Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 er det noen her som har født i badekar?? var dette bra??
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Jeg fødte i badekar. Jeg hadde en forestilling om at det ville være veldig god smertelindring, men jeg må si at det bare hjalp i begynnelsen, ikke når de sterke riene kom, da hjalp det ikke lengre. Men jeg angrer ikke på at jeg fødte i badekar! Kjempefin opplevelse!
Hilde_85 Skrevet 23. januar 2008 #3 Skrevet 23. januar 2008 *dytte* jeg vil prøve å føde i badekar. Tror jeg???!!!! Litt usikker enda, men jeg har enda litt tid å bestemme meg på
ainapost Skrevet 24. januar 2008 #4 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har født begge barna i vann og satser på å føde nr 3 ivann også! For meg har dette vært en fantastisk opplevelse og veldig smertelindrende. Tror nok det kun er på ABC avdelingen ved Ullevål sykehus man kan gjøre dette. I tillegg kan du ikke få epidural, morfin etc dersom du vil i vann. Kan få akupunktur, tror jeg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Er det ikke en fare for at det kan komme "ting" oppi badekaret???? Høres jo litt ekkelt ut da.....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Du får klyster før fødselen, hvis det er det du mener.... Ellers kommer det ut litt blod. Men de skifter ut vannet underveis også. Ikke ekkelt i det hele tatt!
OhMyGod!!! Skrevet 25. januar 2008 #7 Skrevet 25. januar 2008 haha nei er nå slik på nesten alle sykehus for tiden, ikke bare ABC som har badekar å ligge i.
ainapost Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 vet at de fleste sykehus har badekar, men trodde bare det var på ABC man kan føde barnet i vann.de har jordmødre som er trent opp i vannfødsler. Men tar sikkert feil! Flott hvis andre får muligheten også
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #9 Skrevet 25. januar 2008 Det er bare ABC (i Oslo) at man kan føde i vann. Ligge i badekar er noe annet enn å føde i badekar!
vovva Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har født to barn i "badekar" på ABC. Selvfølgelig kommer det litt ting oppi der, men jordmor passer på om det må vekk:) Ingen smertelindring, men ville aldri født på annen måte! Hadde termin på fredag, så håper jeg får født tassen i vann nå også. (Altså innen 10 dager.)
luthia Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Jeg fødte i badekar, det var utrolig deilig. Håper jeg får gjort det om jeg får flere barn også!
*Willow* Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Jeg vil også føde i vann, håper jeg får anledning til det. Her i trøndelag kan man føde i vann både i orkanger og nå også på St. Olav, de startet med vannfødsel like etter jul. Det er jeg meget glad for og håper jeg får benytte meg av det.
mamma`n til nurk Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har planer om å føde i vann på Siv`s fødestue. (Tønsberg) Tror de har holdt på i ca 2 år med vannfødsler. Ble ganske imponert da jeg var på omvisning, og hvis helsa fortsetter å være så bra som den er, får jeg føde der:)
Mamman*til*Lukas Skrevet 8. februar 2008 #15 Skrevet 8. februar 2008 Man kan føde i vann på Storken i Bergen også. Der skal iallefall jeg. Tror jeg.
tobarnsmor nå Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 En kan føde i vann på Tønsberg sykehus også! JEg lurer på å prøve dette... tenker jeg begynner der og ser hvordan det går... noen som vet om evt komplikasjoner ved å føde i vann?
Hilde_85 Skrevet 20. februar 2008 #17 Skrevet 20. februar 2008 I fredrikstad kan man og føde i vann. Skal snakke med jordmor om det neste gang jeg skal dit tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå