mammaen til Benjamin :) Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 Har vært på apoteket, men er litt i tvil nå jeg har lest litt på pakken. Kjøpte en mineral- og vitamintilskudd som heter "Gravid". Men så kjøpte jeg omega3, som jeg ser inneholder Vitamin E og Selen, og disse er jo også i "Gravid". Er det farlig å ta begge disse?? (skal vel ikke til lege før om en måned tenker jeg, er bare i uke 5.) Hvilke tilskudd tar dere? Og slenger med et GODT NYTT ÅR!! (Blir jo et spennede år for oss her inne... )
Erisa* Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Tror nok det skal gå bra, det:) Det er vitamin A eller D (nå husker jeg ikke hvilken) man skal være forsiktig med å ta for mye av, tror det går bra med vit E og selen:) Et lite tips: jeg tror dagsdosen på Gravid-pillene er to om dagen - jeg tok nemlig en om dagen ganske lenge helt til jeg leste på pakken:) Godt nyttår:)
Trulte76 Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 både A og D vitamin er ikke bra å få for mye av.. litt usikker på E siden det også er et fettløselig vitamin.. fettløslige vitaminene er ADEK og de lagres i kroppen..de andre vitaminene er vannløslige og lagres ikke i kroppen men skilles ut. Så litt usikker der..men må si jeg tar begge deler selv jeg også..og trur det er E vit i omega 3 med meg også..
mammaen til Benjamin :) Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2008 Takk for svar Har også hørt noe med A og D vitaminer. Tenker jeg tar omega 3, så får jeg heller forsøke en annen type om legen sier det senere..
Trulte76 Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 eneste jeg vet er at når man tar tran eller omega med d-vitamin i skal man IKKE ta andre ting med D.vitamin..men har ikke hørt det om E-vit..men sikker er jeg ikke..men tar begge deler selv..så går vel bra
1222 Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Møllers dobbel er ikke spesielt bra i kombinasjon med "gravid" pga av at førstnevnte inneholder vit ADE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå