Gå til innhold

Kosttilskudd


mammaen til Benjamin :)

Anbefalte innlegg

Har vært på apoteket, men er litt i tvil nå jeg har lest litt på pakken. Kjøpte en mineral- og vitamintilskudd som heter "Gravid". Men så kjøpte jeg omega3, som jeg ser inneholder Vitamin E og Selen, og disse er jo også i "Gravid". Er det farlig å ta begge disse?? (skal vel ikke til lege før om en måned tenker jeg, er bare i uke 5.) Hvilke tilskudd tar dere?

 

Og slenger med et GODT NYTT ÅR!! (Blir jo et spennede år for oss her inne... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok det skal gå bra, det:) Det er vitamin A eller D (nå husker jeg ikke hvilken) man skal være forsiktig med å ta for mye av, tror det går bra med vit E og selen:)

 

Et lite tips: jeg tror dagsdosen på Gravid-pillene er to om dagen - jeg tok nemlig en om dagen ganske lenge helt til jeg leste på pakken:)

 

Godt nyttår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både A og D vitamin er ikke bra å få for mye av..

litt usikker på E siden det også er et fettløselig vitamin..

 

fettløslige vitaminene er ADEK og de lagres i kroppen..de andre vitaminene er vannløslige og lagres ikke i kroppen men skilles ut.

Så litt usikker der..men må si jeg tar begge deler selv jeg også..og trur det er E vit i omega 3 med meg også..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Har også hørt noe med A og D vitaminer. Tenker jeg tar omega 3, så får jeg heller forsøke en annen type om legen sier det senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg vet er at når man tar tran eller omega med d-vitamin i skal man IKKE ta andre ting med D.vitamin..men har ikke hørt det om E-vit..men sikker er jeg ikke..men tar begge deler selv..så går vel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...