Gå til innhold

Flere som sliter med dårlig samvittighet ovenfor jobben?

Anbefalte innlegg

Har fått så sykt vondt i ryggen..Men skal tyne meg på nattevakt i kveld nå fordi det er nyttårsaften... har vært borte i to dager nå (mine aller første sykedager på jobb) men jeg går hjemme med konstant dårlig samvittighet.. og da jeg skulle gå meg en tur med hunden følte jeg at det var krise hvis noen fra jobb skulle se meg... har jeg bare extremt høy arbeidsmoral...eller er det flere som har det sånn??

Måtte manne meg opp i 2 uker før jeg turte å fortelle sjefene at jeg var gravid å jeg... de tok det jo såklart kjempebra da..og ble gladde på mine vegne... men jeg føler at jeg setter dem i en vanskelig situasjon i forhold til å skulle finne noen til å ta mine vakter.. er sykepleier og det er ikke alltid bare å leie inn fra et byrå heller.. når de ikke er kjent ved avdelingen osv...

Har ikke hatt no særlig andre plager tidligere i svangerskapet....var sånn ganske kvalm i ca 2 uker. rundt uke 9-11. men kasta ikke opp så var på jobb hver dag....

Fortsetter under...

Vet hva du mener!! Er også sykepleier og vet hvor vanskelig det er å skaffe nok folk. Spes. nå i høytiden. Har vært mye dårlig i dette svangerskapet. Avdelingslederen og de andre har vært veldig forståelsesfulle, men JEG føler det ikke så greit. Prøvd med tilrettelegging av arb.oppgaver og arb.tid, men det er lite som fungerer.

Har du prøvd med tilrettelegging da? Det hjalp meg i begynnelsen i alle fall.

Ja det er tilrettelegging de vil gjøre til meg nå... så da blir det vel en ordning... prob er bare at det er helt forferdelig å sitte og stå og ligge osv..eneste som fungerer er å opp å gå.. hehe...vanskelig å gjøre papir/kontorarbeid osv også da... men hvis ryggen blir litt bedre er jo det en knall rett vi har... ;O)

jeg sliter å med dårlig samvittighet..

hitil hat jeg vært sykemeldt 3 uker pga av at jeg føler meg svimmel hele tiden..

men når jeg fortalte min arbeidsgiver virket hun ikke særlig glad..

hun sa bare javel...

når jeg leverte sykemeldingen min var hun skikkelig sur og det var ingen god bedring å høre heller..

føler egentli ikke at jeg har så dårlig samvittighet som før lengere..

litt mer vanskelig å få dårlig samvittighet når hun bare skal være sur

Hei.

Ja må nok si jeg sliter med det ja:-( Jeg har vært sykmeldt helt siden september. Da hadde jeg gått noen uker med utrolige smerter i mellomgulvet. Spiste og drakk litt hvert kvarter nesten. Store smerter på natten fra 2-5, og da var det ingen søvn. Ble innlagt på akutten, men der gjorde de ikke noe spesielt, tappet blod som vanlig. Har en hel liste med når jeg var hos lege, legevakt og sykehuset.Jeg måtte begynne å skrive opp alt sammen for å legge fram til slutt. Det ble tatt sluking av slange og ultralyd av mageregionen, men de fant ingenting. De trodde først det var magekatarr så magesår, men nei da. Nå går det sånn tre fire dager mellom at jeg har vondt, så det går fremover. Men det som er årsaken nå, er at jeg har så mye kynnere, har vært slik siden uke 13, tidlig må jeg si:-( På jobben min går vi i trapper for å komme på lageret, så det ble ikke aktuelt å begynne på. Vil jo det beste for den lille, så jeg gjør det som må til. Min bedre halvdel hjelper meg med den dårlige samvittigheten. Får ingen stjerne i margen av de på jobben allikevel hvis det skulle gå galt og man truget seg på jobb. Det er jo tross alt et liv til vi har ansvar for mens det ligger i magen vår.

Hei igjen.

Husk at ryggsmerter kan være et symptom på bekkenløsning. Hvis du ikke allerede går hos fysioterapaut bør du begynne!! Få legen din til å skrive "bekkenløsning med gangvansker" på rekvisisjonen får du dekket behandlingen. Selv har jeg gått hos fysioterapaut i over 2 mnd allerede.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...