Gå til innhold

Er litt redd nå - ang xu

74skytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først en kort historie om meg. Vært prøver siden jan 05. Fått diagnosen ufrivillig barnløse. Klarte det på egenhånd i sept, men det endte i en sa. Har akkurat vært gjennom ivf, som endte negativt. MEN hcg nivået mitt var på 13. 0 er negativt og 25 er positivt, så de ville følge meg opp, siden det kanskje kunne være en xu. De skulle sende ny rekvisisjon til blodprøve, men pga julen, så fikk jeg ikke tatt den før på fredag, og får ikke svar på den før onsdag. (om 2 dager) (2 uker etter første blodprøve)

Nå har jeg litt mensen mage, og veldig vondt i korsryggen. Har også begynt å spotte litt. Akkurat som om mensen er rett rundt hjørnet. Men den hadde jeg forrige lør. Nå er jeg så redd for at det kan være en xu, og at det ikke blir merket før det er for seint, og jeg må fjerne en eggleder. Burde jeg ta kontakt med lege, eller skal jeg bare avvente? Har ikke lyst til å være hysterisk, men vil heller ikke komme for seint. Skal jeg ikke bekymre meg før jeg får ordentlige smerter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis det er litt over en uke siden du hadde mensen, så kan det jo være eggløsning som er på gang? Ser for meg at kroppen sikkert er litt annerledes etter en SA?...Men jeg er jo ingen lege heller da... jeg har min første mens nå etter jeg fikk operert bort den ene egglederen for 4 1/2 uke siden, og den er veldig annerledes enn den pleier Når jeg hadde ex.u hadde jeg forresten veldig høye hcg verdier.. Først var den på 7000 ( da var jeg i uke 7 ca), 2 dager etter hadde den sunket til 1250, så de trodde det var en SA. Deretter fortsatte den å stige til 1500 da ex.u´en ble oppdaget i uke 10.. Men har og hørt at man kan ha lave verdier selv om man har en ex.u, så det er nok lurt å sjekke det opp selv om det ikke trenger å være det:) Angående smerter, så hadde jeg bare vanlige mensen smerter hele veien. Jeg hadde intense smerter ved den første sykehusinnleggelsen i uke 7, men disse smertene varte vel ca 5 timer, deretter var det vanlige mensensmerter igjen. Den dagen ex.u´en ble oppdaget og jeg ble operert fikk jeg tilbake de intense smertene igjen. Så jeg hadde som sagt bare 2 dager der det var kjempevondt. jeg ville kanskje kontaktet legen jeg, så slipper du å bekymre deg unødvendig. jeg syns så absolutt ikke du er hysterisk da! Mitt inntrykk er at legene som regel har veldig stor forståelse angående dette temaet, så jeg har vært i kontakt med legen flere ganger etter operasjonen også, da jeg har trodd det har vært noe galt. Er jo ingen god følelse å gå og engste seg heller:) vet akkurat hvordan det er.. Snakk med legen din du. Lykke til! :)

Skrevet

Innen jeg har rukket å svare er sikkert situasjonen din avklart, men selvsagt har du grunn til å være bekymret! Ufrivillig barnløshet OG IVF er begge risikofaktorer for XU. XU kan du ha selv om hCG nivået er lavt, mitt steg fra 26 til 113 på 5 uker, og jeg ble operert da jeg var nesten 9 uker, hadde ingen sterke smerter men litt verking i motsatt lyske.

Men: Med så lavt hCG så undertrykkes ikke eggløsningen, så det kan jo godt være det som er på gang også.

Jeg ville ha kontaktet lege, men dersom du nå ikke har gjort det, er det neppe krise. Selv om det kan skje, vil egglederen sjelden sprekke så tidlig som du er.

Hvordan ble hCG svaret ditt forresten?

Lykke til uansett!

Skrevet

Oppdatering fra hovedinnlegger. Fikk svar på blodprøven i går. Nå var den på 16, så det vil si at egget fortsatt er inni meg. Jeg skal fortsette med ukentlige blodprøver for å følge med. Det blir ingen ul tidligst i uke 7. Nå er det 4 uker (i går) siden innsetting. Håper bare det lille egget løsner og kommer ut selv før den tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...