Gå til innhold

Mat uten karbohydrater?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noe veldig enkelt er å spise rent kjøtt, fisk og kylling, og så med salat til.

Lag noe gode salater med ulike salatsorter, tomat og løs osv, og så steker du kjøtt eller fisk og legger oppå.

Cottage cheese har også mye proteiner.

Knekkebrød i stedet for brød (men ikke hvis du skal kutte ut karbs helt, da tror jeg ikke du kan spise knekkebrød heller).

Rent kjøtt

Ren fisk

Ren fjærkre

Ikke farser eller pølser

Egg

Ost

skinke

Bacon

Du har ett knekkebrød med veldig lite karbohydrater i, men ikke uten 100%

Stek koteletter, kjøttstykker, svinefile`, jyllinglår-vinger etc... Stek kjøttkaker/karbonader av kjøttdeig... Ha i kjøleskapet, så du har mat tilgjengelig når du blir sulten. Er tungt å begynne å steke opp mat når sulten gnager:o)) Ha noen hardkojte egg liggende hver dag.... Bland deg en salat med lite salat, mye ost, skinke, kylling etc i. ta i litt ekte rømme (ikke lett) og rist godt.

Blir du sugen på noe godt, drikk tab x-tra eller pepsi max, og spis bacongull:o)) (den gamle gode gullposen)

Det er den enste kuren som har virket på meg;)

Gikk ned 17 kg på ca 4 mnd!

Det var hardt, men gikk så det suste:o))

Lå på 0 karbohydrater første 14 dagene, så økte jeg sakte men sikkert etter det:o))

Tisset på ketosticks hver dag, og sjekket at kroppen var i ketose...Og vekten gikk sakte men sikkert ned hver dag! Spiste c-vitaminer hver dag, og hadde aldri vondt i hodet, eller var sliten/tom eller dårlig form!

Så var det plutselig en lien inni magen min igjen....Så nå skulle jeg vel absolutt tatt en ny runde selv;o))

Er det lavkarbo du er ute etter? Jeg ville IKKE anbefale et helt karbofritt kosthold.. Det er ikke bra! (Hjernen din trenger karbohydrater).

Men; Du kan jo spise lavkarbo mat. Stort sett de fleste grønnsaker, (ikke kokt gulrot, potet). Fullkornspasta, bønner, linser. Du kan også finne knekkebrød uten raske karbohydrater. (Les på pakka).

Nøtter og bacongull som snask, du kan jo også spise grønnsaker og hjemmelaget dipp. (Med rømme, urter og krydder).

Ellers kan du ta en titt på:

http://www.lavkarbo.no/

Good luck!! :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...