Gå til innhold

Da ble jeg alene i kveld.. Og redd for og gi hunden overdose.. =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen reiste på jobb nå.. Liten sjans for at han kommer hjem i kveld.. Så da blir han nok borte til onsdagen.. =(

Har fått Nozinan 25mg av veterinæren.. Har fått beskjed om og gi 2 stk på formiddagen og 1 stk ved 22.00 ca.. Synes det høres så mye ut.. !?!?

Redd for at hunden skal få for mye jeg.. =(

Og formiddagen?? Når ville dere gitt da? tenker ca 16.00 jeg da..

Fortsetter under...

Skrevet

Hei.

Hvor stor er hunden din?

Nozinan skal taes i flere omganger for å få virkning, så det å starte på formiddagen høres ikke ille ut. Noen hunder reagerer seeent på sånne medikamenter og trenger lengre tid for å bli avslappet.

Mange starter med å skyte raketter tidlig og lager et leven utover hele ettermiddagen og om hunden blir nervøs da så er det vanskeligere å få den til å roe seg med medisiner også.

Skrevet

Hunden veier 25 kg... Ja vet at jeg skal ta over flere runder.., men synes mengdene hørtes så ille ut.. hehe.. brukes jo valigvis på mennesker i sterk psykose...

Skrevet

Større hunder bruker ofte lengre tid på virkning. Vi gav også vår hund beroligende, men det funket aldri optimalt selvom han fikk max dose.

Den medisinen du har fått brukes ofte på hunder også. :o)

Håper dere får en fin og rolig nyttårsaften lell. :o) Du skal se det går seg til. :o)

Skrevet

Veterinæren har tross alt 6 års utdannelse på området og vet nok hva som er riktig dose..

Hadde stolt på det...Lykke til..Ha en fin nyttårsaften!!!!

Skrevet

Joda.. Men veterinæren har tross alt faktisk ikke sett hunden engang.. Vet bare at det er en hund på 25 kg.. Mannen var nedom og spurte og fikk bare beskjed om at han ikke trengte og se hunden..

Alle hunder reagerer jo forskjellig på medisiner.. Akkurat som mennesker.. Jeg kan f.eks ta 3 tabletter med valium uten og merke noe.., men en annen blir helt slått ut av 1..

Derfor jeg er nervøs med så sterke stoffer..

Annonse

Skrevet

Hva med å ta med bikkja på fjellet?

Skrevet

Ikke alternativ.. hehehe... =)

Skrevet

Går ut i fra at veterinæren følger en mal på dosering ut fra hundens vekt.. Når jeg får medisin til lillegutt, går det ofte på vekta hans..er ikke redd for å gi han overdose da.. Regner med legen vet hva han skriver ut...

Ellers får du bare prøve deg frem og risikere at hunden blir hysterisk....

Lykke til

Skrevet

Har du prøvd sånn rakettcd? Hehe... Er en sånn cd med rakettlyder på.. Du spiller først lavt, så skrur du opp mer og mer til det når nyttårsaftennivå!

Du har ikke kjeller? Kan ikke spille musikk?

Er første år med ny hund, så jeg er spent å hvordan det går her.. men tror det skal gå greit. De andre hundene jeg har hatt har vært med ut på nyttårsaften, så de var ikke særlig redde.. :o)

Skrevet

Ville gitt nå snart eg. Kl 16 er jo ettermiddag, og høres seint ut.

Skrevet

Har prøvd cd tidligere.. Funket ikke.. Hun er livredd alt som smeller egentlig.. Veeeeldig slitsomt.. Hvis noen snekrer eller hun hører luftpistoler i nabolaget flyf hun bare rundt og piper.. Har ikke kjeller, og mini ligger og sover på den tiden håper jeg.. Så ikke høy musikk...

Men hun blir nok slått ut av tablettene tenker jeg.. =) Håpe hunden din ikke er redd da.. =)

Skrevet

Ja, jeg ville også gitt tidligere.. så får pillene tid til å "sette seg"..

Kjipt det.. Dyra våre har hatt sterk psyke.. En katt vi hadde lå rett ved siden av hammeren og saga når vi skulle snekre gulv, og her gidder ikke bikkja å leè på et øyelokk hvis det smeller ute..

Ei jeg kjenner setter hunden på kennel ut i "gokk" for å slippe stressa hund på nyttårsaften!

Annonse

Skrevet

Ja lurer et par inni en brødskalk om en times tid jeg.. =)

Skrevet

Bare vær obs på at piller roer bikkja "på utsiden", altså ved at kroppen blir slapp. Inni kan bikkja være like redd, i tillegg til at den merker at kroppen ikke henger med. Slik kan pelsen virke rolig, mens den inni seg har det enda mer vondt.

sett på musikk, le og smil og vær glad. ikke trøst den, eller snakk beroligende, da forsterker du frykten ("matmor er også bekymret, dette er faarlig")

Skrevet

formiddagen er før klokken 12.. og ettermiddag etter 12.. du vet vel det?!

Og forresten så er jeg enig med hun som sa over her at å dope kroppen til dyr er noe av det værste som finnes, da hodet virker helt perfekt men at kroppen ikke reagerer. Tenk hvor jævlig det egentlig er?! Jeg har også brukt dette på en hund som var helt sinsykt redd for å være borte fra meg og vi måtte ut å fly. Hunden måtte da sitte i lasterommet på flyet og vel jeg hentet ut en hund som hadde hatt det 100 ganger bedre uten å være dopa i kroppen. Håper du har fått noen medisiner som doper hodet også, og ikke bare kroppen... sukk. Vet det er forskjellig typer, og hvor bra medisinen virker avhenger av hvor redd hunden er faktisk.

Skrevet

Uff det er fælt med hundene når de er så redde.

Jeg hadde en dobermann som var mildt sagt livredd.

Jeg ga han medisiner på nyttårsaften og angret meg i hel.

Hunden ble ikke slått ut og lå og sov som jeg trodde den kom til å gjøre.

Nei han føk rundt helt hystewrisk, opp og ned trappene og falt ned trappene også fordi han var jo dopa.

Han gikk heller ikke ut og tisset før to døgn etterpå.

bare ett lite tips, gi ikke hunden masse mat osv.. bare i tilfelle. Slkal jo ikke sulte hunden, men erikke vits i å gi han "ribberester" heller. hehe :)

Håper du får en god effekt av medisinene og masse lykke til!

Skrevet

Er jo sentralstimulerende det stoffet jeg har fått.. Da sløver det jo hele henne ikke bare gjemmer henne inni en sløv kropp...

Hunden våres vet jeg ville hatt det verre uten medisiner en med når alle rakettene fyres opp,, Prater da av erfaring..

Skrevet

Spiser kun tørrfor hunden våres.. hehe.. har ikke pleid og være noe problem med og lufte henne etterpå de tidligere årene.. =)

Skrevet

Gi den dosen som er foreskrevet. Jeg ville startet ca kl 12. det blir jo litt vanskelig nå, men ikke drøy det lengre.

Det beste ville jo selvfølgelig å ta med seg hunden til et sted den slipper å høre rakettene. Bunnen av et parkeringshus kan være en mulighet. Da blir den ikke så skremt. La den i hverfal ikke være alene.

Skrevet

Har desverre ikke mulighet til og ta hunden med vekk.. , men jeg skal være hjemme med hunden.. jeg ga tablettene 13.15 ca..

Skrevet

Håper de virker på din hund. Jeg hadde en golden tispe og på henne hadde medisinene motsatt virkning. Hun ble helt hyper. Hun var livredd rakettene fra før men med medisiner ble hun redd for alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...