maria isabell Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 har nettopp funnet ut at eg er gravid...jenta mi er 11 mnd og har et tøft svangerskap bak meg...veldig glad eg er gravid og det var planlagt...men kvir meg allerede til fødselen...blir fødsel nr 2 betre når de er så tette? noen som har råd om gode vitaminer å ta utenom folat? noen som har erfaring med to tette? blir veldig takknemlig for svar...hvordan gjør en det med vogn for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #3 Skrevet 31. desember 2007 Har nesten to år mellom mine to eldste. Fødsel nummer to tok 1 time 45 minutt fra første rie. Vondt var det selvsagt, men absolutt verdt det. Lykke til!
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2007 takk, så det gjekk betre med nr 2 enn nr 1?
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Hei:) Det går som regel fortere med nr. 2, spesielt når det er så tett mellom dem. Min første fødsel tok 22 timer og nr. 2 tok 2 timer, nr. 3 kom på 1 time og nr. 4 på 2 timer. Så gikk det seks år før jeg fikk nr. 5, da tok det 9 timer igjen. Nå er jeg gravid med nr.6, og må nok belage meg på en lengre fødsel igjen, siden det er fem år siden. Du skal se det går fort og greit denne gangen for deg:) nyttårshilsen fra
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2007 tusen takk....men er det heldig at det går så fort da...kan en ikke rivne mere...store barn ligger til familien,kommer til å få et stort barn...hvordan blir det da..
maria isabell Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2007 så tøff du er som har 6 barn og så koselig...
nr4iaugust Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Er somregel lettere fødsel 2.gang, spes når det er så tett. Da er mann fortsatt tøyeligg etter forrige gang. Jeg har tre, venter nr fire. Andre fødsel var ingen ting i forhold til første!
nr4iaugust Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 ang vogn, anbefaler at du skaffer tvillingvogn. men ha gjerne en vanlig vogn i tilegg. det var ivertfall det mest praktiske for oss.
maria isabell Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2008 takk for alle svar, er ganske letta over at fødselen blir betre...men et spørssmål til...når det er så tett er det fare for svak livmorhals da? hvordan gjør eg det i forhald til min datter under graviditeten? eg må jo bære hu,og løfte hu...sist graviditet fekkk eg ikke lov å bære noenting....
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #11 Skrevet 1. januar 2008 Første fødsel tok 9,5 timer, nummer to (2 år etter) tok 1 time 45 minutt. Fødsel nummer tre (6 år etter) tok 1 time 50 minutt. Lykke til!
kløver Skrevet 1. januar 2008 #13 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har 18 mnd mellom mine to første (ble gravid når nr 1 var 9 mnd). Fødslene mine var ganske greie og ikke så veldig forskjellige. Fra det ble ordentlig vondt tok det litt over 4 timer med begge to, men syntes det var vondere første gang og gikk da i tillegg med maserier i tre døgn på forhånd. Pressinga var kortere andre gangen (15 min mot 25 min første gangen) og jeg revna mindre andre gangen. Mine barn har vært ganske store - 4,5 og 5,2 kg. Tran anbefales. Vi har tvillingvogn med plass til barna ved siden av hverandre - en GT Sport med tre faste hjul. Elsker den vogna! Den er lett å styre, lett å trille, blir flat sammenslått og lett å bære (10 kg). Da yngstejenta var liten satte vi en smal bag oppå setet, men mest lå hun direkte i vinterposen uten bag da det fungerte like bra. Fortsatt har vi med oss vogna de fleste steder som vi er på tur og når lillebror kommer om kun kort tid er det helt sikkert den vogna vi kommer til å ta med oss på tur når alle er med. Veldig praktisk å ha et sted støresøstrene kan hvile seg og et sted å legge mat, klær og utstyr som vi har med oss. Jeg har en vanlig bagvogn i tillegg som jeg brukte/skal bruke når jeg er hjemme med bare yngstemann.
maria isabell Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 1. januar 2008 tusen takk for flott svar,forstår at eg ikke kommer utenom tvillingvogn...fødte du 5,2 kg normalt er du utrulig tøff! auuu:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå