Mio. Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 Vi har en Ronja på snart 4, og jeg får mer og mer lyst å kalle nestemann Rasmus. Personlig syns jeg den kombinasjonen er fantastisk! Er fullstendig klar over Astrid Lindgren-linken, men det gjør meg ingenting. Er tvertimot litt ønskelig. -Hva syns dere andre? Ris og ros!!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 Jeg er ikke så glad i Rasmus da. Navn som ender på -mus liksom?? Nei, det faller ikke helt i smak hos meg. Ronja er foresten et tøft navn. Hva med å kalle nestemann Birk?
Mio. Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2007 Nei, det blir FOR mye etter filmen.. Liker godt Emil, men mannen er ikke enig. Han syns det blir for mye Lindgren, men Rasmus er ikke så kjent. så den går greit:)
Linda 1975 Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Jag tycker Rasmus ær ett fint namn. Tycker också om Astrid Lindgren manm. Ronja och Rasmus låter fint ihop.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 Jeg mener søsken må få ha hver sin forbokatav, så de får egne initialer! Hva med Alfred?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #7 Skrevet 31. desember 2007 Det skulle selvfølgelig stå:"hver sin forbokstav"
Vannmann35 Skrevet 31. desember 2007 #8 Skrevet 31. desember 2007 Tja... Hadde vel vært et større problem hvis du likte Birk... Rasmus er helt ok sammen med Ronja - liker du det, så gå for det! Ellers kan jeg jo foreslå Linus da, som ligner...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #9 Skrevet 31. desember 2007 Neinei, Rasmus rassen - musa. snakker om mobbenavn! "har du vondt i rassen, rasmus? har du mus, rasmus?" huff..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #10 Skrevet 1. januar 2008 Ronja og Balder Ronja og Oscar Ronja og Albert Ronja og Anton - klempetøfft
Mio. Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. januar 2008 Både Alfred, Anton og Albert er helt uaktuelle navn for oss.. Balder er tøft, men da snakker vi jo om en helt annen sjanger. Oskar var ikke så ille, det kan vurderes, men foretrekker fortsatt Rasmus.
Mio. Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. januar 2008 Linus er et kjempefint navn, men det er opptatt! Min fetter sin gutt heter det, pluss en venn av mannen sin gutt. Jeg liker og godt Jonatan. Og Mio, men der deler ikke mannen begeistringen min dessverre..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #13 Skrevet 1. januar 2008 ronja og rasmus er jo genialt sammen det:p jeg og broren min har samme forbokstavene i navnene våre,men plager ikke meg det. det er heller litt morsomt faktisk:p
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #14 Skrevet 1. januar 2008 Jeg synes Rasmus er et nydelig navn. Kan kanskje bli litt mobba pga -mus, men er han heldig, slipper han fint unna det. Ronja og Rasmus er nydelige sammen. Rasmus passer godt på en liten røver. Ellers er Oskar nydelig, og Felix. Angående lik forbokstav, er vel mange som har det, og det gjør ingen verdens ting.
kathrinemor Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 Jeg synes Rasmus er greit, jeg. Kjente en på skolen og han ble ikke mobbet for det. Ellers er det jo flere Lindgren-navn som ikke er så opplagte... Mattis (Ronja Røverdatter) Lasse (Bakkebygrenda) Bosse (Bakkebygrenda, Mio min Mio og Karlsson på taket) Jonatan (Brødrene Løvehjerte) Bertil (Per Pusling) Kalle (Mesterdetektiven Blomkvist) Jonas (Lotta i bråkmakergata) Pelle (Saltkråkan) Johan (Saltkråkan) Niklas (Saltkråkan) Krister (Saltkråkan)
ma-85 Skrevet 2. januar 2008 #16 Skrevet 2. januar 2008 Synes ikke Rasmus er noe fint, men de to navna passer godt sammen. Bare husk at får dere flere barn, virker det kanskje rart med en annen bokstav på det, så dere bør kanskje ha flere R-navn i bakhånd?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2008 #17 Skrevet 2. januar 2008 Ikke så glad i Rasmus egentlig. Synes det er litt pinglete. Men passer helt greit sammen med Ronja
Mio. Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. januar 2008 Takk for alle svar:) Vi får se hva det blir!
Jannamor Skrevet 3. januar 2008 #19 Skrevet 3. januar 2008 Aldri hørt om noen so blir mobbet for rasmus. Ronja er jo lindgren hvis man ikke tenker på det samiske stedsnavnet hvor ronja er midt inni altså Juronjaure.(hvor lindgren tok navnet fra) Synes Rasmus passer fint sammen med Ronja jeg. Aldri hørt om noen som blir mobbet for det. Jeg tenker først og fremst på Erasmus Montanus, men nå er jeg kunstner også. Kult og følge lindgren Emil er veldig fint, men sammen med ronja, blir emil rakkerunge.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå