Gå til innhold

etternavn til barnet

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det lenge til barnet kommer... (17+1) men jeg har allerede begynt å tenke på barnets etternavn. Bruker dere ditt eller BF's etternavn til barnet?

Jeg har nemlig et GRUSOMT etternavn, men BF der i mot har et ok etternavn. Jeg kan ikke fordra etternavnet mitt... Synspunkt? Å hva synest dere om navnet Eldrim? om det blir en gutt..

Jeg synst det er ganske fint navn, bare 5 stk som heter dette i Norge. Problemet er bare at den ene av de 5 kjenner jeg. Han er typen til venninna mi, det blir vel litt dumt? men jeg synst det er et kjempe fint navn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min skal ha hans og så mitt etternavn til slutt. Du kan jo spørre BF hva han vil, siden du likevel ikke liker ditt? Eldrim var kjempestilig! Det kan jo igjen spørre venninna di og typen om de synes at det er rart om du "stjeler" navnet hans? Jeg ville bruke det sjeldne navnet til samboerern til venninna mi(aldi møtt andre som heter det) om det var en gutt. Nevnte det for dem, og han følte seg beæret :) Ble rene onkelen etter det. Men det var visst en jente da¨...

Skrevet

Hei og godt nyttår!!

Babyen min skal ha mitt etternavn som "mellomnavn" og hans som etternavn. Syns det var greit å gjøre det på den måten. Jeg har bestemt fornavnet til lillepia - og da kan han få ha etternavnet.

Eldrim er uvant (har aldri hørt det før), men et flott navn :)

Skrevet

Mini har pappan sitt etternavn som "mellomnavn" og mitt som etternavn.

Skrevet

Nå hører jeg ikke til her, men har flere venninner som er alenemødre og de har bare sitt navn som etternavn (men pappan har fått vært med på å bestemme fornavnet). Selv har jeg også vokst opp uten en far som er mye tilstede, men har hans etternavn mens søstra mi og mamma har mammas etternavn. Jeg synes ikke noen av navnene er noe fine, men skulle ønske jeg het det samme som mamma og søstra mi og ikke pappa som ikke har vært noe særlig tilstede uansett. Prøvde å bytte navn for noen år siden (til farmors pikenavn), men pappa satte seg fullstendig på bakbeina og ble så sinna at jeg ikke turte rett og slett. Så nå håper jeg at sambo skal fri så jeg kan ta hans navn etter hvert, men det skjer nok ikke med det første. Om vi snart får barn sammen vil jeg spørre om jeg kan ta hans navn selv om vi ikke har gifta oss.

Uansett, jeg vil anbefale dere å gi barnet deres etternavn... :)

Skrevet

Bruker mitt etternavn, men om jeg ser at barnefar stiller opp mer enn han gjør nå så skal lucas få pappan sitt også etterhvert:) Du kan jo bruke bf sitt om du vil det og han synes det er greit:)

Eldrim synes jeg var spesielt og fint:)Blir da ikke dumt det, du må få kalle barnet ditt det du vil selv om andre har det navnet å:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...