Gå til innhold

Er det mulig å gå ned 20 kg på 7 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vel egentlig lenge tenkt at jeg ønsker å gå ned, men ønsker det ikke så mye at jeg har tatt meg bryet. Har et supert forhold, lever et aktivt liv (med turer og ski) og føler jeg har det veldig bra. Det jeg prøver å få frem er at jeg er i god form, men har noen kilo for mye. Både jeg og gubben er fornøyde med dagens status, men så har vi blitt invitert med på et cruise. Og da hadde det ikke gjort noe å gå ned litt i vekt. (Ikke så moro med syltynne veninner, når man selv er litt lubben).

Så nå lovte gubben meg ny sommergarderobe, om jeg klarer å gå ned (i underkant av) 20 kg. Siden han ser at jeg trenger litt motivasjon.

Så er det mulig?

Fortsetter under...

Skrevet

mellom en halv og en kilo i uken i snitt er anbefalt om du skal gå ned og det burde derfor være mulig...

Skrevet

Jeg gikk ned 20 kg på 2 mnd... slutta å spise... men det er overhodet ikke å anbefalle...

Men om du gir litt innsats bør du nok klare en del av de i allefall:) Kutte ut all brus og godt, og fortsette å holde deg i form... Kanskje gå noen lengre turer eller flere turer:)

Sier forresten jeg som ønsker å gå ned i vekt, men propper innpå med brus og usunne ting... hehe:) Har et nyttårs forsett om å begynne et nytt og sunnere liv da... hehe:)

Skrevet

Men problemet mitt er at jeg så å si aldri drikker brus, og er en stor vanndranker. Jeg har også et noenlunde sunt kosthold, men er vel litt for glad i gode middager. Så derfor jeg er litt usikker. Kjenner mange tynne som spiser mye mer godis enn meg.

Skrevet

Spis litt mindre porsjoner, hvis du bruker fløte i maten bytt ut med melk, eller melk med mindre fett... Spis mer grønnsaker til middag og litt midre kjøtt/fisk og poteter:)

Annonse

Skrevet

Synes det høres ut som om det er mulig! Men hvis du ikke har så mye ekstra, så høres 20 kilo mye ut....

Jeg gikk selv ned 7 kilo (til min trivselsvekt på 55 kg) på 3 mnd uten å slanke meg, jeg sluttet å spise alt som ikke er sunn normal mat. (kuttet ut sjokolade, kaker, godt, chips, brus etc...)

Å legge om kosten er vel i lengden den sunneste formen for slanking.

Jeg ble veldig overrasket over at søtsuget forsvant etter bare noen få dager uten noe søtt.... Drakk mye te, dette skal etter hva jeg har hørt hjelpe på søtsuget.

Lykke til :)

Skrevet

jeg gikk ned 13 kg på 4-5 mnd...

gikk på bailine og fulgte en lavkarbodiett. det jeg gjorde var

*byttet brød til wasa fiber pluss knekkebrød

*ris, potet og pasta ble byttet til brokkoli, blomkål og aspargis

*ikke frukt, alkohol og snop

*spiste mye egg og bacon, fett og proteiner er bra

jeg spiste rundt 50g karbohydrater hver dag, lavkarbo.no anbefaler vel 3-5 g, det er ingen ting....

jeg spiser nå normalt igjen, og har ikke gått opp igjen :o) men jeg spiser ikke mest potet/pasta, tar mer av kjøttet. også spiser jeg ingers rugbrød, mye salat og grønnsaker.

Skrevet

Neida, lavkarbo.no anbefaler vel ikke 3-5 vel! Tull og tøys...

De har masse forskjellige underforum. Deriblant alt fra Optimal Ernæring og SSSkaldemann til Fedon og Lindberg. De mest poppe lavkarbokurene begynner rundt 20 karber hver dag.

Går sjøl på Atkins nå, og "hvorfor har jeg ikke gjort dette før da!?!?!?". Det er jo bare genialt!

Jeg spiser egg og bacon til frokost, med en halv tomat til, gjerne rekesalat eller tunfisksalat (ekstra masse majo) med mye salatgrønnsaker til til lunsj, og biff (gjerne godt marmorert) med avokado og brokkoli til middag. Kaffe bare med fløte i. Er god og mett og bare det. Gubben begynte 23/12, han har gått ned 4kg siden da!!! (Joa, mye er vann i kroppen, men han har 3cm ned rundt vommen å skryte av også!)

Sjekk også ketolyse.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...