Gå til innhold

Da Elias kom til verden 3 uker før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elias er i dag 6 månder og ligger i senga si å sover. Han er en kjempe blid og go baby. Men ting har ikke vært enkelt. På første ul ble det påvis at han hadde bare 1 blodåre i navelstrengen, det skulle vært to. Lykke ble snudd til engstelse og fortvilelse. Vi fikk beskjed at det var sjanse for kromosomavik i ulike former. Ble kjempe redd. Tok fostervannprøve og ventet 2 uker på svar. Det var nervepirrende. Legen ringte og sa at testen viste ingen kromosomfeil. Vi fikk flere ul i svangerskapet og grudde meg like mye for hver gang. Var så redd for at det skulle være noe galt. Vi leste mye på nettet om 1 blodåre og det gjorde ikke saken bedre. Kjøpte meg apparat for å høre hjertelyden dagelig, og ble roligere av det.Men var fortsatt engstelig for min lille engel. Greide ikke kjøpe noe til babyen før det var gått 7 mnd av svangerskapet i tilfelle. Så 3 uker før termin gikk vannet mitt. Dro på sykehuset og fikk ikke dra hjem da det var fare for infeksjon siden vannet hadde gått.Ble liggende der i 2 dager med mensmurringer og registreringer. Ingenting skjedde og legen måtte sette igang fødselen. Det var ikke slik jeg hadde sett det for meg, og ble litt redd. Kl 10.00 fikk jeg tabl i skjeden og legen røsket noe jævlig inni der. Fryktelig ubehagelig. Gikk for å spise litt lunch. Kl 12 fikk jeg den første rien, og det var vondt. Tok en dusj og det hjalp litt. Ble flyttet til fødeavdelingen kl 14.00 da jeg hadde 1 cm åpning. Hadde fryktelig vondt hele tiden, kastet opp en del. Hev meg på lystgassen og pustet i den på hver ri. Hadde ingen pauser mellom riene. Var helt fryktelig og lurte på hvordan jeg skulle greie dette. Ble sjekket åpning etter et par timer og da hadde jeg 4 cm og fikk da Epidural. Det var deilig og kan nesten ikke beskrives. Fikk spist og drukket litt. Så etter et par timer måtte jeg på do men fikk ikke lov,hadde skikkelige press rier og vanskelig å holde igjen. ba jordmor om å sjekke åpningen men hun skulle vente litt, jeg sa til henne at jeg trodde han var på tur ut men det trodde ikke hun da jeg hadde Epidural og da skal det gå saktere. Men masste på henne og jordmor sjekket åpning og det var 10 cm så det var bare å presse. Ble litt sint på henne da jeg hadde holdt tilbake press riene i 1 time og det var vondt. Hun unnskyldte seg. Hjertelyden til babyen hadde også gått ned pluss at han hadde hjernesvulst og det sa hun ikke noe om men sambo leste det hun skrev på skjermen. Det kom inn en lege for å sjekke hjertelyden men da var babyen på tur ut så han halp bare til. Presset 3 ganger ogut kom en velskapt liten kar på 3215 og 53 cm og 33 rundt hode 20.59.Far klipte navelstrengen. Morkaken kom ut etter hvert. Sydde 1 pyntesting. Og der var vi da en lykkelig familie til slutt. Med et lite under i armene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...