Gå til innhold

Kolikk mer utbredt blant flaskebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i alle fall fått inntrykk av at luftplager er vanlig ved flaskemating, vanskelig å unngå at de får i seg luft. Er det og slik at kolikk er vanligere eller er det like vanlig uansett? Noen som vet noe om dette?

Jeg kjenner jeg har skikkelig angst for at småen skal bli veldig plaget - i kveld var han ganske urolig og da er jeg sikker på at det er begynnelsen, akkurat nå sover han - da er jeg litt roligere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi har aldri hatt et snev av kolikk heldigvis, så det er nok individuelt. velg flasker som ikke gir så mye luft (dr browns o,l) dersom du er engstelig:) Så går det helt sikker fint!

Skrevet

Jeg kjenner flere fullammere som har hatt kolikkbarn, så jeg tror ikke det har noe å si.

Urolig og kolikk er to forskjellige ting. Kolikk er SKRIKING i timesvis, gjerne til faste tider hver dag. Min lille skrek hver kveld fra 18-19 til 3-4 på natten.

Jeg er enig med Anonym over her; Bruk dr Browns flaskene. Det kan jo også være mme'en som ikke er så god for gutten din? Og har du ikke nettopp begynt å fullflaske? Da kan det også være årsaken. Hvis du skal bytte mme, så kan det ta noen dager før det er "inni kroppen" liksom. De reagerer ofte ved bytting.

Men HVIS det nå skal være at gutten din har kolikk, eller uansett bare skriker mange timer hver dag, så gå til kiropraktor! Jeg gjorde det til slutt, og det hjalp veldig altså!

Ingenting er verre enn skriking, så det er bare å gjøre hva du kan for å slippe det!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...