Gå til innhold

Waldorfkrisehjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså waldorfsalat...

Måtte akutt handle i kveld , da jeg plutselig må på jobb i morra, og i tillegg venter masse bursdagsgjester før middagen etc..

Og det er ikke ALT de har på Joker gitt..

Fikk tak i sellerirot, ikke selleristenger..

Isbergsalat, ikke hodekål

Kan jeg bruke mer epler og druer, bare ha i litt kål, og rive sellerirot i? Hvor mye selleri?????

Ikke vant med å bruke det i mat, usikker på hvor sterkt det smaker...

Skal lage nok til 4 voksne og 3 unger (som neppe spiser akkurat det....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke brukt isberg istede for hodekål om du tenkte det?

Skrevet

Har ikke peil på Waldorf, men sellerirot og selleristenger er ikke i samme gate. Bare så du vet det. Sellerirot er sterkt.

Skrevet

Sellerirot er supert i waldorf. Men du må nesten smake deg frem....

Skrevet

Riv selleriroten, smak på den og smak om det er veldig stram smak. Er det det så bruker du ikke så mye.

Aldri hørt om hodekål i waldorfsalat, men det er sikkert en smaksak.

Bruk mer epler og druer og strø gjerne hakkede valnøtter på toppen før servering. Men du kan jo blande inn en boks med hermetisk fruktcoktail da =)

Skrevet

den originale oppskriften på waldorf inneholder ingenting som ligner kål/salat.. skal bestå av creme fraise, valnøtter, epler, druer og selleri.. ikke ananas, rosiner, salat osv =) vet det er "strid" om dette, men jeg har sjekket opp i mange, mange oppskrifter de siste årene, og less is more er absolutt greit å ha i tankene når det gjelder waldorf.. :)

bare min mening, men..

Skrevet

ananas har jeg hatt i min....ellers er det bare å spe på meg røde og grønne epler.Er skallet fint, kan du vaske de røde godt, og beholde skallet på...

Skrevet

Ålgreit:) Takk for svar:)

Får bare eksperimentere litt her.. Har visst noe ananas på boks en plass også..

Man tager hva man haver....

Skrevet

Lag Waldorfsalaten i kveld ...med krem, majones, epler, walnøtter og druer.... dropp det andre du har...

spør om en av gjestene kan gi deg krisehjelp ved å handle kålhode og stangselleri for deg, og ta det med seg...

du kutter kjapt opp det, og putter det oppi waldorfsalaten rett før servering ;-) Da blir den perfekt...

Skrevet

Vi bruker isberg i stedet for selleri, ingen i familien liker selleri. Hodekål går fint det også, men damå den strimles fint.

Bruker isberg, eple, druer, nøtter og har det i skål sammen med stivpisket kremfløte og majones, samt en skvett sitronsaft. Nam nam!

Skrevet

Jeg bruker isbergsalat i min waldorf, funker det. Men hadde vært skeptisk til sellerirot... Prøv forsiktig hvertfall.

Kok heller sellerien sammen med poteter og lag potetstappe. Det er supergodt til alle kjøttretter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...