Gå til innhold

Har gravide dårligere immunforsvar enn andre? Jeg bare hangler...


Rose69

Anbefalte innlegg

Har gravide dårligere immunforsvar enn andre? Har hatt lett influensa i 3 uker nå...bare hangler...Noen flere?? Er snart 9 uker på vei.Fin form ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Du tror ikke det kan være graviditeten som får deg til å føle det litt sånn da?

Jeg har nemlig erfaring med det de første ukene... Venter mitt 3.barn,og i alle svangerskapene har jeg til tider følt at jeg stadig brygger på noe,og har vært i ferd med å få litt "småfeber".

Nå er jeg i min 6.svangerskapsuke og kjenner på kroppen at feberen er på vei,og hodet dunker....

Kanskje blir jeg ordentlig syk selvfølgelig,om ikke er det nok bare et tegn på at jeg er gravid igjen;)!!

 

Uansett,GOD BEDRING:)!! Håper det hjelper etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+2 og ble forkjølet i uke 5. Har hanglet siden og blitt smittet av "alle" som har noe føles det som, er snart ferdig med pencillinkur mot bihulebetennelse og føler jeg endelig begynner å bli bedre. Har og hatt litt feber innimellom. Vanligvis er jeg maks syk en gang i året!

 

Jeg har lest at en lettere blir syk tidlig i svangerskapet pga at immunforsvaret svekkes litt slik at kroppen ikke skal støte fra seg fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har mange sagt til meg som har vært gravide,de fikk dårlig immunforsvar da de gikk gravide og det stemmer på meg,er nesten aldri syk,og i flere mnd nå har jeg vært småforkjølet og pådrar meg den ene tingen etter den andre.jeg som ikke pleier være syk merker stor forskjell og kan ikke skjønne annet enn at det er graviditeten som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg har vært så mye syk i det siste. Jeg var syk de siste dagene før jul med influensalignende greier, og 3.juledag kom omganssyken som en kule. Dette må stemme. Hele juleferien er gått bort i sengen...jaja...det er verdt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker innom fra 2. tri :)

 

Jeg lå stort sett flat med ymse variasjoner over fenomenet forkjølelse gjennom hele 1. tri - skulle ingenting til før jeg ble smitta på nytt og jeg hadde vel generelt sett bare et par dager her og der hvor jeg følte meg såpass på høyden at jeg i det hele tatt orket å komme meg ut av sofaen (men de få "friske" dagene spydde jeg jo gjerne i stedet da)... Skikkelig slitsomt! Startet svangerskapet med et smell og føyk avgårde på legevakta fordi vi mistenkte lungebetennelse eller noe annet lumskt når jeg var 4+3 (var ikke det da heldigvis, så med litt paralgin forte og masse omsorg og sengeleie ble jeg tilslutt bra), den lå jeg med i to-tre uker før jeg fikk en "vanlig" forkjølelse som eskalerte til mild ørebetennelse, deretter var det bihulebetennelse med tilhørende forkjølelse... Men bank i bordet, omgangssyka har jeg sluppet unna så langt, og nå har jeg vært oppegående i opptil et par uker! (er 14+4 i dag) Så det er håp i hengende snørr, som mamma sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som er gravide er så heldige at vi har litt svakare immunforsvar enn vanlig for at vi ikkje skal støte frå oss den vesle spiren vi har i magen. Uheldigvis gjer det at enkelte av oss blir lettare sjuke enn andre, no går eg inn i mi andre veke med skikkeleg kraftig forkjølelse. Håpar på at det nye året startar med at eg blir kvitt forkjølelsen for no er eg lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...