~La luna~ Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Hei. Har funnet ut at jeg har det, i den ene puppen... ? Vært veldig plaget med stikkninger og brystknoppen er helt hvit, før den plutselig er normal igjen. Har lest tipsene på ammehjelpen, men er det noen her som har opplevd dette, og har noen råd? (Jeg røyker ikke, drikker ikke alkohol såklart) drikker ikke kaffe, så vanskelig å prøve det som hjelp. Takknemlig hvis noen har råd, da jeg dette har vært rimelig plagsomt to kvelder/netter.
trollet66 Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Hold brystet varmt mellom amminger med ullinnlegg. Rett etter amming når du kjenner at det stikker etc, press håndleddet hardt mot brustknoppen en liten stund, nå du slipper skal du se at normal farge kommer tilbake. er det rktig ille kan du legge på varmeomsalg i form av risposer eller lignende. Spis magnesium,det har hjulpet meg en del. Bare så det er sagt, vær opppmerksom på en ting at du eventuelt også kan ha soppinfeksjon som forverrer Raynaulds!!! Nå du eventuelt få bukt med sopp, så bvil Raynaulds også bedre seg, for ikke si å forsvinne!!!!
~La luna~ Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2007 Ok, takk for svar. Det har så vidt begynt å stikke den i andre også. Jeg har også hatt litt probl m tette melkeganger, og fått hvite prikker på brystknoppen. Jeg trodde det var sopp, men hs sa d var avleiret fett/mett eller noe. Men den brystvorta har det blitt en slags blemme, og den blir jo ikke borte.. Tar lecitin kapsler nå forresten. Ang sopp, kan jeg ha det selv om dattera mi ikke har noe antydning i sin munn til at hun har det?
trollet66 Skrevet 31. desember 2007 #4 Skrevet 31. desember 2007 ja, du kan ha sopp uten symptomer i barnets munn. hvite prikker kan også være melkeblemmer, noe je ikke kan råde noe for. Expat!!!!?
Expat Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=61 Her er oppskriften på melkeblemme-fjerning. Det kan være vondt! Pass på at brystvortene får henge så fritt som mulig, gjerne bruke oppsamlere . Ikke få bøy på brystvortene når du har på bh, pass på at den er stor nok! Evt ha "lukene" åpne. Og ja, ellers, hold deg god og varm og kom deg til legen for soppbehandling når h*n åpner etter nyttårshelga!!!!
~La luna~ Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2008 Takk for råd, men de blemmene har jeg ikke sjans til å klare og fjerne:( Skal på hs over helga, så kan høre m de hva jeg skal gjøre. Prøvd alle rådene, og kommer sånn hvit slintre ut av blemma, men kommer bare tilbake..Gjør ikke vondt i amme, men er sårt/ømt hvis jeg kommer borti blemma. På den ene puppen er det bare en, på den andre er det et par veldig små, og en litt større som ser ut som blemme. Bare den som gjøre vondt. Har fått sopp kur til meg og dattera mi, og stikking i puppene avtok etter en dag, så må jo ha vært sopp.
Expat Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Tar du lecitintilskudd nå? Bra at soppen blir bedre! Les på oppskriften, det å ha våte varme omslag før amming/pumping kan gjøre at det løsner av seg selv! 5min med en stor varm klut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå