Gå til innhold

puppenekt og pumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på straks 4 mnd har puppenekt om dagene. Går greit om natten og når jeg legger han til puppen rett etter at han våkner. Men jeg vil så gjerne opprettholde melkeproduksjonen i håp om at puppenekten vil gi seg etterhvert.

Er nå på juleferie, uten pumpe, så jeg må håndpumpe meg. Synes ikke jeg får ut så veldig mye melk. Prøver å pumpe meg flere ganger i døgnet, max hver 4. time og det varierer veldig hvor mye som kommer ut (30-100 ml på 20-30 minutter på begge puppene - har gitt meg når trykket og strålene minsker). Må gi mme i tillegg nå.

Hvor fort minskes produksjonen og hvor lett er det å øke den igjen (når jeg om 3 dager kommer hjem til pumpa mi igjen)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett som du gjør nå til du kommer hjem,ikke så mye annet å gjøre. Produksjonen kan gå tilbek ganske fort, samtidig skal du ikke bekymre deg, den prod.du har hatt skal du fint få tilbake med litt ekstra pumping noen dager når du kommer hjem. Pumpe /amme hver annen time noen dager, så kommer det seg skal du se..

Skrevet

Da var jeg tilbake hjemme hos pumpa mi =) Men produksjonen har falt betraktelig. Særlig på dagtid da puppenekten har vært sterkest. På kvelden og natta tar han puppen og da er, naturlig nok, produksjonen bedre. Nå skal jeg legge meg i hardpumping og se om jeg får opp dampen =) Har pumpa meg to ganger idag... 15 ml hver av gangene *ler* Er det bare å pumpe i vei, eller er det noe mer jeg bør gjøre? Legger ungen til flere ganger i døgnet, for plutselig er puppen grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...