Gå til innhold

om julebord og sånn...


mammaogmeg

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Nå har jeg regnet ut at jeg må være i uke 8. Det var kke planlagt og helt uventet. Jeg har derfor vært på to julebord og div. julemiddager med vin og øl... altså uten å vite at jeg er gravid.

Alle sier jo at alkohol er skadelig. Men er det noen som vet hva det skader? Er det faren for abort? Eller kan barnet få skader? Isåfall hvilke?

(engstelig nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke så mye om dette, men søk på google, da får du opp mange sider. Sjekk også feks www.babyverden.no, www.lommelegen.no, www.matportalen.no. Du er ikke alene om å ha det slik, og med de aller aller fleste går det helt fint. Selv har jeg drukket både vin og øl før jeg testet positivt, og er egentlig ikke så bekymret ang det. Kommer likevel til å ta det opp med legen min. Anbefaler deg å gjøre det samme, kanskje få en tidlig ultralyd for å berolige deg. Gratulerer som gravid, og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mange som har drukket alkohol før man er klar over graviditeten, og jeg vil tro at så lenge man kutter når man blir klar over det så går det bra. Jeg stressa litt forrige gang jeg var gravid, for jeg hadde drukket en del vin, men pratet med legen min, og slappet av etter det. Denne gangen har knærten fått med seg et julebord, men jeg vil tro at det går bra og. Har selvfølgelig sluttet å drikke og stumpet røyken nå. Ikke stress, det går sikkert velidig fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...