Gå til innhold

Måler legen alltid hcg?


Skrekkblanda fryd *mamma*

Anbefalte innlegg

Det er så mange her som kommer med spørsmål om hcg-nivåer. Tar legen alltid blodprøve for å sjekke dette? Eller har dere bedt om det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. :) Tror ikke jeg vil måle heller, det er da nok å bekymre seg for om jeg ikke skal begynne å regne på dette i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken fastlege eller jordmor på helsestasjonen sjekket noen gang HCG-nivået mitt i forrige svangerskap. Denne gangen får jeg oppfølging fra både fastlege, jordmor på helsestasjonen samt legespesialist på Ullevål. Ingen av disse har hittil sjekket HCG nivå hos meg. Og hadde det vært vanlig/nødvendig hadde de nok gjort det, siden mitt svangerskap denne gangen blir vurdert som risikosvangerskap grunnet historien forrige gang (gutten min døde grunnet midlertidig morkakesvikt i uke 34).

 

Tror man i de fleste tilfeller må be om det, eller får det på grunn av gjentatte aborter, for å se om det fortsatt er liv der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at flere av oss har tatt hcg prøver er at vi har mistet tidligere (slik som jeg 2 ganger) eller ar hatt blødninger i dette svangerskapet. Da er det veldig enkelt å se om det er "liv laga" om hcg stiger eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...