Gå til innhold

Quinny freestyle 3XL og voksipose....

Anbefalte innlegg

Jeg var så lur å kjøpe denne quinny freestyle vogna for et par mnd siden, uten å tenke noe særlig over at jeg får vinterbaby, og som nå viser seg å kansje bli nesten 4 kg tung som nyfødt.... Fikk voksipose i julegave med de stolte besteforeldrene, men posen er jo enorm i forhold til bagen på vogna! Er det ikke meningen å putte vinterbabyer oppi quinny freestyle vogna?

Så da lurer jeg på, er det noen her med vinterbaby som har erfaring med denne vogna? Hvilken pose har/hadde dere oppi, og er der grei nok plass oppi bagen sånn ellers?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136393469-quinny-freestyle-3xl-og-voksipose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Quinny og Voksipose går nok ike sammen, nei. Q har veldig liten bag. Legg oppi et lammeskinn, bruk en mindre dunpose, f eks OTH sin, og ta ei dyne over på de kaldeste dagene, så går det nok bra:-) Voksiposen kan sikkert byttes...

Jeg har hatt denne vognen, fikk barn i slutten av juli- så ift vinter var det jo værst tenkelig tidspunkt:)

Men jeg hadde faktisk en lammeskinnspose oppi, den store til Simo. Danderte det til sånn at lammeskinnet sto godt opp på innsiden i toppen. Da ble det grei plass til han var 4mnd. Men da måtte sportsdelen taas i bruk.

Hadde jeg født nå hadde det slettes ikke vært noe problem siden barnet er så lite, faktisk en fordel da de liker å ha det trangere i begynnelsen. En dunpose hadde nok vært optimalt da den er lettere å puffe sammen og forme.

Så som sagt hadde jeg ikke hatt betenkeligheter om jeg hadde hatt vinterbarn.

Voksipose, derimot, vet jeg ingenting om.

jeg hadde denne vognen.. fikk barn i desember, bursdag i dag faktisk :) men altså ja det gikk fint, min mening er at voksipose blir altfor stort. jeg hadde odenwalder dunpuse og den passet perfekt med en lammeskinn under. han har aldri frøset heller. lengden på bagen er litt liten. byttet bag til sportsvogn da han var 4 mnd, men da var det jo allerede i april. brukte vognen fram til november i år, men ble mere misfornøyd da jeg snudde vognen fremover siden lille ville se mere. da var det utrolig lett å tippe mens han sov i vognen. den tippet 2 ganger. byttet til oth og er veldig fornøyd med den. er stødig og god å trille. hvis du er i tvil med quinny kan du jo ta en titt på oth. den er myyyye bedre å trille, sportdelen er også bredere i ryggen mener jeg.

Jeg har også den vognen. Fødte i januar for snart 1 år siden. Min sønn var 4 kg og jeg hadde aldri problemer med plassen i vognen selv med dunpose oppi. Hvis du har termin nå, så vil jo babyen være stor først når det blir sommer og da bruker du ikke dunpose lenger :0)

Hvis du synes det blir for trangt med voksipose, så kan du jo vente med å bruke den til neste vinter når du tar ibruke sportsdelen. Vet om flere som kun bruker dundyne og ullpledd på vinteren.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...