Gå til innhold

Huff,jeg er så bekymret..kan dere hjelpe meg litt??


Katja85

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr 2. og er nå i min 7.uke.Men på torsdag kom det en god del rødbrun utflod,det minsket etterhvert,men fortsatte til dagen etter.

Vi dro til sykehuset for en sjekk og de tok både blodprøve og innv.ul.

Siden det fremdeles var tidlig kunne de ikke finne hjerte,men det var da en spire der heldigvis.De sa at alt så helt normalt ut,og at jeg bare skulle slappe av.

Har ikke hatt noen blødninger i mitt forrige svangerskap.

Nå begynner utfloden å bli normal igjen,men til morgenen i dag begynte den å bli ferskenfarget.Er det flere som har opplevd dette,og at det ikke er noe å bekymre seg for??

Jeg er heldigvis kvalm som fy,og kaster opp så det er kanskje et godt tegn.Ble litt langt dette men.Håper det er noen som kan hjelpe meg :)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også brunlig utflod rundt 7.-8.uke. Da viste det seg at det blødde fra livmorhalsen, den blør visst ganske lett hos mange gravide, kan f.eks begynne etter sex, trening osv. Min begynte å blø bare legen var såvidt borti den...

Det er i hvert fall helt ufarlig, håper det er noe så uskyldig for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får håpe det ikke er noe ufarlig.De tok prøve fra utfloden så da får de kanskje svar derfra.Skal får svar i morgen.

Huff,det er ikke lite vi skal bekymre oss over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er forvirra over hva de forskjellige gynekologene/spesialistene sier på innvendig ul... jeg var til ul rundt 5+6... Og så tydelig hjertet som slo.... så at uke 7 var for tidlig?.. Det skjønner jeg ikke.....

 

Lykke til kjære deg! Du skal se det går bra! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan!

jeg er gravid med mitt første barn er i uke 8+4 begynte for 4 dager siden med brunt uflod med friskt blod, ringte legevakten men fikk bare beskjed om å slappe av, ringte igjen dagen etter på men fikk bare den samme beskjeden slapp av å ikke stress.. fikk time hos legen, fikk avklart at jeg skulle hjem å slappe av, å at alt va i orden det var helt normalt å blø i svanger skapet å ha brunligt uflod.. men sitter her nå å tenker bare de verste.. vil så gjerne ha en ultra lyd for å kjekke at alt er i orden... men krysser fingrene for at alt går bra med deg å den lille spiren din..!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppi det samme akkurat nå.

Har blødd friskt blod/koagulert blod/brun utflod de siste 3-4 ukene. Hadde innvending UL i det som iflg termin skulle vært uke 9, men fant ingenting.... Fikk beskjed om MA (mis-abortation), og at jeg skulle dra på juleferie og vente på en større blødning (utstøtning av rester).

Var tilbake til UL etter 10 dager, og der dukker det plutselig opp et bankende hjerte:-) Fosteret ble målt til å være uke 7!!! Og jeg som trodde jeg var i ca. uke 11 nå...??? Forklaringen på at de ikke så noe 10 dager tidligere kan være at det var for lite (uke 5-6). Dessuten kan det være at jeg har båret tvillinger, og at den ene har dødd, og restene "skygget" for den andre.

Betyr uansett at jeg testet positivt FØR jeg var gravid! Litt rart det hele.

Har fortsatt blødninger/brun utflod osv., og det hele blir betegnet som en "truende abort".

 

Uansett - hvis de har funnet et lite hjerte som banker der inne, synes jeg du skal ta det med ro. Be heller om å få litt ekstra oppfølging (eks. følge hCG, eller jevnlig UL så lenge blødningene varer).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...