Gå til innhold

Flytteforberedelser...

phantomet

Anbefalte innlegg

Nå er vi i full gang med å forberede flytting av familien.

Den som jobber mest er svigerfar som driver og tømmer barnerommene i sitt store hus, for at phantom-mannen og fire unger skal kunne flytte inn der. Og det er visst ikke måte på hvor mye skrot og søppel to gamle mennesker har klart å spare på etter at deres egne unger flyttet hjemmefra....

Etter råd fra lege flytter hele phantom-familien inn hos svigers i nabohuset nå på nyåret, slik at det skal bli ro i phantom-hulen, og at jeg med det skal bli mindre dårlig pga mindre stress, bråk og aktivitet i huset...

Håper virkelig at det fungerer, for å ha det slik er alt annet enn bra...

Jeg vet jeg kommer til å savne familien min, og de kommer til å savne mammaen sin...men de er ikke lengre unna enn at de kan besøke meg om formen tillater det. Bedre å være i nabohuset enn å ligge på sykehuset et stykke unna er tanken...

Fortsetter under...

hm.. vet ikke om jeg skjønner deg riktig... skal du bo et sted og barna og mannen din et annet sted??

har legen rådet deg å ikke bo med barna dine?? hm...

har selv solgt to leil og flyttet under graviditeten.. det er et slit.. men godt å få alt i orden og klart til gutta kommer.

Hei,

Du har forsåvidt skjønt riktig...selv om det dreier seg mer om en midlertidig løsning, der mannen flytter inn hos foreldrene i nabohuset, for å få avlastning med 4 unger, og jeg får ro og hvile som er sårt tiltrengt pga ekstrem svangerskapskvalme.

Hyperemisis i den grad jeg har det trigges av lyd av alle slag, lys, støy, lukt og stress....og med en storfamilie som den vi har er det ikke fritt for at det blir endel av det...

Så langt har jeg overlevd med hjelp av medisiner og "sov i ro" i ørene når det er som mest hektisk.

Det er faktisk ganske vanlig at man råder hyperemisis gravide å la seg legge inn på sykehus eller å flytte unna familien, for å endre miljø og sanseinntrykk. i vårt tilfelle er det enklere at familien flytter til naboen enn at jeg flytter...Ro er det aller beste for slike som er plaget med ekstrem kvalme. Og ro i eget hjem, i egen seng, med egne ting rundt seg ser jeg på som optimalt...

Begge forrige svangerskap har jeg vært langtidsinnlagt på sykehus, noe som er en belastning både på meg, familien og ikke minst ungene, som svært sjelden får sett mammaen sin...

Hei hei!

jeg syns det høres lurt ut dette,og det beste er jo att de er like i nærheten alikevel.

Jeg hadde selv ei fin men tøff jul,det ble mer stress enn det burde for mitt vedkommende,med en 4-åring som slo seg helt vrang til tider og to større som skulle ha sitt,så jeg endte med 3 døgn med vonde kynnere og ett forferdelig humør,men nå har ting roet seg,barna er hos resp far/mor,savner dem men kjenner att jeg trenger litt ro:)

Har heller ikke lyst til og bli innlagt for avlasting,men det er ikke til å unngå etterhvert.De tre små her inne begynner å bli tunge :)

Klem fra meg :)

Annonse

Stress er ikke lurt - kjærlighetsfrøene!!!

Du skal jo hvile, kose deg, ruge og holde de tre små i magen så lenge som absolutt mulig...

Godt du får litt ro nå. Klart du savner dem, men det er ikke bare bare å ha tre babyer i magen...

Lykke til! Ta vare på deg!!!

Klem klem

Dette her kan vi nok ikke forså, vi som ikke ha opplevd ekstrem kvalme. Du får gjøre det som passer deg og din familie best. Høres selvfølgelig drastisk ut for oss som ikke veit hvordan det er. MEN: jeg synes Anonym som svarte her faktisk var litt frekk, som ha så liten forståelse for deres situasjon.

Lykke til og håper perioden med familien i nabo-huset blir så kort som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...