Gå til innhold

SPA - noe jeg bør unngå her?


Skrekkblanda fryd *mamma*

Anbefalte innlegg

Skal på en lenge planlagt spa-tur til utlandet om ca 4 uker. Vil da vøre ca 9 uker på vei. Å fly regner jeg med er uproblematisk, har støttestrømper og skal drikke masse vann og selvsagt null alkohol. :)

 

Men er det noen type behandlinger jeg bør unngå? Noen som vet? Noen type oljer, badstu, massasje, etc? De vet kanskje de som driver spa'et? Håper de er gode i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du bør unngå utrensende beh.

dype massasjer.

lavendelolje er vell den eneste oljen som anses å være helt trygg...

ville ikke anbefalt bastu di første 12 ukene. eller varme bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- takk for svar. Ikke god vin, ikke deilige behandlinger. Blir en billig spatur dette ;) Eller mer for mannen. Men jeg klager ikke når jeg er så heldig å være gravid. Får kose meg med manikyr og pedikyr jeg da. Og lavendel høres heller ikke foraktelig ut. :)

 

Når jeg ser på nick'et ditt grysom, så må jeg si det er så kjekt å se deg her inne. Har vært gjennom en del du. Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra når du bestiller spa at du er gravid. Er en del behandlinger du ikke kan ta. Selv har jeg vært på spa, men da fikk jeg en behandling som er beregnet for gravide. Utrolig deilig;) Kos dere på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja helt i begynnelsen kan du det, men etterhvert, siste del av svangerskapet skal du ikke bade i fellesannlegg/boblebad etc pga bakterier.. også må du vente til 6-10 uker etter at du har født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt frarådet å gå i badstue fare for overoppheting og varme boblebad pga varme og stor bakterieflora i varmt vann i slike små bassenger. Større basseng med klor som ikke er så varme var ok iflg anbefaling jeg fikk. Dette gjaldt hele svangerskapet.

 

Når det gjelder behandlinger, er det som nevnt over mange typer behandlinger og oljer en skal unngå som gravid. Spør dem der du skal - kanskje har de egne behandliger for gravide - mange seriøse steder har dette. Ellers kan du ta fotpleie - det er også ganske deilig! Uansett får dere sikkert et fint opphold - håper du også får mulighet til litt luksus behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er utdannet spaterapaut og jobber som dette.

Anbefaller deg å høre med terapautene der du skal,så kan de som regel alltid lage egene behandlinger for deg som gravid.

Men vær skeptisk,man skal vite hva man driver med som terapaut når kunden er gravid ol.

Mange soner,man skal holde seg unna på gravide damer....

Føl etter hva som er rett for deg og snakk med terapauten :)

kos deg uansett masse på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...