Gå til innhold

Fly?


mammaen til Benjamin :)

Anbefalte innlegg

Er det greit å fly tidlig i graviditeten? Har planlagt en flyreise om en måned, da vil jeg være ca 8 uker. Det skal vel gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei;) jeg har akkurat kommet hjem fra Gran Canaria, er i 13uke og spurte legen min før jeg reiste., Det går helt fint å fly;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Gran Canaria om 2 uker. Er da 11 uker, og har ingen betenkeligheter med å fly. Forrige gang jeg var gravid reiste vi til Lanzarote da jeg var 6,5 mnd på vei.

 

Pass på å få i deg nok vann og breveg deg mye på flyet. Støttestrømper kan anbefales - fås kjøpt på apoteket:)

 

 

GodTur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis smaa maaltider og aldri 4 timer uten mat.... =o) Ha med salte kjeks eller helt noytrale kjeks og smaaspis hele tiden. Drikk litt vaeske men ikke styrtdrikk. Da klarer du deg bedre med kvalmen. Og ikke boey deg ned til gulvet, huff av meg, det har jeg gjort noen ganger siste mnd, og da er det rett i doskaala etterpaa.

 

Ang aa fly generelt, saa mener jeg at man kan fly omtrent saa mye man vil under et svangerskap, i store boeinger altsaa, ikke smaa privatfly, det er nemlig noe annet - i forhold til trykkendringer osv. Men vanlige store passasjerfly gaar fint. Men de laerde strides jo. Med datteren min hadde jeg i hvert fall 100 enkeltreiser i svangerskapet og det gikk fint. Men dersom man er i veldig daarlig form skal man vaere sikker paa at man er uthvilt og har spist foer man flyr, det er jo noen som blir daarlige paa fly.

 

Tror det gaar helt fint jeg, skal fly en del selv i graviditeten og den lengste turen blir nesten 20 timer, saa.....GO fra meg i hvert fall.... =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig flyr jeg ikke i 1 trimester fordi vi kjenner en del radiografer som sier at det burde man ikke gjøre pga stråling. Og deres koner får IKKE fly, og da regner ejg med at det er noe i det.

Men kan ikke nok om det til å gi en detaljert forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...