Gå til innhold

Hvilken vogn ser dere på?

Anbefalte innlegg

Vi er endelig begynt å se oss litt rundt etter vogn og til mun store fortvilelse... det er jo hundrevis av dem... alle forskjellig og alle skla ha unike fordeler som en bare må ha ifølge selgere..

Så..min mann vil ha TFK joggster III, og jeg heller litt mer mot kanskje bugaboo vognen.. men egentlig så aner jeg ikke..

Hva er best!!!???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136391737-hvilken-vogn-ser-dere-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi ser på emmaljunga kombi vogn.. de er ekstra lange i baggen, sånn at ungen får plass i den litt lengre enn i andre vogner.

jeg hadde veldig lyst på 3 hjuls vogn, men har prøvd de litt og er bekymra som at de ikke er så stødige som jeg skulle ønske de var.

det er kjempe vanskelig å velge vogn, med alt som finnes på markedet.

det er hvertfall viktig å prøve de i butikken. trille litt rundt og kanskje slå den sammen og prøve å løfte den for å se om du kommer til å orke det i mange mnd fremover... hehe duo vognene er som regel veldig tunge...den vi har sett på veier rundt 20 kg... men men... har litt tid enda på å betemme oss.

lykke til

Vingler mellom en klassisk og tung Emmaljunga Dua Edge vogn og en OTH Urban jugle som er enormt god å trille og praktisk 3 hjuling. Eneste jeg stoler på at ikke skal tippe. Har jobbet i barnehage og sett flere skumle episoder med 3hjulinger :s

Kanskje jeg kan spørre her om den Bugaboo vogna. Er sportsdelen en støpt del???? Syns det virker så rart og kjenner ingen som har den så skeptisk...... Dessuten er den vel litt lav i forhold til katter og hunder? Eller roter jeg? Må komme meg ut i vognbutikker og oppdateres litt tror jeg. Er noen år siden jeg jobbet med det der nå;)

Vi drev også og så på en Emmaljunga Duo Edge, den er jo vanvittig fin og har masse finesser, men til slutt bestemte vi oss for at den er bare alt for tung og upraktisk.

Etter mye frem og tilbake har vi nå kommet frem til to vogner vi kunne tenke oss. Den ene er Emmaljunga City Cross, som er mye lettere og mer kompakt enn Duo'en, og den andre er Hartan Topline CL som også er veldig lett og kompakt. Emmaljunga vognen har hardbag, og du må snu bagen eller setet for å endre kjøreretning, mens den fra Hartan er en kombi med mykbag, og du kan enkelt endre kjøreretning ved et trykk på en knapp og så bare skifter du håndtaket over til den andre siden.

Vi har store problemer med å velge. Jeg har hørt at mykbager kan bli trange da de er mindre enn en hardbag, men de tar jo mye mindre plass i en bil. Men jeg liker muligheten til å skifte kjøreretning på null komma niks. Emmaljunga vogna er lekker (selv om det jo ikke er det viktigste :-) og i utgangspunktet ville vi helst ha en hardbag...

Er det noen som har erfaringer med både duo og kombivogner som har noen råd?

Vi har heis i bygningen, så slipper å bære babyen opp og ned trapper...det er et argument jeg ofte har hørt i forbindelse med mykbagger....

Aaahh, får helt hodepine av å skulle velge jeg....!

Annonse

Etter mye lesing på nettet så tror jeg at jeg har tatt valget og går for en bugaboo chamelion, den har fantastisk mye finesser og prakiske ting og har skåret veldig bra på barnevognguiden.no.

Anbefaler alle til å ta en titt på den siden og ikke minst den vognen:)

Jeg har emmaljunga duo vågn, den kombivågna. Kjøpte dn brukt er 05 modell. Er kjempe fornøyd me den. Stødi gå god å trille, slitesterk, vært på "skogstur" med vogna. Kjøpte en trehjulsvågn når gutten var 6-7 mnd gammel, som jeg bruker når vi skal på småtura, eller i kjøpesenter o.l. Ellers bruker jeg emmaljunga vågna hjemme, når han skal sove ute, eller vi skal trille tur. Vogna er kanskje litt tong, men dn er jo så solid.

Så den vi jeg anbefale.

Noen som vet om søsken/tvilling vogn som er bra??

Fordeler og ulemper med duo kontra kombi:

Duo har størst bag da ikke sportsdelen stjeler plass.

Sportsvognsdelen er jo ganske så lik på begge?? ;)

Duo kan ta mindre plass i bilen enn kombi med hardbag. med mykbag som du sier vil jeg nesten tro det er ganske så likt? Da har man jo også med sportsdelen eller hva?

Når man skal ha vogna inn i bilen er kanskje understell til duo greiere enn kombi da det kun er bag og understell som kan settes inne separat. Kan ikke tenke meg man gidder ta av bag så sportsdel for å sette inn understell hver gang man pakker bilen (for de av oss som skal kjøre).

Det er snakk om begrenset tid man bruker bag avhengig av hvor fort barnet vokser og om evnt ryggen i bagen kan justeres litt opp (vet dette kan gjøres på emmaljunga duo edge varianten og det er kjekt med nysgjerrige små...)..Årstiden man får på teller jo en del.. Regner med at jeg som har termin 30 mai vil gå over til bagdelen når voksiposen skal i samme hva for å kjøpe mer plass så nesten samme hvilken bag jeg har er den stor nok den tiden jeg har mest behov for den. Hadde jeg fått vinterbarn hadde jeg definitivt gått for stoooooor bag..

Om du skal mye på besøk kan det være kjekt med softbag som veier minst så den lille evnt kan sove i den? men samtidig vil kanskje større bag også være en fordel?

Husk at det er forskjell på bagene som jeg påpekte over: noen kan man sette opp ryggen litt på og det kan være kjekt det og;)

Det var noen tanker fra meg. Godt valg;)

Vi har bestemt oss for Easywalker Sky. Synes den er veldig praktisk og virker veldig god! Vi har øyeblikket veldig liten bil - og dette spilte inn en del når vi valgte, er jo greit å få vognen med seg:)

Har alltid sagt at vogner med 3 hjul er det styggeste jeg vet.. Men nå er det tydeligvis ikke det lenger.. Hehe.. Det praktiske teller mest, men synes vogna er fin i tillegg!

Trur det blir jane slalom her. HAr hatt lyst på den sea jeg begynte å se på vogn, å nå er den på 50%salg på barnas hus, så jeg tror nok det blir en tur til oslo en dag vis alt er bra på ul'n i morra... Er ute etter en vogn som er blir liten når den legges sammen, og er lett, så vi får se når jeg har prøvd den litt om jeg er fornøyd fortsatt...

Annonse

Vi har kjøpt en DBS Classic.

Fannt ut at 4-hjulingen passer oss best.

3-hjulingen tipper lettere, så da ville jeg ikke tørre la babyen sove ute i vogn. Dessuten har jeg sett disse tippe hver gang bussen kjører ut fra stoppested.

Den har ikke fjæring, men det var det vist få utenom Simo som fremdeles lagde.

Fjeringen er ikke så viktig, jeg har MS så arma skjelver nok som det er, ville være godt å ha en stødig vogn.

Det er en kombi vogn, det er jo trivlig.

Stellebaggen kom i tillegg, det gjør også regntrekk, husker ikke om det var med sovepose (O.o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...