Gå til innhold

Da kom skrekken!


Forvirret - Har fått Waldemar!

Anbefalte innlegg

Hei damer!

 

Nå er det bare noen dager igjen til ks... 4. januar. Og jeg merker at skrekken melder seg.. Ikke for selve inngrepet, for det vet jeg at nok skal gå bra til tross for komplikasjonene som allerede er der osv. Det jeg er redd for, er vel mer det å ikke klare selve perioden etterpå med prematur baby osv. Har liksom hele tiden tenkt at det nok går helt fint osv.. Men det slår meg jo at det antagelig blir mange uker på sykehus osv.

 

Min sønn er jo bare 15 mnd, og jeg kommer til å savne ham noe helt forferdelig også. Vi har avtalt med svigers at de skal passe ham, i hvert fall de første dagene, men at de skal komme inn på sykehuset med ham HVER eneste dag så jeg får min daglige dose Andreas :-) Det hjelper jo en del...

 

Uansett, måtte bare få ut frustrasjonene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at det kommer til å bli et tungt savn etter de som er hjemme, men du må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Hvis du ikke bor så langt unna s-huset kan du jo dra hjem på korte permisjoner når minsten nettopp har fått mat og du vet det går et par timer til neste måltid. Dette er selvfølgelig lettest å gjøre i starten, etterhvert blir jo poden mer og mer avhengig av puppen din, men i starten vil han jo sove mye for det skulle han jo egentlig ha gjort en stund til inni magen din. Kanskje du får et foreldrerom som du og familien kan oppholde dere på. Du bør også prioritere deg selv, husk du skal opp natterstid å pumpe deg, i tillegg har du et operasjonssår og en dusj om morgenen pga såret og blødning nedentil er gull verdt. Jeg syntes selv, når jeg hadde prematur, at det å gå seg en tur, lufte tankene og komme meg litt unna s-huset gjorde godt. Da kan du jo ta med storebror å trille/leke f.eks. Jeg skrev også en liten dagbok, som har vært nyttig i ettertid. Dager går fort over i hverandre. Lykket til! Du får ta det som noen tips fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen og gode råd! Har skrevet opp "dagbok" på innkjøpslisten og skal få skrevet ned tingene. God ide!

 

Vi bor ca 10 minutter unna med bil, så det skulle vel ikke være noe i veien for å dra hjem litt.. hvis jeg kan forlate den lille prinsen med god samvittighet, da! hehe

 

Er det der med pumpingen veldig tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten fikk jeg bare ut litt melk, så da måtte babyen min få melk fra melkebanken. De gir allerede første dråpene melk til babyen like etter fødselen for å hindre fall i blodsukkeret, en prematur har ikke samme lageret som fullbåren og trenger derfor litt raskere næring for å unngå fall i blodsukkeret. Da er jo du fortsatt på operasjonsbordet. Men, all melken du klarer å pumpe ut blir gitt til poden. Du kan jo også klemme ut litt babyens munn, slik at han får smaken. Da blir jo måltidet mye hyggeligere for begge to. Jeg ble fort ei ordentlig melkeku, tror det blir litt individuelt, men hvis du slapper av og tenker på at hver dråpe du pumper ut er gull verdt, så går det nok bra. Jeg hadde en liten nedtur en dag med produksjonen og det var en dag de sa hun ikke fordøyde nok og tapte seg i vekt. Da fikk hun i tillegg glucose intravenøst. Det hele var heldigvis forbigående og hun gikk gradvis opp igjen i vekt. De vil nok passe poden din så godt at du føler han er i trygge hender om du er borte litt, avstanden er jo heller ikke stor. Jeg var hjemme innimellom på korte turer og de ringte meg hvis det var noe. Det skjedde forøvrig bare en gang, når lillejenta var puppesyk og ropte etter mammaen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo kjempebra ut! Jeg har liksom litt småangst for det der med pumping osv.. Er så redd for at det ikke skal komme i gang noen produksjon når poden ikke selv kan suge på puppen osv... Og ser for meg endeløse dager ved en bråkete pumpe... der jeg ikke har tid til noe som helst annet! Hehe! Vet godt at det er skikkelig dumt!

 

Takk for gode svar nok en gang!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skjønner godt at du gruer deg! Tror vi andre som ikke får premature gjør det også =D

 

Mange tanker som svirrer nå om dagene.

 

Ønsker deg i allefall et riktig godt nytt år og masse lykke til i tiden som kommer!!!

 

Skal sende masse varme tanker din vei! Dette går fint! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og lykke til selv! Du har nok rett i at det går bra, og jeg skal være positiv. Det er jeg i grunnen mesteparten av tiden... tankene kommer bare sånn litt innimellom...

 

 

Godt nytt år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...