Gå til innhold

heeelp.. hva serverer man til kalkun???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har dere????????????? poteter, ris, saus og visa versa???? eneste jeg vet jeg skal ha er waldorfsalat............. hmm.......... ånei å nei ånei ånei svigers kommer på middag i morgen...............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mest glad i det tradisjonelle. Rosenkål (det MÅ du ha), minigulerøtter, poteter og fløtesaus (bruk fløte og sky fra kalkunen).

Skrevet

vi har waldorf-salat, gulerøtter, poteter og fløtesaus. Svigermor har i tillegg surkål og rosenkål.

Skrevet

Waldorfsalat, ris, god saus, rosenkål og gulrot.

Skrevet

Sjiraffen hadde bra forslag syntes eg. Nam nam. Me skal få kalkun av ei kanadisk venninne, så eg veit ikkje kva eg får til enda =) Mammo hennas si oppskrift skulle det vera sa ho. Gleder meg

Skrevet

waldorfsalat , mandelpoteter og saus.... kok opp innmaten som ligger i pose inni kalkunen , sil kraften og lag saus av dette. Bruk f.eks en pose sjysaus og litt fløte og kraften fra innmaten da blir det deilig saus :)

Du kan også putte litt epler , svisker og medisterdeig inni kalkunen når du steker den...

Og stek den i stekepose for da blir den ikke så tørr i kjøttet.

Skrevet

takk for mange gode råd :):):):)

Skrevet

Waldorfsalat, rosenkål, babygulrøtter, mandelpoteter, tranebærsaus, stuffing inni kalklunen (laget av bødterninger, bacon, creme fraiche, bladpersille, champignon og krydder) og god saus laget på meljevning og kraft med masse fløte... yum yum...

Skrevet

Mom2Two: den stuffingen din høyrtes veldig god ut. Har du ei oppskrift?

Skrevet

Her har vi potetmos, stuffing, villris og tranebær. Typisk amerikansk.

Skrevet

Knallgodt å ha råstekte potetbåter til :) Vask potetene godt, skjær dem i båter, spre dem utover ei stekeplate med bakepapir, ha over litt olje og masse godt kryddersalt, gnu saltet godt inn i potetene og stek på 220grader i ca 20min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...