Gjest Skrevet 29. desember 2007 #1 Del Skrevet 29. desember 2007 jeg var gravid i -98, hadde store plager med bekkenet da og etter graviditeten. under fødselen fikk jeg diverse vridninger av bekkenleddene som ikke akkurat hjalp på saken. bekkenproblemene er ennå ikke gått helt over tross dette er snart ti år siden. men jeg har blitt MYE bedre. nå vurderer jeg å bli gravid en gang til, men jeg er skeptisk til hvordan det skal gå. hører jo så mange skrekkhistorier om hvor ille det blir med nr 2 og 3..osv er det noen her som vil dele sine erfaringer med meg, både på godt og vondt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136389171-bekkenl%C3%B8sning-og-flere-barn-hvordan-gikk-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer i magen Skrevet 15. januar 2008 #2 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg er inne på mitt 3 svangerskap med kraftig bekkenløsning. 7 år siden forrige barnet ble født og har som deg hatt mye plager i mellomtiden og har liksom aldri blitt bra. Jeg skal være helt ærlig å si at det er verre nå enn sist men dette var en risiko jeg var villig til å ta. Jeg får noe utrolig tilbake igjen for å gå med smerter og det gjør jeg mer enn gjerne. Så det er jo rett og slett en prioriteringssak som hver enkelt må ta en vurdering på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136389171-bekkenl%C3%B8sning-og-flere-barn-hvordan-gikk-det/#findComment-136546414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #3 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg hadde bekkenløsning i mine to første svangerskap, verst i nummer to (2 år etter det første). Det var en stor fordel at barnefaren var aktiv både med barna og de tyngste jobber i huset! Jeg gikk på krykker i 1 år etter nr 2, og far hadde fødselsperm mens jeg var sykmeldt. Men som svart i innlegget over; det gir så mye at man gjerne ofrer litt. Jeg var som deg dårlig flere år etter nr.2. Utsatte tanken om nr 3. Kiropraktoren påviste feilstillinger, og jobbet lenge med dette, men uten å klare å løse det opp. Prøvde mange former for behandling og trening, uten særlig varig effekt... ryggplagene og smertene i bekkenet var der med en gang jeg "slurvet" med trening. For noen år siden kom jeg til behandling hos en fysioterapeut som brukte Britt Stuge sin modell for opptrening; DET hjalp!!!! Nå vet jeg hvilken behandling/ trening som hjelper, og er etterhvert trygg nok til å ville gå på igjen... ER garvid, i uke 9, og har begynt å kjenne de vante stikk og ømheter i bekkenet. Er likevel ikkje bekymret... skal trene det jeg kan nå intil det evt blir for vondt, og så har jeg jo tro på at jeg skal klare å trene meg frisk igjen ikke så lenge etter fødselen. Jeg er stolt og glad over at jeg turte å prøve på denne attpåklatten, og gleder meg til familieforøkelsen i august .. dersom alt går bra. Lykke til med avgjørelsen din!!!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136389171-bekkenl%C3%B8sning-og-flere-barn-hvordan-gikk-det/#findComment-136548918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 23. januar 2008 #4 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg fikk første i 99 og litt b.l da, men ble netsen helt god igjen. Etter nr. to i 03 ble jeg ikke god igjen og har gått til all verdens behandlinger og opptrening, samt fått tilrettelegging med heve-senke bord på jobb. Fikk beskjed om at jeg måtte nok basere meg på at dette var så god som jeg kom til å bli, og vende meg til at jeg alltid kom til å ha mine begrensninger. Når jeg hintet til legen om et barn nr 3 himlet han med øynene, men sa at jeg trengte jo ikke nødvendigvis bli verre, men at risikoen var jo der for det, men hvis jeg absolutt måtte så.. Og det måtte jeg! Er foreløpig ikke noe verre enn jeg var med nr.2 og ser lyst på det, gleder meg til å kunne trene meg opp litt igjen, for nå er jeg ganske bundet til sofaen. Men hos meg har det vært fødselene mer enn sv.skapene som har forverret bekkenet, så denne gangen blir det ks. Du har jo ventet noen år med å få nr.2 og det er jo det de anbefaler, så det går sikkert bra. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136389171-bekkenl%C3%B8sning-og-flere-barn-hvordan-gikk-det/#findComment-136626680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå