Gå til innhold

Dere som har smakt sushi.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å smake sushi, men så synes jeg samtidig at det virker litt sånn rart å spise rå fisk....

Hører jo stadig at det er godt, og veldig mange spiser det - har blitt litt sånn "in mat". Og det er jo veldig sunt, og ikke mye kalorier :)

Så jeg lurer: Hvordan smaker det? Og er det rart første gang? Er det mye fiskesmak??

Fortsetter under...

Skrevet

Du får mange sushis uten fisk da...

Jeg elsker sushi, og skulle spise det i dag, men resturanten var stengt:(

Anbefaler deg å gå på en plass med godt rykte nå som du er gravid..

Ellers og forresten!! Og de som jobber der hva slags fisk du skal holde deg unna som gravid!

En kinaresturant ville ikke jeg valgt....

Det er lett smak, og avhengig av hva den er rullet inn med eller hva ekstra som er i smaker de forskjellig!

Avocado eks lager en god ekstrasmak, mens agurk er sprø, men lager ikke så masse smak. Masse annet og som gir sushi forskjellige smaker og!

Jeg dypper de først, dette lager jo også smak!

Fortell hvilken by du er fra, så er det sikkert noen her inne som anbefaler deg en trygg og god plass å gå!

Prøv det i allefall, jeg har helt dilla nå som gravid, lett mat som ikke gjør en trøtt og sløv!! Også er det jo så sunt! Og fisk gjør jo reka i magen smart sies det også.... Så du har ingenting å tape på å prøve:)

Skrevet

Jeg synes det smakte lite. Laksen smakte røyket laks uten smak liksom, hehe. Konsistensen var ganske lik, så jeg synes det var helt ok.

Den hvite fisken husker jeg ikke hva den smakte, men det var ikke mye smak i den heller (men husker at jeg ikke likte den så godt).

Var veldig spent på første biten, men ble overrasket over hvor normal konsistensen var, og hvor lite smak det var. Er vel en grunn til at de har sauser på siden :)

Skrevet

Det viktigste du må huske på nå som du er gravid er å ikke spise sushi med tunfisk, og hør med de ang tilberedning av fisken. Den skal ha vært frosset i 24 timer for å ta knekken på ulumskheter. Og så et lite tips... Ikke lag en for sterk blanding av wasabi(grønn pepperrot) og soyaolje. Wasabien er supersterk! Smak deg frem.. Og husk å spis ingefær mellom hver gang du bytter fisketype. Det fjerner smaken av den forrige fisken, og er god beskyttelse mot bakterier som kan være i fisken. Sushi er forresten det beste jeg vet!!!!! Yndlingsmat nr 1!! Fikk lyst på sushi nå......:(

Skrevet

Takker for svar :) Så det finnes sushi uten fisk altså? Det var jeg ikke klar over :) Men har jo litt lyst på fisk og da, så det hadde vært spennende å prøve.

Jeg er fra Stavanger/Sandnes området forresten, så hvis noen vet om en renslig, bra sushi resturant, så er jeg veldig takknemlig :o)

Skrevet

Første gang jeg spiste sushi synes jeg ikke det var godt i det hele tatt. Men da spiste jeg på et sted der da hadde mye eddik i risen.

Nå elsker jeg sushi, og særlig biter med laks :) Jeg tror nok at det er litt sånn at man må prøve flere ganger, og de første gangene kan du jo f.eks prøve sånne maki med avocado og crabsticks, eller tempura maki,som ikke er rå fisk,og så bestiller du bare et par biter med f.eks laks (som ikke har så kraftig smak i seg selv) ved siden av for å prøve. Dypp i soyasausen for best mulig smak :) Den grønne wasabien man får ved siden av spiser jeg nesten aldri (den er temmelig sterk), men hver sin smak.

Jeg er ikke like glad i alle fisketyper på sushi, men det er, som du sier, veldig sunt og veldig godt (synes jeg) og man blir liksom mett på en god, lett måte.

Men ikke gi opp hvis du ikke synes det smaker så godt første gang! Hvis du bor i Oslo kan jeg tipse deg om et par gode steder :)

Annonse

Skrevet

Jeg går på Heilt Rått! Stavanger sentrum, regner med du vet hvor det er!

Der går et bånd rundt disken med talerkener med forskjellige farger.

De forskjellige fargene sier noe om prisen.

Og under en skål der, ligger to/fire godbiter!

Spørr de som jobber der hva de forskjellige sushiene inneholder! Og hva det er du ikke skal spise! De har god greie på sushi i allefall!

Du kan også bestille en rett med så så mange sushier, men jeg liker best å velge fra båndet:)

http://www.heltraatt.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...