Gå til innhold

Dette er helt vannvittig - fikk beskjed om MA, kom tilbake etter 10 dager, og da fant vi et bankende, lite hjerte.....

petiteM's

Anbefalte innlegg

Naturen lever tydeligvis sitt eget liv. Gjennomgår en følelsesmessig berg og dalbane for tida - for 11 dager siden fikk jeg beskjed om MA etter invendig UL, hvor vi ikke fant noe foster (uke 10). Har gått hele julen og ventet på "den store"blødningen, som ikke har kommet.....

Var tilbake til UL igår for kontroll før jeg ble sendt avgårde til tablettkur for å sette igang utstøtningen.

Etter litt leting rundt i livmoren for å se hva som var igjen av rester, dukket det plutselig opp et bankende lite hjerte:-) Det ser altså ut som om det går an å ønske seg en liten baby så mye at de kan dukke opp igjen fra intet!!!

Det forunderlige er at fosteret er så mini, at det måles til ca. uke 7!!! Jeg er altså satt nesten 4 uker tilbake i antall uker, noe som betyr at jeg testet positivt FØR JEG BLE GRAVID!!!!

Hadde masse symptomer på graviditet (trøtt, kvalm, følelsesmessig sensitiv osv) før jeg testet positivt, så nå skjønner vi ingenting.....

Forklaringen kan være at det har vært tvillinger, og at jeg har mistet en, men det er ikke noe spor etter en annen egghule, så dette er bare helt utrolog rart.

Tenker selvfølgelig at noe er galt siden fosteret er så lite, men øyner også et lite håp:-) Noen som har opplevd noe liknende?

Fortsetter under...

Hei petite M!

Skjønner at dette er veldig forvirrende for deg! Du bør få målt hCG stigning for å sjekke at alt er normalt. Stiger den til det dobbelte etter 2 dager er helt sikkert alt i orden!:-)

Lykke til!

Fastlegen mente det var best å ta innvendig UL, og hverken han eller gynekologen har målt HCG hverken nå eller tidligere, enda jeg foreslo det.Tror kanskje det ble sånn som dette for at jeg skulle slippe å vente i to dager på et svar.....

Vi har sett et bankende hjerte, og håpet er at det skal forbli sånn til tross for stadige blødninger:-)

hei petite..

jeg hadde det også sånn. hadde blødning og fikk time hos lege. der så han et hjerte banke og vi ble jo kjempeglade for vi trodde jo at vi mistet(har gått gjennom noen sa og ma så vet åssen det er og åssen det føles) jeg ble også satt tilbake noen uker, synes det var så rart for det stemte ikke med testene jeg hadde tatt. akkurat sånn som du beskriver..

legen skjønte ikke så mye han heller. men fikk time 10 dager senere..

men der var det ikke noe bankende hjerte..

mener ikke skremme deg altså, men be om få ul hver uke framover. så er du ihvertfall på den sikre siden. lykke til og håper det går bra for deg

Annonse

Godt å høre at jeg ikke er et unikum ihvertfall:-) Skal tilbake på UL på fredag, og fått beskjed om at jeg skal henvises til tidlig UL på sykehuset i uke 12 (etter ny termin).

Er ikke så veldig optimist, for har friske blødninger hver dag, og det holder ikke bare med et lite truseinnlegg lenger.

Jeg skal be om tett oppfølging, og blir det ikke UL, så vil jeg hvertfall at de måler hCG jevnlig, slik at jeg kan føle meg trygg. Det er fryktelig å gå og kjenne etter hele dagen, grue seg for hvert toalettbesøk osv....

Tusen takk for innspill og lykkeønskninger!

Å, nå ble jeg helt rørt - husket du virkelig at jeg skulle på UL idag?

Helt fantastisk!!

Og ja, her har vi fortsatt grunn til å være optimistiske:-)

Ila uken har fosteret vokst normalt, det var aktivitet, og hjertet banket som bare det!!! Målte til å være i overkant av 8 uker på vei, så det stemmer ikke i det hele tatt med menstermin eller når jeg testet positivt.

Skal tilbake til ny kontroll om 10 dager, for det hele betegnes fortsatt som en "truende abort" pga. blødningene som ikke ser ut til å stoppe.

Deretter blir det henvisning til KK for UL i uke 12 slik at vi får tatt en skikkelig gjennomgang av alle organene, og kan forsikre oss om at babyen er frisk og fin:-)

Altså; ingenting er sikkert enda, men sjansen for en juli/augustbaby øker for hver dag:-)

Ble visst ikke noe glad-historie dette, gitt.

Har vært på KK idag pga smerter, store blødninger og koagulert blod igår kveld.

Er dessverre en MA/SA, så nå er det ikke håp lenger:-(

Takk for all støtte og oppmuntrende historier!

Ånei, så trist! Det var kjempedumt.. Hadde vært bedre om det endte sånn med en gang enn at dere fikk håp og trodde alt skulle gå bra. Så unødvendig liksom..uff.. Hadde selv en MA for 3 uker siden, helt jævlig, trodde aldri det skulle skje meg. Men det er ikke så mye å gjøre med det, må bare fortsette og se framover...

Lykke til videre!

Klem

Annonse

Jepp, hadde vært bedre å vært ferdig med det med en gang istedenfor alle disse motstridende beskjedene. Så på en måte er det godt å være ferdig med det nå. Som du sier - endelig mulig å fortsette og se fremover.

Håper vi treffes igjen på gravid-sidene om ikke så lenge:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...