Gå til innhold

Dette er helt vannvittig - fikk beskjed om MA, kom tilbake etter 10 dager, og da fant vi et bankende, lite hjerte.....


petiteM's

Anbefalte innlegg

Naturen lever tydeligvis sitt eget liv. Gjennomgår en følelsesmessig berg og dalbane for tida - for 11 dager siden fikk jeg beskjed om MA etter invendig UL, hvor vi ikke fant noe foster (uke 10). Har gått hele julen og ventet på "den store"blødningen, som ikke har kommet.....

Var tilbake til UL igår for kontroll før jeg ble sendt avgårde til tablettkur for å sette igang utstøtningen.

Etter litt leting rundt i livmoren for å se hva som var igjen av rester, dukket det plutselig opp et bankende lite hjerte:-) Det ser altså ut som om det går an å ønske seg en liten baby så mye at de kan dukke opp igjen fra intet!!!

Det forunderlige er at fosteret er så mini, at det måles til ca. uke 7!!! Jeg er altså satt nesten 4 uker tilbake i antall uker, noe som betyr at jeg testet positivt FØR JEG BLE GRAVID!!!!

Hadde masse symptomer på graviditet (trøtt, kvalm, følelsesmessig sensitiv osv) før jeg testet positivt, så nå skjønner vi ingenting.....

 

Forklaringen kan være at det har vært tvillinger, og at jeg har mistet en, men det er ikke noe spor etter en annen egghule, så dette er bare helt utrolog rart.

 

Tenker selvfølgelig at noe er galt siden fosteret er så lite, men øyner også et lite håp:-) Noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var interessant. Ble så nysgjerrig jeg at jeg dytter denne :)

Så gøy da petite M, da er du jo gravid!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, akkurat idag er jeg gravid:-)

Gynekologen jeg har vært hos fikk seg også en ny opplevelse, enda hun er ganske erfaren.... Skal tilbake på fredag, og håper, håper, håper at vi klarer oss gjennom denne uka også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..var jo en snodig opplevelse da..men så bra!!

 

Går det an å bøli gravid, miste, og bli gravid med engang uten å blø ut den første da?

 

Bare en liten teori fra meg..som sikkert ikke er mulig men :)

 

 

Lykke til iallefall..og håoer alt står bra til med den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien er det er sikkert alt mulig, men i praksis har det nok ikke vært så mye hopping i halmen den siste tida:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel 6 uker på vei da jeg kom hjem fra jobb og slappet av i sofaen. Poff, sa det og blodet strømmet. Ringte legevakten og fikk beskjed om at jeg hadde abortert, og det var ingenting å gjøre med det. Helgen gikk, men jeg blødde ikke mer etter den første blødningen. Dro til legen og de tok ny HCG test. De sendte meg til UL. Der fant de ikke noe foster, og ba meg gå hjem og vente på å blø ut resten. To uker senere hadde jeg time til ny UL før evt. utskraping. Men sannelig, der fant de et foster med bankende hjerte, på størrelse med 6 uker. (2 uker mindre enn det skulle vært) Fikk beskjed om at det enten hadde vært en tvilling eller at jeg hadde hatt to eggløsninger og graviditeter med noen ukers mellomrom. Noe annet svar hadde de ikke. Ikke vet jeg, men den nye terminen stemte, og gutten vår kom 34 uker senere. Det er håp!!!:-)

Lykke til, og fortell oss hvordan det går!

Augustmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du verden! Sånt blir det nok berg- og dalbane av ja!

 

Har langt fra vært borti noe lignende, men når jeg ble gravid med eldstejenta var jeg til en tidlig ultralyd. Trodde jeg var drøyt 7 uker på vei, men ble estimert til å være bare litt over fem uker på vei. Så da hadde altså befruktningen skjedd samtidig som jeg faktisk testet positivt...

 

Den nye terminen ble bekreftet ved vanlig ul i ca uke 20. Jenta ble født 7,5 uker før tiden, og var mindre enn hun skulle vært til den alderen. Men utviklingsmessig greide hun ting raskere enn forventet - bla å ernære seg selv, så de lurte på om det hadde vært tvil om terminen min. Og da fortalte jeg hvordan ting hadde vært, og vi ble enige om at hun nok i realiteten var født "bare" seks uker før tiden. Det stemte mer med utviklinen hennes og alt.

 

Håper at alt viser seg å være helt i skjønneste orden for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad!!!!! Tusen takk!!

Tanken om at noe er galt med den lille surrer rundt i hodet mitt hele tiden, for det er jo ingenting som stemmer her. Din historie er ganske lik min, selv om jeg bare har blødd litt over lang tid (2-3 uker).

Øyner nå et lite håp i august:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å høre at naturen av og til går sin gang uten at vi helt kan komme opp med noen gode forklaringer.

Har tenkt litt på teorien om at babyene mine kanskje er litt små i starten. Med vesla vår på 20mnd var det 10 dagers forskjell på menstermin og UL termin. Noe som var veldig snodig siden jeg var bortreist hele den uka jeg nødvendigvis burde blitt gravid iflg. UL...

Tulla ble født, 3180g og 50cm, en dag før UL termin, og mhp at man gjerne går over en uke som førstegangsfødende, var det nok mensterminen om stemte best.

 

Har blødd mer enn de siste ukene idag, men håper og tror det er en liten tass inni der som har et enormt overlevelsesinstinkt!!

 

Tusen takk for alle oppmuntrende ord!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp oppdatering for å vise at det fortsatt kan være håp;

Har vært tilbake til kontroll, og sannelig har ikke nurket vokst som det skal:-) Det er også masse bevegelse og et lite hjerte som banker og slår! Målingene viser at vi fortsatt ligger ca. 4 uker bak menstermin, og at jeg bare har kommet til uke 8.

Har ennå godt med blødninger, og status "truende abort", men håpet om at dette skal gå bra øker dag for dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra : ) Det er godt å vite at alt står bra til med spira!

 

Men, siden du ligger 4 uker bak menstermin, kan du ha mistet og blitt gravid igjen med en gang da kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HeI petite

 

Du aner ikke hvor glad jeg ble da jeg leste dette innlegget...jeg aner et bitte lite håp for meg og.. jeg hadde en liten blødning for to uker siden ( mest sannsynlig kom den av sex,var bare litt i truseinnlegget), har ikke hatt noe siden, men det ble påvist et lite fall i HCG(34000-31000), men på 8 dager..legen mente det burde falt mye mer på så mange dager. Hun tror at jeg enda er gravid, men fikk nå UL i dag, men der fant de ingenting gitt..bare en tom forstersekk. Hun kunne ikke forstå at jeg kunne være 9+3..da hadde hun forventet å sett noe. Så jeg lever i håpet. skal sikkert inn til UL om en uke, og får HCG svar på mandag.. jeg overlever helgen på din historie, og krysser fingrene for at det samme skjer med meg og..tvi tvi.... og forresten lykke lykke til med svangerskapet ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fascinerende historie! Og gratulerer saa mye.... Maa vaere utrolig rart, spesielt med den sorgen man jo gaar gjennom naar man (tror man) mister. Velkommen til kvinnelivet, det er helt sikkert!

 

Det kan vaere du har vaert kjemisk gravid da du testet positivt, eller at du hadde en tidlig SA da. Saa kan du ha blitt gravid igjen neste mnd og derav denne mystiske 4 ukers "forskyfningen". Hvem vet....men mystisk og helt fantastisk er det jo i alle fall.

 

Jeg ble raskt gravid etter en MA en gang, men da hadde jeg utskrapning i mellom, saa visste alt var ute.

 

Men hjelpe meg, tenk at de ba deg vente i 10 dager og saa en pille etter sjekk. Godt det ikke var som meg, ble bare sendt til utskrapning med en gang.

 

Jeg tipper du ikke har et foster som vokser senere enn det skal, men at du er blitt gravid to mnd paa rad, eller befruktet - som ikke har festet seg foerste mnd og saa et som festet seg mnd etter. Jeg har noen tidlige befruktninger som ikke har kommet lengre enn at jeg fikk svake utslag paa tester i evigheter, og til slutt maatte ha utskrapning.

 

Jeg tipper din bloedning henger sammen med en evt. graviditet som var en mnd foer den som er naa, og at den som er naa er helt i orden.

 

Meeeeeeen, det er bare enda en teori du kan legge til listen din eller bare tenke er helt feil.... =o) Var bare det som slo meg foerst.

 

Har veldig respekt for deg i din situasjon naa og vil egentlig ikke spekulere, bare tenker hoeyt. Men det er jo uansett fantastisk da.

 

Jeg er selv gravid naa, og der har det festet seg 1,5 uke senere enn det man kunne forvente. Gyn mener til og meg kanskje 2 uker, saa forstaa naturen den som kan.

 

All mulig lykke til til deg, saa flott at du er gravid da, det er jo det beste med hele historien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig glad for å få historiene deres - da føler jeg meg ikke så alene, og så blir det mye lettere å komme seg gjennom denne situasjonen.

Hvorfor terminen ikke stemmer, har jeg bare sluttet å spekulere i, det kan være så mye (som dere også foreslår:-). Må bare forholde oss til at vi har en liten baby, og at alt ser bra ut foreløpig:-)

 

Hadde en stor blødning i går kveld, med smerter, blodlevringer og alt.

Ringer KK nå for å høre hva vi skal gjøre videre.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at jeg hadde 5 dagers solid (frisk) bloedning da jeg var i uke 5 med datteren min, hastet til UL og aaaaaaaaalt var i skjoenneste orden. Var tilbake til UL uke 7, og da saa vi hjertet banke. Det er mye mer normalt med bloedninger i svangerskap enn det vi tror...

 

Klem, lykke til i dag og ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ikk gravid med lillegutt blødde jeg velldig mye.

Jeg blødde konstant fra uke 5-12.

Det var mere en mensen også, og mase levra blod.

Jeg fikk UL en gang i uken. Da jeg var ca 8 uker på veg fikk jeg besjed om å reise fo utskrapnig, for så mye blod hadde de ikke sett før.

Da jeg la med på UL benken så ble papiret helt rødt, og mens de lette så snakket de om utskrapning.

Derfor var det stor oppstand da de fant et bankende hjerte.

Nå siter treåringen ved siden av meg og er hyst oppegående

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nok ikke så bra med oss, dessverre.

Har vært på KK (hadde henvisning fra gyn i tilfelle), og hjertebankingen er borte nå, så jeg mistet nok poden igår kveld:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi....saa trist aa hoere. Da maa du har lykke til med oppfoelging og tiden framover. Huff saa trist at det gikk den veien, hadde saa god foelelse, men man vil jo saa gjerne at det skal gaa godt da. Klem til deg og gi deg selv tid til aa foedoeye i tiden som kommer. Det kan komme andre muligheter, selv om dette ikke er noen troest for det akkurat naa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forberedt, men det er allikevel tøft når man får beskjeden - for andre gang på 3 uker....

Håper vi blir gravide igjen så snart som mulig. Ser for meg at det vil hjelpe veldig for å komme over skuffelsen og sorgen som dominerer akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem og lykke til videre...vil bare nevne at jeg ble gravid med datteren min 6 uker etter utskrapning/MA for fire aar siden.... =o) Det kan skje deg ogsaa, eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia petite...så trist å høre at det ikke gikk så bra, men det positive er at du blir nok fort gravid igjen...vil bare anbefale deg å prøve babyklister berberis fructus comp d4 ved neste graviditet, det kan reversere truende abort og øker dermed sjansene for at babyen blir værende der inne....

 

Sender masse trøsteklem til deg og litt info:

 

Hvis du blir gravid og du begynner å blø eller får andre tegn på abortfare så tar du 50 dråper 3 ganger for dag til det roer seg.

 

Berberis fruktus comp (populært kalt "babyklister")

 

Innhold:

Urtica urens D4/Berberis fructus D4

 

Historie:

Legemidlet er blitt framstilt etter anvisninger fra filosofen og åndsforskeren Rudolf Steiner. ... Legemidlet, i litt forskjellige fortynninger og sammensetninger, har altså vært anvendt siden 1925 og har hjulpet mange.

 

I 1988 begynte Urtica-klinikken å fremstille dette middel i Danmark og har i de etterfølgende år fått mange positive tilbakemeldinger. Bl.a. har flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fruktus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fruktus comp.

 

Anvendelse:

1) Til gravide hvor det er oppstått en fare for abort

2) Forebyggende til gravide som tidligere har abortert en eller flere ganger

3) I forbindelse med eggtransplantasjon hvor det hjelper til med at befruktede egg lettere kan sette seg fast på livmorveggen.

 

Inntakelse:

1) Ved oppstått abortfare: 50 dråper i et glass vann drikkes slurkvis i løpet av dagen. Denne dose kan fortsette i noen dager til bedring er inntrådt. Deretter tas 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann, 10-15 min før maten. Denne dosering fortsettes i 1-2-3 måneder.

 

2) Abortforebyggelse: 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten. Kvinner som tidligere har abortert bør starte på midlet så snart graviditet er konstantert, eller så snart det er mistanke/håp om graviditet.

 

3) I forbindelse med eggtransplantasjon: et par dager før tilbakesetting av egg starter kvinnen på inntakelse av Berberis fructus comp. Inntakelsen fortsettes inntil graviditet er konstantert, eventuelt lengre hvis det er mistanke om at det kan oppstå abort eller abortfare. 10 dråper 3 ganger daglig i litt vann før maten.

 

Bivirkninger:

Dette er et homøopatisk legemiddel som er sterkt fortynnet. Begge innholdsstoffer er fortynnet til D4 = en fortynning på 1:10 000. I denne fortynningen er det absolutt ingen fare for forgiftning eller bivirkninger hverken på kvinnen eller fosteret. Det skal bemerkes at noen deler av berberisplanten er giftig, men berberisplantens røde frukt som er brukt i dette preparatet er ikke giftig.

 

Oppbevaring:

Legemidlet behøver ikke stå i kjøleskap. Det kan oppbevares i temperaturer fra 0-30 oC. Sterk varme og direkte solbestråling bør unngås.

Det anbefales at legemidlet ikke oppbevares i nærheten av elektriske felter: mobiltelefoner, sparepærer, sterkstrømkabler mm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring:-) Håper at vi får det til igjen så snart som mulig, men er ikke akkurat klar for å hoppe i høyet med det aller første....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...