Gå til innhold

Vibrasjonstrening og graviditet?


jejeje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig usikker selv, men var veldig plaget med bekkenløsning sist så sånn sett hadde det vært en ypperlig måte å trene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du usikker ... så hadde jeg i alle fall droppet det ... det er mange andre gode treningsformer som er MYE bedre enn det ... bare det å gå tur i ulendt terreng er supert for rygg og bekken (ikke asfalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det ikke er bra. På treningssenteret der jeg trener har vi en vibroplate, og over den står det listet opp de som ikke kan bruke den, og jeg er 90 % sikker på at gravide står på den listen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med gjengen her. Anbefaler å droppe det. Det er flere instruktører som sier at man ikke skal på vibrotrening ved graviditet. Om du sliter med bekkenløsning vil jeg tipse om soneterapi, spes fotsone og/ eller akupunktur/akupressur.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mette,

 

Jeg kan bare si at jeg vet helt sikkert at man ikke skal trene med den type apparater naar man er gravid. Jeg fikk nettopp 6 runder gratis, og legen sa blankt nei, gyn det samme og de paa treningsstudioet. Det er ikke verdt det, vi maa finne paa noe annet kreativt, tenker jeg....selv om jeg hadde veldig lyst selv. Akk ja......det er en kort periode av livet, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...