Gå til innhold

Navnevalg, familien blander seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har virkelig familien noe med hvilket navn vi velger. De maser og spør og graver. Kan de ikke bare vente til vi sier ifra, og det har jeg gitt beskjed om at det ikke blir bestemt før den lille er født.

Også får vi et lass med forslag, pluss et lass med navn vi ikke må bruke. Fikk nesten lyst på et av disse navnene her om dagen bare for å provosere.

Så kommer spørsmålene om dåp. Jeg døpte ikke mitt forrige barn, og har ingen planer om å døpe denne gutten heller. Jeg har virkelig ikke planer om å gå til alters og love noe for et lite barn som ikke jeg akter å holde. Jeg er ikke kristen, ferdig med det.

Jeg er bare så vanvittig hissig og hårsår om dagen. Sorry.....

Skrevet

vi skal ikke døpe ungen , ingen av oss er kristne så da er det jo null vits.

Og navne valget bestemmer vi , ingen andre. :)

Skrevet

Jepp. Vi har gitt beskjed om at navnet blir valgt etter fødselen. Navneskjemaet blir sendt inn til folkeregisteret i all stillhet, i likhet med jenta vår. Ingen dåp, ingen navnefest. For babyen er det jo revnende likegyldig, og jeg gidder ikke ha noen navnebegivenhet kun for å få gaver. Ferdig med det.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du er så hårsår. Jeg vil si det er positivt at de bryr seg om navnet, det viser de gleder seg til at barnet blir født og at de vil ha gode relasjoner til barnet. De spør jo ikke for å være frekke! Med dåp derimot så er det selvfølgelig helt opp til dere! Lykke til!

Skrevet

Jeg tror ikke man kan unngå at familie blander seg, de forsøker hver gang her også å dra ut av oss hva navnet blir. Men vi sier konsekvent at vi må se an etter han er født.

Vi kutta all diskusjon om dåp kjapt når vi sa at datoen for navnefesten er allerede satt. Måtte melde oss på tidlig pga stor pågang. Og man har da ikke navnefest kun for å få gaver? Da har man i så fall misforstått alt føler jeg. Vi skal delta på navnefest i regi av HEF fordi vi vil markere at junior er født og har fått et navn. Vi er også medlem og ble viet av de. Dersom noen ikke liker det eller velger å ikke delta - det er nemlig snakk om det, så får de valget; hold kjeft og delta eller så kutter vi kontakten :) For da signaliserer de at junior er ikke bra nok for dem som udøpt og da trenger vi ikke de i livet vårt. Selv om det er oldebarnet deres...

Skrevet

Eg skjønne at det e frustrerande at dei blande seg inn på navnet. Eg sjøl har fått navneforslag fra familiemedlemmer som eg ikkje følte for å få. Det e greit med ideer, men dei prøvde liksom heller meir å pressa meg te å velga det navnet. Og då blir eg oppgitt og frustrert... :(

Skrevet

Vi holdt navnet hemmlig for min familie,helt til 1-2mnd før termin, da fikk mine foreldre vite det. Mine søsken og øvrig slekt vet ingenting. Resultat= ingen masing eller stygge kommentarer på navnet.

Sambo har sagt det til hele slekten sin med det resultat at de har gjort narr av navnet, og bombandert oss med "bedre" forslag. (De fleste ha vendt seg til det nå, fordi vi har vært bestemt hele tiden).

Neste gang får ingen vite noe.

Vi skal ikek ha dåp eller navnefest. (Tror sambo har litt lyst på navnefest, men da får han arrangere det også..)

Skrevet

Vi har ikke fortalt noen om hvilket navn vi har valgt - men har svart folk at vi har bestemt oss. Ingen har forsøkt å påvirke oss, dette er jo ene og aleine våres valg. Men jeg tror alle i familien er veldig spente:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...