Gå til innhold

Forbaskede legekontor.


mamma'n til løvegutt:)

Anbefalte innlegg

Blir bare mer og mer irritert jo mer jeg tenker på det. Hadde en SA i august i slutten av uke 6, ringte til legen og sa hvordan det sto til. Fikk komme inn med en gang og henvisning til ul tvert.

 

Jeg er nå 7+1 og har fått små blødninger igjen, startet i går og har hatt tegn til det tidligere. Ringte legekontoret og snakket med en forbasket sekretær som sa at det var bare å slappe heeelt av så kom det til å gå sååå bra, så tidlig var det ingenting de kunne gjøre likevel så noe ul var det ikke snakk om. Så nå skal jeg liksom bare gå her og lure nå da til jeg evt. får en styrtblødning,,,, er fristet til å dra til legevakta hvis dette ikke gir seg, legen åpner jo ikke før onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er snart utdannet helsesekretær, og den holdningen hennes hørtes dårlig ut. Hvis du som pasient føle deg bekymra for et eller aent e det jo hennas jobb å ta deg seriøst. Greit de har det sikker travelt men i og med at du har hatt SA før så bør de jo ta deg inn på minst ein liten kontroll. Dårlig syns eg! Nei sant nok at de sje kan gjør någe, men legen kan henvisa deg videre til ul. Så du i hvertfall kan føla deg litt tryggere. Fortsette det hadde eg rint inn igjen og mast :) eller ringt legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har selv gått gjennom denne prosedyren nå nylig.(jeg er ikke lenger gravid men har akkurat hatt en SA).

Når du har hatt en SA i uke 6 og er gravid igjen i uke 7 med blødninger skal du bare dra rett på sykehuset og ta kontakt med gynekolog der du kan få en Innvendig ultralyd. Det fikk jeg beskjed om med sykehuset selv.

Legene/sekretærene kan ikke si annet en at du skal slappe av og ta det med ro fordi de ikke har peiling på hva de snakker om. Men om du er bekymret nokk så ring til legekontoret å bare si rett frem: "jeg drar på sykehuset,dere har gitt meg for dårlig oppfølling og jeg kommer til og bytte legekontor". (dette sa de på sykehuset der jeg var).

Jeg var like bekymret som deg men hun kjerringa i telefon skjønte ikke dette. Jeg gjorde dette så lett at jeg dro på legevakten og kjeftet huden full til hun damen jeg snakket med. Fikk komme inn til legen og ble sendt direkte til sykehuset.

Du har grunn nokk å du skal ha en innvendig ultralyd etter uke 6 om du har hatt en SA tidligere uansett situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. kommer på besøk fra 2 trimerster jeg. er selv utdannet helsesekretær og jobbet en del år, den holdningen til helsesekretæren du pratet om passer ikke inn. jeg har selv hatt en sa og ringte legevakt da dette skjedde i helgen og den sekretæren sa at jeg bare skulle ta det med ro og la det gå sin gang. ja skjønner jo selv at de ikke får gjort noe, men det er det med å gå lure som er noe dritt. ringte legevakten dagen etter og fikk komme inn til legen. på det legekontoret jeg jobber så tar vi inn alle gravide som blør tidlig i svangerskapet, selvom vi har mye å gjøre, jeg selv syns det er viktig slevom legen kun kan sende deg til ultralyd, men da får man vite...det er ikke alle helsesekretærer som passer i sine yker, det skal være vist!!!!! stå på ditt og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...