Gå til innhold

Nekter å bæsje på do....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattra mi er 3,6 år og sluttet med bleie for et halvt år siden, da har hun lenge før det gått på do...

Men nå er det et styr hver gang vi skal ha henne på do. og når vi er på besøk nekter hun, da gjør hun heller i boksa... bynner å bli kjempe fortvila, vil jo så gjærene hjelpe henne. vil jo ikke hun skal bli mobba i bhagen av de andre barna for at hun bæsjer seg ut! hun kvier seg for tissinga også, det går veldig greit hjemme, men ikke når vi er på besøk! har klistemerker til premie, drops, leser bok osv.

Tar i mot alt av råd,tips? noen som har opplevd det samme? må bare si at dette har pågått en stund nå....

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at det er greit at hun får bleie på seg når hun må bæsje, at hun skal si i fra til dere slik at dere kan ta på henne bleien. Ta den av når hun er ferdig, og ikke lag noe mer styr rundt dette. Hun vil finne ut av det på egenhånd, men dere må la henne få litt tid.

• 1 år senere...
Skrevet

Vår datter ( som blir 3 i november) nekter også noen ganger å besje på do. Hun kler av seg og går helle i dusjen. Har hatt litt problemer med avføringen hennes fra hun var liten, men nå har det gått fint en stund. Jeg begynte først med å ta på henne bleie ( noe som hun selv også ville), men hun er begynt å gå på do selv nå ( når hun finner ut det er best...hehe...).

I dag var vi på do flere ganger med henne. 2 min etter siste gangen vi hadde prøvd, fann vi henne og to store " ruer" i dusjen. Jeg har kommet frem til at da hun tidligere fikk dusje når hun hadde gjort det, trekker henne kanskje inn dit i håp om å få dusje. Så fra nå av skal jeg være mer konsekvent å ta henne vekk fra dusjen og helle vaske henne enn å sette på dusjen og dusje henne. Håper det hjelper:)

Ellers har hun begynt å tisse mye på gulvet. Kler av seg der også å tisser, selv om hun vet hun skal gå på do. Vi kan spørre henne om hun skal tisse, og hun svarer nei, og rett etter kan det ligge en dam på gulvet. Dette er noe jeg trenger hjelp med, for nå har hun så å si være bleiefri siden april........ Hvor lenge skal man finne seg i dette? Hvor mangen ganger kan hun få tisse og/ eller besje på gulvet før man kan bli sinna? Mangen ganger jeg må telle til 10, for hun er ikke dum, og forstår alt vi sier til henne......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...