Gå til innhold

gravid jeaant :)

Uglemamma er tobarnsmamma!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg forstår det:) Men du er nok gravid igjen snart skal du se:) Da starter vi en ny tråd, har forresten svart på den andre og.

Tenkte jeg bare skulle gi deg et lite ganske privat tips eller advarsel. Ikke noe farlig, men kom på det etter jeg leste innlegget om vondt etter sex. Etter utskrapningen jeg hadde etter BO, måtte jo livmoren trekke seg sammen, var jo 3 mnd på vei.... Så etter sex fikk jeg noe som kan minne om etterrier, vondt var det iallefall. Men det skjedde bare 3 ganger. Jeg blødde bare i to dager, så dette var i den første uken etter utskrapningen. Tenkte jeg bare skulle nevne det. Unnskyld hvis det ble veldig privat, ikke bli skremt, det hørtes mye verre ut når jeg skrev det ned. Nå har det vel gått en stund siden dette begynte med deg, så det er jo ikke sikkert du vil oppleve dette. Det var jo verdt det da.... Spiren satt den:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136391384
Del på andre sider

Hehe,neida,ikke skremmende. Greit å dra nytte av andres erfaringer, og etter å ha vært innpå her hele forrige svangerskap,så er det vel omtrent ingenting som er for privat eller for drøyt ;) 3 trimester er rimelig ekstremt til tider ;P

Men ja,takk for advarselen... Veldig greit å vite...Etter blødning så er jeg ikke helt klar for sex ennå, føler at alt er litt for åpent på en måte... Har sluttet å blø i dag virker det som,gleder meg til første natt på over en uke uten truse ;P (Hater å sove med klær på ... ;)

Har ikke hatt noen etter-rier eller lignende... Litt småsår...Som om jeg har hatt en hard tr ( har til tider hatt rive-hull-på-lakenet-kremper tr)... Og det har jeg jo på en måte hatt. jeg er veldig glad for at jeg slipper å blø i ukesvis slik man leser om at andre gjør. Nå får jeg liksom skrevet "The End" etter dette kapittelet.

En uke til vi reiser "hjem" til Wales igjen... Vi er ekstremt lei av besøk nå. I dag var vi i familie-julebord. Veldig gøy,kom nettop hjem, drakk en del og har ledd til tårene rant... I morgen skal vi levere fra oss lillemor til tanten hennes,så skal hun være der til nyttårsaften på dagen... Det skal bli rart det.... Har aldri vært borte fra henne et døgn før... Hjelp! ;P

Vi skal først med min svoger og familien hans på kino og se Gyldne kompass, så møte to venninner, så kanskje på American Gangster, og deretter ut på byn og tøffe oss litt ;P Garage eller Inside tenker jeg. Og så hente småen på formiddagen mandag...

Hellane...En hel dag alene. Kanskje vi bare burde sove? ;)

Ved en BO.... Hvordan begynner slikt? Har du vært gravid helt i starten,men så har erten blitt borte på veien? Eller er det som et medisinsk innbildt svangerskap, hvor alt funker og vokser bortsett fra hovedrolleinnehaveren?.... Merkelig hvordan kroppen kan fungere. Hunden min har hatt en del innbildte svangerskap bak seg. Voksende mage, melk rennende fra pattene osv.... Hun prøvde å re opp alle stoler og tepper hun fant etc...( Ikke for å sammenligne deg med en hund altså :) *Klapper deg på kinnet* Ingen burde måtte gå igjennom noe slikt...

Men,nu er det seint og kjenner jeg oss rett er det jeg som må opp med isa i morgen tidlig...Dvs, jeg savner henne allerede,så det gleder jeg meg til. Snakk om hønemor :)Jeg som egentlig ikke likte barn noe videre....!

Veldig bra at du klarer å glede deg videre nå i svangerskapet... Nå er det sant,nå er det fakta, nå er alt som det skal være :) Klapp magen din litt fra meg ;)

Natta,jeaant.... Eller god morgen,alt etter som ;P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136391448
Del på andre sider

Synes det også var veldig rart å være vekke fra sønnen min første gangen, men han koste seg som bare det:) Det er bare vi som bekymrer oss for mye... Jeg er hønemor selv.....

Sove hørtes deilig ut... Har sovet lenge idag, satt litt lenge oppe i natt etter ejg kom hjem fra byn. Følte meg skikkelig gammel der jeg gikk gravid sammen med mange fulle venninner..... Og jeg er bare 27....

Du må fortelle meg hvordan de filmene er, kunne tenkt meg å se de selv.

En BO i mitt tilfelle virket som et fullstendig normalt svangerskap, kvalm, sliten, ømme pupper osv. Husker jeg alltid hadde bittelitt blødning etter sex, men det er jo egentlig normalt tror jeg.

Og så begynte jeg å blø då dag 13+0 med masse smerter som ved en SA.

Men det som egentlig skjer med fosteret, er at alt er normalt, fostersekken vokser og egget fester seg, men celledelingen starter ikke, så derfor blir det en tom fostersekk.Min var jo likestor som den skulle være på den tiden. Men kroppen min holdt på ¨svangerskapet¨ som ved en MA.

Håper du ble litt klokere nå, jeg synes iallefal det virket som noe veldig innviklet i begynnelsen....

Nå sitter en liten hund og stirrer fælt på meg og lurer på hvorfor ikke han sitter på fanget mitt og får appelsin han og...... Tror han synes veldig synd på seg selv akkurat nå... Skal snart gå på tur. Hvilken hund har du forresten? Vi har en langhåret dvergdachs som er 1.5 år og heter Oscar. En liten jævel....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136392701
Del på andre sider

Hehe, vi har en skikkelig gatemix... 1/4 buhund,elghund,labrador og flatcoat retriever :) Ser ut som en sort cocker spaniel størrelse flatcoat retriever med krøll på halen og cocker spaniel fjes. Uten å ha ett cocker-gen i det hele tatt. Veldig fin og vet det veldig selv... Hun tilbringer pensjonist-tilværelsen hos min mor...Er snart 16 år og liker ikke barn,pluss at vi bor jo i Wales for tiden,så da var det det beste .... Savner henne voldsomt, hun var jo barnet mitt før barnet mitt :) Har hatt henne siden to måneder etter jeg flyttet hjemmenifra som 18-åring...

skriver mer om litt :) brb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136393742
Del på andre sider

De blir som små barn de og. Skjønner at du savner han, savnet hunden min da jeg var borte fra han i bare 5 dager i julen....

Må bare klage litt... Idag er formen helt elendig, ligger under 2 tepper og fryser, er svimmel og kvalm. Sånn var det i julen og. Hadde det ikke sånn med gutten min. Var litt kvalm innimellom, men egentlig ikke noe nevneverdig. Har du hatt det sånn før?? Blir gal snart. Jeg er en person som holder på med noe nesten hele tiden, men nå for tiden er jeg bare helt utslått. Var i såpass form tidligere idag så jeg iallefall fikk kommet meg på tur med vovsen. Nå ligger han iallefall og varmer beina mine...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136395024
Del på andre sider

Annonse

Uff da,pus... Det er så kjipt å bli så utkjørt... Kanskje det er julen som har nådd deg igjen? Mye reising, mye besøk kombinert med gravid kan nok slå ut alle og enhver. Spesielt når du har slitt med kvalme kombinert med tung mat hele uken også...Jeg tror du skal høre på kroppen din og finne deg i at du blir på sofaen i kveld. Lag deg en varm kopp te....Nei,vent litt...Få mannen i ditt liv til å lage deg en varm kopp te,da smaker den enda bedre! Og se om det er en film du kan se eller bok du kan lese. Tipper at hvis du lader opp batteriene dine litt nå, så er du bedre i morgen.

Håper du ikke er på vei til influensa eller noe sånn teit... Jeg hadde en 10 dagers influensa forrige svangerskap, det var rimelig kjipt ja... Vi satser på julen som nådde deg igjen og veltet deg overende...

Vi så Det Gyldne kompas, veldi bra film ,anbefales! Så skal vi se I Legend med Will Smith klokken ti over elleve i kveld... Og drekkaa to-tre øl etterpå. Det blir koselig. Jeg har lagt på sofaen selv i dag og sovet i 2-3 timer. Var hardt å komme seg op igjen men fikk det til. Nettopp spist middag,spaghetti.... Nå er jeg egentlig klar for å sove litt til,men skal komme meg på kino ;P Må utnytte det når vi kan. Men skal soves masse i natt og morgen tidlig. Ikke noen ekstra rangling ihvertfall...

Og det hårete barnet mitt er en pike det også ;P Og hun vet å være en skikkelig feminin oppesen tispe ;P

God bedring,vennen...Det er utrolig lite gøy å måte ligge når hjernen vil gjøre noe helt annet...Men vær flink jente og ligg der.. Finn dynen din istedetfor teppe. :) *Klappe på*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136396258
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk klart å være effektiv fra sofaen og...... Først laget min kjære mat til meg, så så vi på film, sovnet litt og så har jeg tatt fotbad deilig....:) Så har han lovet å masere beina mine med krem når vi skal legge oss:) Jeg er heldig...

Kanksje vi drar på kino 1.nyttårsdag hvis det er åpnet, har veldig lyst å se Det Gyldne Kompass.

Imorgen må jeg bare være i form, får venner på besøk på kvelden og skal lage kalkun. Men heldigvis er vi to som er gravid da, og da vet jeg iallefall at jeg får forståelse hvis jeg er litt daff.

Hvordan er hunden din med fyrverkeri? I fjor var Oscar livredd, men når naboen begynte her tidligere i kveld begynte han bare og løpe mot døren og bjeffe som en gærning. Tror det blir høy musikk og ned med alle persiennene imorgen...

Kos deg masse på byn i kveld, igjen får du drikke en øl for meg:)

Selv om jeg har sovet i kveld tror jeg at jeg snart skal gå og legge meg, hvis jeg ikke bare sovner på sofaen igjen da. Samboer sitter og spiller, har ikke fått innlagt ny tv kabel ennå, så vi er fremdeles uten tv etter flytting. Kjenner jeg begynner å bli litt desperat...

Forresten, fint at du svart på den andre innlegget mitt om frysing, da er det kanskje håp om noen uker... Får jeg håpe..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136397511
Del på andre sider

Urk,misunner deg ikke som skal lage kalkun og være vertinne i kveld.... Vi skal til min svoger på middag,gleder meg masse,men hadde ikke orket å stelle istand selv tror jeg. Elsker å ha folk på middagsbesøk og kosekvelder altså,men er man ikke i form så er ma ikke i form nei...

Drakk øl for deg i dag ;P Jeg fikk 3 og du fikk 1...Er så ute av gamet at jeg ble godt brisen av de 4 :) knis*

Veldig koselig Vi så I am Legend...Grei nok film,skummel til tider,men mot slutten ble det litt for mye kirke og gud for meg. Hvorfor skal absolutt amerikanerne ha med kirken hele tiden? Knurr....

28 days later er myyye bedre, og det var klart at det var den som hadde vært inspirasjonen til filmen...

Kos deg glugg med det gyldne kompasset...! Skikkelig koselig film syns jeg :) Fikk masse god stemning av den...

Sukk...Vi har lastet ned 28 weeks later, oppfølgeren til 28 days... Og etter at vi så siste kinoen i kveld så fikk jeg lyst til å se den,siden vi var inne på slike filmer.... sambo sa at han var veldig med,så jeg satt på ovnene til pizza og så skal vi se film...men det tar såpass lang tid nå før vi får engang begynt på å se den at jeg tror jeg gir opp...var det samme i fjor.... Jaja, får nok orden på de...

Kjenner at jeg holder på å sovne...Tenk,sove lenge i morgen uten å bli veket av prinsesen. Savner henne så inderlig allerede...duh,teite meg :)

Vi var uten tv i Wales første 2 månedene...Jeg holdt på å gå agurk...Så kjøpte vi ett,herlig! Føler med deg,spesielt når du er en sofakoser og ikke har noe å se på..Makan :)

Sorcha har det grusomt hver nyttårsaften...Nå tror vi at hin er så gammel,tunghrt og senil at hun ikke bryr seg like mye,- men før løp hun inn på soverommet bak under bordet og nektet å komme fram. Kunne la væe med å gå ut i mange dager. Nektet å gjøre fra seg i det heletatt..Stakkars redde fine hunden.....

Nei, tror jeg legge meg,så kan gubben steke seg pizza om han vil ;)

Natta,vennen :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136398410
Del på andre sider

Amerikansk vettu.... Alt skal være stort og flott og skinnhellig.....

Tror bare jeg gidder å se Gylden Kompass da...

Så utrolig deilig med blå himmel idag, perfekt nyttårsaftenvær.. Eneste jeg sliter litt med er hvilket tilbehør jeg skal lage til kalkunen i kveld. Det står så mye rart her og der. Skal lage stuffing og fløtesaus iallefall. Så tenkte jeg på waldorfsalat, har en sinnsykt god oppskrift på det, men så tenkte jeg plutselig ferske rosenkål og hjemmelaget rødkål. HJELP!!!!! Elsker å lage mat, men får liksom ikke bestemt meg.

Får ta å gå meg en tur ned i butikken etterpå, kanskje jeg blir litt klokere, og kanskje kvalmen forsvinner og.... Fy f... jeg blir så sinna, ikke idag!!!

Nå har det blitt mange sene kvelder på oss, fra imorgen tor jeg at vi må skjerpe oss, gutten min kommer hjem på torsdag, så da blir jeg liksom tvunget opp tidlig. Gleder meg. Første gang han er hos faren 1 uke i strekk, kjenner det på meg. Han bor egentlig 1 uke hos meg og 1 uke hos faren, men hver mandag til tisdag når han er hos faren sover han hos meg pga jobb. Så er liksom vant til å ha han litt mer. Men denne nyttårsaften var det faren sin tur, og tilfeldigvis havnet jo det såklart på en mandag... Har lovet han å dra på kino til helgen, bir vel Biefilmen da, det var den han ville se.

Nei, skal jeg sette igang å rydde litt da. Samboer har nå utsatt å tømme barnerommet for verktøy siden før vi dro til Bergen, så jeg vet iallefall hva han skal få gjøre idag... hihi. Må bruke det rommet til tørkerom så lenge, gidd liksom ikke ha det i stuen idag. Merkelig.

Fikk forresten fotmassaje kl 3 i natt, gjett om det var deilig.... Hadde sovnet på sofaen jeg da, han måtte vekke meg så vi fikk lagt oss.

Ble det film i natt eller sovnet du??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136399259
Del på andre sider

Ååååh,fotmassasje...jeg må se til å bli gravid igjen,fikk så mange forrige gang...Og magemassasje med oljer. *Mimre mimre* ;P Jepp, gubbene våre er av samme kaliber!

Vi skal snart hente lilemor. Savner henne til de grader :) Men,det har vært godt med en dag og natt uten,merker jeg. Sov litt tyngre i natt ( sikkert også pga de 4 ølene jeg drakk i går som faktisk gjorde meg godt brisen....Snakk om å være ute av trening :) ... Jeg sovnet forresten. Ingen film på meg ... Hvilket passet oss begge helt fint egentlig. Får utnytte søvn når vi kan :)

Hmmm, tilbehør til kalkun.... Det er jo veldig godt om du lager en grønnsaks seng med litegrann krydder på,under kalkunen...Gulrøtter i remser, sølvløk eller løk i båter, brokkoli... Og evt rosen kål on the side?

Har aldri laget kalkun,men så mye oppskrifter på tv i Wales før vi kom hjem. Den grønnsaks-sengen så veldig god ut...

Waldorff er jo også perfekt. I Usa har de rød gelè til faktisk. Godt det også :) En god saus med rømme i er kanskje også deilig? Lykke til ihvertfall :) Tror vi får pinnekjøtt i kveld... Er faktisk litt lei det for det henger seg sånn i tennene.... Og etter at jeg knakk den tannen så irriterer det ganske mye. Men men, elsker jo pinnekjøtt også, så det skal bli godt uansett :)

Litt kjipt, gubben kan bare tre på seg dressen sin igjen, jeg har de fleste av fin-klærne mine i Wales... Så det blir jo et ekstremt lite utvalg her ...men men,får klage på det i kveld også slik at min svigerinne får med meg hvorfor jeg går i det samme som jeg gikk med på julaften etc :)

Men,nå er det løpings og hente prinsessen :) Yay,gleder meg :)

Talast senere ,unge mø ;)

Ps,har hørt at biefilmen er kul,hvis det er en trøst :) God bedring videre med kvalmen,den må jo slippe taket snart...Makan.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136399593
Del på andre sider

Hei og hopp formen er på topp:):):):):) Bra timing....

Nå er kalkunen snart ferdig, ble bare noen kjedelige grønnsaker, vi er visst bare 2 personer som spiser tilbehør, Gubbene våre er litt kresne, så da gidder jeg ikke ta helt av.... Men gud så godt det ser ut. Driver og koker kraft nå....

Så nå er alle stearinlys tent, bordet er dekket i svart, hvitt og sølv, og jeg begynner å komme i nyttårsstemmning:)

Så nå går pc'en av for i kveld. Kos deg masse i kveld, så snakkes vi sikkert i morgen.

GODT NYTT ÅR!!!!!!!!!!

Stor klem:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136401142
Del på andre sider

Godt nyttår,vennen!!! ;D Dette skal bli et bra år,det har jeg og magen min bestemt :)

Kresne mannfolk ja,,,Min spiser grandis på julaften,også i dag,mens vi andre spiste pinnekjøtt. men,han spiser omtrent alt mulig annet,så jeg er nøgd...Og mer pinnekjøtt på meg..hah! ;P

En koselig kveld med champagne, pinnekjøtt,digg, trivial P, og mye latter...Akkurat som en nyttåraften skal være. Men jeg hadde jo selvsagt vært enda gladere om jeg hadde måttet drikke alkoholfritt. Jaja,min tur neste gang :)

Det har fristet litt å gifte oss 1.august under solformørkelsen nå i 2008...men har sett bort ifra det fordi jeg skule være høygravid. Nå er jeg jo ikke i det sjiktet mer, så kanskje det var et tegn? .... me får sjå ;)

1.august er bursdagen til mannen i mitt liv også.... Hmmmm :)

Ååååh, kan jeg få whine litt? Har i løpet av dagen blitt snydens forkjølet...har hatt dotter i ørene i hele dag. Knurr... bare det som mangler. Har nyst og snufset i hele kveld. Nå som jeg endelig har tid å bruke på kundene mine... Tulle-forkjølesle. Det eneste som har manglet denne julen er at jeg blir syk i tillegg.... men, skal prøve å unngå det. Nå er det marsj i seng, med klinex-propp i nesen og en varm kopp te :)

Måtte bare syte litt :)

Veeeeldig bra å høre at formen din har vært på topp. Må jo være uktrakjipt å være kvalm mens man skal ha middagsgjester....! Godt at den slapp taket i dag, det var en flink kvalme som viser gode manerer. Får bare håpe den er høflig nok nå til å bli borte helt.... :)

Sengen kaller... Vi snakkes i morgen,vennen :) Natta, og igjen, glimrende nyttår! XXX

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136402307
Del på andre sider

Annonse

Da var det nytt år..... Like rart hver gang synes jeg, men nå er det ikke lenge til Fredrik blir 6 år. Valentines Day.... Han har jo allerede planlagt bursdagen sin han da... Med gjester og hele pakken.

Bryllup 1.aug... Hadde vært koselig det:) Det er noen litt artige datoer i år da: 20.08.2008 og 08.08.2008. Og det med solformørkelsen hørtes jo litt spennende ut:)

Vi er jo forlovet vi og, men tror ikke det blir noe i år, da må det isåfall bli vinterbryllup i desember, så jeg får bli kvitt noen kilo....

Hadde det forresten superkoselig i går eller natt.... Kallkunen var perfekt, og vi spiste masse!!!! Og vi ble sittende til 3.30 i natt, da var alle så trøtt til slutt så da mått vi bare gi oss. Så jeg er egentlig nesten akkurat stått opp...

Skal vel gå i dusjen snart, skal på kino 16.45, se Gyldne Kompass:)

Må bare rydde vekk etter igår først... Det er det som der det kjeldelige, og så tror jeg julepynten ryker idag eller imorgen. Nå er julen iallefall over.

Hva er det du jobber med, og var det samboer som gikk på skole i Wales? Evt hva da? Blir jo litt nysgjerrig...

Jeg har egnentlig jobbet i hotellbransjen siden 98, men når jeg flyttet bort hit ville jeg gjøre noe helt annet. Så jeg fikk meg jobb på sportslager med alle mannfolka og truckene. Utrolig kul jobb, men nå tror jeg at jeg må finne noe annet pga den trøblete ankelen min. Jeg går jo sykemeldt nå pga det.

Håper formen din er blitt bedre, det er noe herk å være forkjølet. Drikk masse te, det hjelper iallefall litt:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136403374
Del på andre sider

Likte du filmen? Den var akkurat så koselig som jeg håpet på ;) En god julefilm, men syns slutten var litt vel obvious på at heeeer blir det maaaange flere filmer... Men,men, syns ikke det er kjipt å se på herr Craig neste jul også ;)

Jeg likte godt konseptet med at De autoritære var skurker, De kristne var skurker, De pene og rike var for det meste skurker....Mens sigøynerne, heksene og den alkoholiserte bakgårds-isbjørnen reddet dagen ;P

Og Sam Elliot, texaneren, er faktisk min gamle sexy gubbe. Syns han er mye mer interessant enn Sean Connery ;)

Jeg jobber som tattoovør :) Har stukket nåler i folk i 12 år nå...Dvs, lite siste halvannet år pga svangerskap og baby og nå Wales... Har jo skule rukket over så mange som mulig av mine tålmodige kunder denne julen, men det har jo ikke gått helt etter planen med legevakt, ul, spontanabort, innbrudd etc etc og nå forkjølet til de grader. *Surmule* Tror jeg skal lage en egen sytetråd etterpå. Føler for det :)

Gubben studerer data-sikkerhet på universitet i Wales, og jeg skal jobbe litt på et lokalt studio etter jul. Det kan bli veldig koselig. Greie folk og ikke minst flinke ... Og da kan Isa være på en barnehage med daglige plasser, ikke faste :)

Hun har kost seg så masse med en haug med unger hele julen og må få leke med fler :)

Utrolig bra at alt var vellykket i går! Ingen kvalme og alt var bra? Helt genialt :))) Og,det er gøy å jobbe i "gutteklubber" ...jeg var dørvakt i flere år,eneste jente. Det var veldig koselig ;P Og tattoovering er jo som oftest en gutteklubb det også,men hos oss er vi 3 jenter,3 gutter. Funker glimrende ;P Hva kunne du tenke deg som ny jobb evt? Er ankelen såpass gale? :(

Nå skal jeg movere over til sofaen og synes synd på meg selv...Kommer innom senere også. kanskje for å lage en sytetråd ;P

Klemmings fra meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136408712
Del på andre sider

Filmen var kjempe koselig:) Digget egentlig hun lille jenten, Lyra. Formen holdt heldigvis til jeg kom hjem, så var det rett på sofaen og zzzzzzzz....... Jeg gir opp snart.

Tror jeg må ringe den gamle saksbehandleren min når det gjelder jobb i morgen, er helt desperat etter å komme meg ut, gjøre noe, og ikke minst få noe annet å fokusere på enn kvalme og graviditet.

Egentlige grunnen til jeg går hjemme er jo denne ankelen... Den knakk jeg på tre steder før et år siden, var sykemeldt en stund etter det, men atl virket bra og dro tilbake på jobb. Så ble den bare verre og verre og ble sykemeldt igjen. Men etter masse behandling var jeg tilbake igjen, var ikke helt bra, men ble så sykemeldt på BO. Og i samme slengen fikk jeg operert ut skruene og platen jeg hadde i ankelen. Og da trodde jeg iallefall at alt skullle bli bra, men neida..... Da oppdaget de en kul ovenfor bruddet som de ikke vet hva er ennå, skal på idrettsklinikken. Og så har de funnet ut at leddbåndene er helt tynnslitte pga bruddet.... Så dette vil ta lang tid, så da har jeg vært sykemeldt fra 22. oktober, da hadde jeg utskrapning, samme sag som Brann vant gull...

Men vet egentlig ikke helt hva jobb jeg vil ha da, det eneste jeg vet er at jeg må være lenket til en stol pga ankelen.... Festlig.

Så deilig, nå kom både samboer og hund og krøp inntil meg på sofaen. Love is in the air, mammasandwich... Gleder meg til imorgen, da kommer gutten min hjem for en uke:):):):):):):):):):):):) Det er så deilig:)

Når reiser der tilbake???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136417716
Del på andre sider

Vi reiser på lørdag...Håper inderlig jeg er frisk til dess... ! Først flyr vi til London,så må vi ta tog,tube,tog og tog for å være hjemme....Flyet går ca 07:00 og vi ankommer hjemme ca 14:00 tror jeg...Så det blir litt reisetid ja... Men men,alt går . Skal visst bli snø der borte til helgen. Håper det ! Har savnet snøen i år :)

Så uflaks du har hatt med ankelen da! Året i fjor var visst ikke ditt år heller. Vi får satse på at 2008 blir året vårt ;) Lykke til med videre jobb-leting. Skjønner glimrende at du går på veggene uten å jobbe. Samme her. Men, jeg får jo jobbet litt nå når jeg komer tilbake til Wales, så det er jo en trøst :)

Filmen var veldig bra ja,- gleder meg til videre filmer i julene som kommer ... Nu er det dags for å legge seg på sofaen igjen. Kvinne meg opp til å begynne å rengjøre akvariet... Det kommer til å ta timer tenker jeg...

Det hørtes vidunderlig ut med mammasandwich :)))) Håper du fikk deg en fotmassasje på toppen av alt! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136423585
Del på andre sider

Høres ut som en laaaang tur hjem, så håper virkelig du er frisk til det:)

Her er det kommet snø, har snødd i hele dag, og skal visst komme enda mer i helgen. Vi var ute og lekte i snøen i etter middag, bæde guttungen og bikkje var helt gærn. Har lovet en tur i ake/skibakken hvis snøen holder seg over helgen.

Syns egentlig samboer skulle ha lønnet meg for tiden. Er så utrolig mye papirarbeid når en driver for seg selv, dessuten er det utrolig kjedelig. Men , menm jeg må liksom gjøre det og da, han er ordblind så det er jo mye lettere for meg.

Iiiiiiik, vi har forresten fått mus i huset. Tok 2 stk i fellene i natt. Synes jeg har hørt noe i det siste, men har liksom ikke vært helt sikker, men så når jeg kom ut på kjøkkenet igår så jeg en liten rakker som klp under kjøkkenbenken. De har nok levd av alle de solsikkefrøene jeg griste ut for litt siden da jeg skulle mate fuglene ute. Griste et sted jeg ikke gadd å dra ut hyller..... ikke lurt.

Å, det var så deilig når Fredrik kom hjem idag, det første han spurt om var om vi kunne bake. Hadde fått Barnas Super Jul bakesett av tanten, så da er det vel bare og sette igang. Må bare handle litt imorgen.

Jobber du som tatovør i Wales og??? Må bare fortelle: når jeg var 18 tok jeg tre kinesiske tegn på ryggen, sånn som alle har. Men jeg har glemt hva de betyr.... Så jeg sier bare at det står kniv, gaffel og skje bak på ryggen min.... At jeg kan glemme det, er ikke helt med tror jeg... Kanksje jeg skulle tatt en MR på det hodet mitt..

Nå skulle du sett vovsen. Han fant en liten pute i kroken i sofaen, og den har han krøllet seg sammen på. Han er så lat.

Hvordan går det med deg sånn ellers, tenker på det som skjedde i julen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136428482
Del på andre sider

Ble nesten litt bekymret her siden jeg ikke har hørt noe fra deg på noen dager, du pleier liksom å svare så raskt...

Håper du har hatt en fin tur hjem:) Alltid deilig å komme hjem.

Her ha forresten kommet masse snø, var ute og akte igår, og lillemann sto på ski idag, og bikkjen så ut som en sau stakkars, setter seg masse snøballer i pelsen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136454054
Del på andre sider

Og der klarte jeg jammen å slette et vanvittig langt svar til deg...Er det muuuulig! Brukte så lang tid på svaret med isa og bleier og alt at da jeg trykket lagre,så måtte jeg logge inn på nytt...grrrrr.....Skal vi se...

Altså... Joda,vi er i god behold :) Kommet oss hjem til Wales ( Føles mer hjemme her enn i Bergen for øyeblikket,sikkert viten om at vi skal bo her til sommeren som gir meg mer hjemmefeeling her kanskje) og brukt dagene på å sove,være forkjølet, pakke ut, rydde og dille. Reisen var helt grei. Litt kjipt å måtte gå rundt for å rekke flyet,måtte dra på Flesland 5 om morgenen,så da var det lite vits i å legge seg for oss. Isa fikk sovet en del heldigvis... Grusomt å begynne innflygningen til London med allerede eksisterende dotter i ørene. Heldigvis tok Nisse seg av Isa, jeg hadde så vondt da at jeg kunne ikke takle henne også... Men overlevde jo det også. Forkjølelsen holder på å slippe taket. *Håpe håpe * :)

Har en travel uke incoming... Skal jo jobbe 14nde til 17nde her, og må ordne detaljer med barnepass før den tid. Uten bil og uten anelse hvor det stedet jeg ble anbefalt er. Kremt. Det kan jo bli artig ;P Og jeg må jo bli med henne noen dager før jeg lar henne være helt alene... Om det er vanlig her. Ihvertfall en dag eller to. Vil ikke bare slippe henne og løpe,stakkars. Off,det kommer til å bli hardt å dra fra henne første gangen. Håper hun vil være så opptatt av de andre ungene at hun ikke merker (vel nesten ikke merker...kremt) at jeg stikker...

Spent på jobb på nytt studio også. Blir andre forhold og andre folk å forholde meg til :) Men,det går seg til :)

Er veldig misunnelig på snø! Jeg vil også ha! Isa har jo ikke prøvd seg på snø før, så det må jo bare være kult! :) Får håpe vi får det på et eller annet tidspunkt her... Ikke bare frost. Ser for meg saue-hund ja ;P Omtrent som Sorcha når hun er i snøen ;) Utrolig gøy :D Knasker snøballer og borer snuten langt nedi snøen .... Savne savne...

Men, nu er prinsessen våken fra formiddagsluren sin og jeg skal prøve å husmødre meg. Eller noe . Burde sikkert gå en tur,men vil holde meg inne en dag til,slik at kanskje hosten og forkjølelsen virkelig slipper taket. Litt søtt at du ble litt bekymret for meg ;P Jeg hadde nok blitt det samme. Talast snart igjen og skal være flink jente og svare tidligere :)

(trykker herved cntr v i tiiiiilfelle teksten stikker av igjen :)

*Klem*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136463214
Del på andre sider

Godt at alt er bra med deg, er liksom vant til iallefall et innlegg om dagen, og så er jo kanskje jeg litt ekstra bekymret om dagen...

Nå har du vært syk lenge, uff da, ikke moro:( Nå håper jeg virkelig at du blir frisk snart.

Spennende med ny jobb!! Lykke til. Men skjønner deg godt med det å dra fra Isa hos andre, synes det var veldig rart når Fredrik begynte i barnehagen, men så utrolig godt de har av det. Det er bare vi som er hønemor for barn våre.

Og der begynte det å regne..... Ja, ja, fikk to dager ute i snøen med aking og skigåing da... Ikke så værst..

Er litt sånn blandet humør idag, skal på UL imorgen, så jeg merker at nervene er i høyspenn. Grugleder meg... Klarer liksom ikke tenkte helt klart. Det ene øyblikket føler jeg at alt er bra, og i det andre alt gærnt. Sikkert helt normalt, men jeg tenker ennå på det som skjedde i oktober, klarer liksom ikke helt å slippe taket på det ennå. Litt rart, skulle liksom vært overlykkelig for å være gravid igjen.. Har t.o.m vært så gærn at jeg har handlet et par ting på januarsalg. Pluss at jeg allerede har valgt vogn. Jeg forstår meg ikke helt på meg selv.

Måtte bare få det ut....

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136466775
Del på andre sider

Åååh,så spennende! Og selvsagt er alt i orden på UL i morgen. Du har hatt din uflaks,nå er det dags for lykke og fin mage :) Men skjønner godt at det har satt en støkk i deg,skulle bare mangle. Jeg kommer til å være en skikkelig reddhare neste gang jeg får dings i magen... Håper jeg klarer å slappe av rundt det hele.

Husk å skriv hvor nydelig hjertet slo og sånn da :))))

Og du er ikke gærn om du har funnet vogn og handlet litt klær...Skulle jo bare mangle. De som ikke handler noe før etter at babyen er født er jo nesten dommedagspredikanter. Vi må jo få glede oss og dulle oss oppover i graviditeten! Klart det :)

Jeg ser dobbelt, så hopper i seng... Må prøve å sove av meg det her hostete forkjølelses-tullet. Lei nå. Og ja,vart lenge nok. Håper så inderlig at jeg er frisk når jeg skal på jobb!. Er ikke gøy med tattoovering og hoste....

Klemmings fra meg. Lykke til i morgen,få deg masse fine bilder :))))

*Klemmmmm*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136469744
Del på andre sider

F... og. Trodde jeg hadde svart, da forsvant det lange innlegget.... Skal forklare lenger nede..

Det gikk kjempe bra:) En liten krabat på 2,5cm som lå og sprelte!!!! Jeg har vært veldig heldig som har fått komme to ultralyder til den beste spesialisten i Østfold. Og han sa at alt så kjempe flott ut!! Flott plommesekk, navlestreng og veldig vitalt foster. Han mente at nå går det ikke gærnt, når alt så så bra ut som det gjorde.

Jeg ble plutselig 10 kg lettere......

Så nå smiler jeg igjen... Den elendige formen min er verdt det, legen sa også at det var egentlig et veldig bra tegn.

Jo, det som skjedde..... jeg begynte å svar deg tidligere idag, så sovnet jeg...... Da jeg våknet fortsatte jeg og trykket på lagre, alt så greit ut, hadde tom tatt ctrl+c tilfelledet skulle forsvinne. Men tydligvis funket det ikke....

Hvordan er formen din?? Nå må du bli frisk snart:) Det unner jeg deg virkelig nå, etter alt du har vært gjennom.

Stor god bedring klem:)

Nå mare fortelle deg hva jeg har klart..... Sovnet på sofaen igjen i ettermiddag(litt trøtt for tiden)..... Våknet i to sekunder av at det svei på låret, tenkt ikke mer over det, så når jeg våknet senere og gikk på do, så så jeg at jeg hadde brent meg på lårt av pc'en!!!!!!! Skikkelig brennmerke.

ADVARSEL: IKKE SOVN MED LAPTOP PÅ FANGET....... Helt utrolig...

Var ikke meningen å bekymre deg, var bare litt kjapp og trøtt tidligere idag, er ikke helt med for tiden...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136478930
Del på andre sider

Hellane som jeg treiger meg! Beklager. Leste svaret ditt seint på kveld og skulle svare ,men kom aldri så langt..

Utrooolig herlig å høre om spiren din :D Sprellende nurk,ingenting er bedre enn det :) Håper du finner litt peace of mind med magen nå, så du kan klappe litt på og kooose med den ;)

Brennmerke fra laptopen? Uffda, au! Høres vondt ut. Jeg må innrømme at jeg muligens humret bittelittegranne altså ;P men sender full sympati også selvsagt :D Skummelt at de kan bli så varme da... Mannen i mitt liv har ofte med seg laptopen på sengen og gjør skolearbeid til han sovner... Brannsår-varme og dyner er vel ikke den beste komboen....

Er på bedringens vei med forkjølelsen... Hoster litt til tider og bare bittelitt snyrtings. To dager til så tenker jeg den er borte...Håpe håpe.

Var og sjekket ut ene barnehagen vi tok sikte på,men det var jo milevis unna. Som å gå fra torget til Åsane, det kan jeg bare ikke to ganger om dagen før og etter jobb..... Skulle sjekke ut noen andre i dag,men tror du ikke jeg punkterte ene hjulet på barnevognen....? Makan til uflaks... Låst til hjemme jeg nå... men men , det går sikkert bra...

nå er det en veeeeeldig oppmersomhetssyk jente her, vi snakkes snart :)

grattis på brillebra UL igjen! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136385351-gravid-jeaant/#findComment-136497610
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...