Gå til innhold

Snart min tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter spent på brev fra føden..Var på kontroll 22 desember og skulle få brev om keisersnitt dato i posten..Har termin 8 feb og har hatt masse kynnere nærmest rier i det siste.. Er litt redd vannet skal gå og fødselen setter i gang siden vi bor flere timer fra sykehuset..Noen andre som er i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hildemor,

Ikke bekymre deg - de tar keisersnitt selvom fødselen er i gang. Har selv hatt keisersnitt to ganger, skulle vært "planlagt" - men med begge barna startet fødselen før vi kom så langt. Forrige gang lå jeg med rier i 10 timer, før de fikk plass til meg på operasjonssalen:o)

Lykke til!

Skrevet

Har i de tre foregående svangerskapene mine alltid fått datoen i forholdsvis god tid på forhånd..Det merkelige er jo at når man først har kommet på sykehuset pleier fødselen å sette i gang..Vannet går og riene har jeg fått så det holder..Men saken er at jeg synes det var litt tidlig nå i uke 36 med så sterke kynnere..Er redd vannet skal gå her hjemme..Barnet ligger i tverrleie og vi bor 2 timers kjøring fra sykehuset ;-)

Skrevet

De holder seg nok innenfor en 14 dager før termin, mine to var begge i seteleie - og vannet gikk hjemme, før riene startet. Ta opp din bekymring med fødeavdelingen! Det er av hensyn til modning av barnets lunger at de venter til tett innpå termin. Hvor lenge før termin fikk du KS med dine andre barn?

Skrevet

Takk for at du tar deg tid til å svare..Har bare snakket med fødeavdelingen en gang..Trodde jeg skulle få en slags fødselsamtale da jeg og eventuelt dato men det var bare en vanlig kontroll..Jeg vet jo at det er best å vente lengst mulig med hensyn til lungene..Den første KS mitt var satt opp 3 uker før termin..Andre startet med rier 3 uker før termin og ble forløst samme dag,,Siste svangerskap ble satt opp 8 dager før men startet med vannavgang og rier og slik at jeg ble liggende i mange timer med smerter å vente på sykehuset ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...