Gå til innhold

Besteforeldrene lite fornøyde med navnevalget...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Arwen? Etter Ringens Herre? Uansett om det ikke er etter det så tror jeg det er den koblingen de fleste vil gjøre... Navnet er pent nok, men blir litt for sært etter min smak... Samt passer dårlig med et norsk etternavn. Som å kalle barna Nemi eller Donald. Finn et annet navn sier jeg - min mening.

Nydelig navnvalg!! Gratulerer! Besteforeldre vil nok bare ha litt tid til å venne seg til navnet!! Og når et navn får et ansikt....

Min bestemor holdt på å besvime for over 30 år siden da mine foreldre fortalte at jeg skulle hete Malin!! Ingen het det da,alle heter det nå!!

Annonse

Jeg syns ikke navnet er fint i det hele tatt, og skjønner godt at de reagerer, samtidig som de ikke har noe med hva dere kaller barnet.

De trenger nok litt tid før de venner seg til et så sjeldent navn.

Æh...

Ikke direkte vakkert, nei... Hvordan uttales det, forresten? Rett fram: Arven? Eller?

Vil du ha min ærlige mening, så synes jeg i alle fall at barnet bør få et "normalt" navn i tillegg, helst først, slik at ikke dette spesi-kvasi navnet blir "hovednavn".

Sorry!

Jeg liker navnet godt. Og jeg liker Ringenes Herre veldig godt også, så jeg forbinder navnet med det. Tror ikke jeg ville valgt navnet til datteren min likevel, siden det er veldig spesielt:) Men, uansett har ikke besteforeldre noe de skulle sagt!

Annonse

Ikke rart at besteforeldre ikke liker det da!!! Hva tenker jeg? alv, of course, fantasy osv. Dette er ting som ikke overhode finnes i besteforeldrenes liv. Vis bilder, og film og gi navnet en positiv assosiasjon, så går det nok bra

Skjønner jo at de reagerer, da de fleste vil forbinde dette navnet med Ringenes Herre. Navnet fungerer også dårlig på norsk, uttales jo likt som (fars-)arven. Høres litt dumt ut. Blir litt som for 100 år siden da man kalt ungen Hermetikka (etter den fantastiske oppfinnelsen hermetikk!) o.l. Blir nok temmelig utdatert når hun blir voksen....

Arwen, joa, sikkert et helt ok navn, men synes ikke det passer på en norsk jentebaby. Blir altfor sært og spesielt. Men er det det hun ser ut som, så er navnet hennes Arwen. Men, hun kan møte masse motstand i forbindelse med navnet, det er jo med i Ringenes Herre, og det uttales jo akkurat som "arven"..

Vi har et utenlandsk navn på begge barna våre, og besteforeldrene resgerte litt først, men nå er det helt naturlig at de heter det de gjør, ingen reagerer lenger. De venner seg nok til det, det er deres valg. Men det kan jo være greit å ha et mer vanlig navn også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...