Gå til innhold

Alexandra Rhiannon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alexandra er jo et fint og staselig navn :-) Rhiannon har jeg aldri hørt før og skjønner ikke hvordan det skal uttales. Personlig ville jeg styrt unna et navn som er såpass spesielt og fremmedartet i Norge. Hun vil konstant bli spurt om stave og uttalemåte, og når navnet heller ikke skal brukes er det vel egentlig ikke noe poeng? Men det er kanskje oppkalling, eller er det etternavnet?

Alexandra er fint. Rhiannon ville jeg nok ikke forsøkt å bruk til daglig, for det virker litt vanskelig. Men har ingenting i mot at barn som har utenlandske aner også har et navn som ikke er supernorsk. Vi som bor i Oslo begynner jo å bli ganske så vant til alle mulige navn, og jeg er vel med tiden blitt mindre opptatt av at alle navn må klinge så norsk som mulig.

har gått på barneskolen med en jente for ganske mange år siden som het rhiannon og jeg digger navnet! synes det er kjempe fint. Men som generell regel synes jeg at såpass lange navn som du har valgt passer best sammen med ett enkelt navn, ellers blir det veldig langt og komlpisert:) Men jeg liker begge navnene:)

Alexandra er det russisk-internasjonale, og tiltalenavnet, mens Rhiannon skal bare være mellomnavn. Det er for å få med de walisisk/britiske røttene også. Uttales riAnnån med trykk på a, forresten.

Det er forøvrig ikke mitt barn/dvs ikke mitt navnevalg. Jeg syns Alexandra er i overkant "my boobs...";-) så jeg syns det var interessant å høre hva andre synes.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...