Gå til innhold

Noen som har ammet barnet til det er over 2 og et halvt år

Anbefalte innlegg

og det har sluttet av seg selv?Minstemann på 2 år og 8 mnd snart drikker pupp både natt og dag enda.Helt avhengig og koser seg enormt med det.Begynner å se frem til å ha puppene for meg selv nå,og håper han sløutter av seg selv..Ammet eldste til han var 15 mnd ..

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Hei!

Jeg ammet jenta mi både dag og natt til ho var 2 år og 6 mnd, gikk vel alltid rundt og tenkte at ho kom til å slutte av seg selv, men det skjedde jo aldri! Til slutt følte eg at det var nok, det ble mer stress enn kos,dårlig søvn på natten og veldig stort fokus på puppen. .ho skulle alltid kose pupp uansett hvor vi var og det syns ikkje jeg var noe når ho var blitt så stor.

Det var ikkje helt enkelt å slutte, mye grining den første uken og jeg sov med en t-skjorte om natten med hals som jeg stappa ned i trusa for at hun ikkje skulle snike til seg pupp (veldig lekkert syn, hehe) Men nå når det har gått noen mnd så går det helt supert! Ho sover hele natten i sin egen seng og det gjør jeg og:-) Men må innrømme at jeg savner det litt, spesielt når snuppa har vært syk og trenger litt ekstra kos. Da jeg skulle slutte sa jeg til jenta mi at puppen var ødelagt, og det funket faktisk. Men hun gikk sikkert rundt i en mnd tid og sa til alle "puppi ødelagt" hehe.

Litt rotete innlegg, men uansett..lykke til om du bestemmer deg til å slutte nå eller vente til gutten din er klar for det:-)

• 2 uker senere...

Det kan jo hende at han slutter av seg selv en eller annen gang, men det kan jo også hende at han vil fortsette lenge ennå. Hvis du begynner å se fram til å få ha puppene dine i fred så betyr det kanskje at du egentlig føler at det er nok amming? Du har jo gjort en kjempeinnsats som har ammet ham så lenge. WHO anbefaler at man ammer til barna er 2 år, utover det har det kanskje ikke så mye for seg lenger? I allefall kan det være lurt å venne ham av med pupp om natten i første omgang så dere kan sove bedre begge to? Du kan jo starte med det og så se an når det passer å avslutte dagammingen.

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg reiste bort i ei uke,da småen var 2 år og 4 mnd gml.

Han masa mye de første dagene etter at jeg kom hjem, men jeg sa "det er tomt i puppen", og han har mer eller mindre akseptert det.

Jeg avledet han med noe annet med en gang.

Nå har jeg vært hjemme i ei ukes tid, og det går helt fint.

Nesten så jeg savner amminga, men samtidlig er det utrolig godt med en unge som sover mer regelmessig på natta, og det faktum at jeg kan ta en medisin som er bra mot migrene. Som man ikke kan ta,om man ammer.

I kveld sovna han ute på terassen,krøllet opp i fanget mitt med et fleese teppe rundt seg, for første gang uten å ammes mens han satt i mammas fang.

Det var bare så utrolig koselig!

=o)

• 2 uker senere...

Takk for svarene:)Det har sikkert vært lurt å vært borte fra gutten noen dager ,har faktisk tenkt på det..Begynner å savne å sove en hel natt nå ja etter snart 3 år .Det har vært utrolig koselig også da,men det er på tide å slutte snart nå.Kanskje jeg skal smøre senep på puppene hehe.Koselig at det er flere som har ammet så lenge:)

Takk for det:)Gleder meg veldig til gutten sover hele natta i egen seng uten å henge i puppen ;)Min å er veldig puppefiksert og skal kose borte og det begynner å bli ganske slitsomt.Må vel bare holde meg "hard" å slutte på dagen..

Annonse

• 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Det er dokumentert helsegevinst å amme barn til 2-3 år! Barn som får morsmelk har bla færre infeksjoner, kommer eg fortere etter infeksjoner. For ikke å glemme den psykiske effekten av ammingen! Trygge sunne og oppvakte barn! Heldig er det barnet som har en mor som kan, og vil amme! I tillegg minskes faren for brystkreft hos mor betydelig ved langvarig amming. Hurra for pupper som brukes til det de er ment for ;-)

• 5 måneder senere...

Ja men det finnes grenser da! Å amme til barna er 2-3år synes jeg er drøyt! Til og med på natten?? Ordentlige soverutiner burde nå vært innført leenge før de har kommet i den alderen.. Huff..

Ja men det finnes grenser da! Å amme til barna er 2-3år synes jeg er drøyt! Til og med på natten?? Ordentlige soverutiner burde nå vært innført leenge før de har kommet i den alderen.. Huff..

• 2 uker senere...

Lillesnuppa mi er nå snart 19 mnd...& jeg ammer henne ennå :)...Aldri i verden om jeg hadde trodd jeg skulle amme hennen så lenge! Men vi koser oss begge to med de fine mor & barn stundene vi har sammen der vi knytter sterke bånd:)...Husk denne tiden kommer aldri igjen...Så jeg har nå bestemt meg for & ikke stresse med & slutte selv om gullet begynner & bli stor nå.Vi skal nå kose oss sammen med puppen en stund til vi :)

• 1 år senere...

Amy Lee! Ammer du henne om natten også? I tilfelle, hvor ofte? Jeg sliter med såre brystvorter - hun suger så hardt at det nesten føles som å bli stukket med nåler... Merker du ikke noe til dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...