Gå til innhold

Hvilken utdannelse trenger man for å bli begravelsesagent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud så mye man kan lure på... Men har lurt på det en stund, men har ikke turt å spørre noen. Det er jo ikke akkurat et tema man tar rundt middagsbordet....

Fortsetter under...

Skrevet

Tenker det er nok å være "lærling" hos et byrå, om jeg ikke tar helt feil?

Er det drømmejobben? hehe...

Bra betaling,iallefall.

Skrevet

Nei, er ikke noen jobb for meg vil jeg tro. Men det er jo et yrke der man bestandig har jobb da...er ikke noe som går av moten om du skjønner.

Beundrer de som gjør det, jeg hadde ikke takla det.

Har egentlig bare bestandig lurt på det, men har ikke turt å spørre noen...hehe

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan folk klarer å sminke de og jobbe innenfor det yrket, det er en respektabel jobb men tror jeg er LITT for skvetten for noe sånt!

Skrevet

Respektabel jobb? Det å kline litt sminke i trynet på noen som garantert ikke klager eller stusse litt i barten før de råtner opp eller kremeres kan umulig være en respektabel jobb. Passer bra for sosiopater med monoton sangstemme og som ikke liker å snakke om jobben på fritiden:-)

Skrevet

Kunne godt gjort det, om likene var ferske.

Men man vet jo aldri.

Jeg har sett meget pene lik etter at jeg flyttet til statene. Der er det open casket mange ganger i begravelsene.

Ikke noen sak med sminkinga, men det er jo mer enn det ytre som ligger bak..

Annonse

Skrevet

Ingen som har hørt om begravelsesagentskolen?

Skrevet

Trenger da ikke skole for å pynte opp skrotten da ditt nek... Er vel bare å grave et hull i jorda, kast skrotten nedi og grav igjen!!! Kan så klart bruke kremeringsversjonene med bensin for å øke hastigheten på kremeringen... Litt uansvarlig i forhold til dagens CO2 avtaler o.l. Vann og plumbo eller saltpetersyre kan også gjøre susen.. litt griseri, men morsomt å se når skrotten etser bort:-)

Skrevet

Her i Norge blir ikke de døde sminket!Dette er bare noe som foregår i utlandet.

Ta kontakt med et begravelsesbyrå,for jeg tror nok ikke dette er noe du lærer på en skole...

Dette er et yrke som det er flott at noen velger å jobbe i!Tenk om det ikke var NOEN som valgte å stille opp for mennesker som er i sin dypeste sorg!Dette er mennesker som stiller opp 24 timer i døgnet,7 dager i uka!

Om du har en utdanning innen helsevesenet feks hjelpepleier eller sykepleier,så tror jeg nok det er et pluss.Da kjenner du litt til sorgprosesser og du har kanskje faktisk SETT et dødt menneske før!

Skrevet

Hvis familien ønsker å ha minnestund med åpen kiste blir de sminket jo. Venninna mi var ihvertfall sminket da vi var på minnestunden hennes. Hun hadde ihvertfall omkommet på en måte som tilsa at hun burde sett ganske ille ut, men isteden var hun helt fantastisk nydelig der hun lå.

Skrevet

Noen blir hvertfall sminket i Norge også. Bestevenninna mi døde plutselig og uventet - hun lå i åpen kiste hjemme hos familien sin helt til begravelsesdagen. Hun var lett og "naturlig" sminket.

Skrevet

En sånn jobb er mer enn å bare sminke lik.....herregud. Hva med psykologien oppi det hele. Å være der for andre mennesker som har opplevd det værst tenkelige- og miste noen.

Stor respekt for jobben de gjør- og det er nok ikke en lett jobb de har. Tror nok jobben dreier seg om noe helt annet enn å være sminkør ja!!!

Hvor gamle er dere egentlig? Skulle ikke tro dere var en dag over 14 år!!!!!!!

Annonse

Skrevet

feiler det deg da?? Begravelsesagenter er bare en gjeng med grådige samfunnstapere som vet hvordan man skor seg på statens bekostning og sørgende!!! For min del så kan man bare grave ned liket i hagen fremfor at slike bedragerske luringer skal besudle liket før det slenges i jorda på kirkegården:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...