Matja Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Dette vet dere sikkert, men jeg tenkte ikke over det før etter en god del måneder. Men dere vet at de som ammer de holder jo barnet helt inntil seg, men jeg holdt lille gull alltid med begge armene hennes foran meg liksom. Men så fant jeg ut at jeg skulle ha hennes høyre arm under min venstre arm. Da holder jeg henne mye tettere, og får holdt henne godt fast. Flasken manøvrerer jeg med haken, eller den bare ligger der, eller jeg holder den med høyre hånd. Jeg føler iallefall at dette er en veldig god måte å mate på, og man får en helt annen øyekontakt og sånn. De har faktisk sånne "skjeve" flasker man kan bruke, men jeg bruker bare vanlige flasker da. Funker helt fint det Ikke at jeg ikke gjorde det før, men jeg føler det mer nå. Guri, jeg er så god til å forklare altså!!! Håper dere skjønner hva jeg mener ;-)
mama:) Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Du har helt rett, og det er ikke sikkert at alle tenker på det... Datteren min på 5mnd nekter å ta flaske, men de ytterst få gangene det går holder jeg henne så tett inntil som det er mulig:)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Det er et genialt tips! Fikk det av svigermor også da jeg prøvde å få til ammingen, fordi da lå lillegutt bedre og han drev ikke og rotet med den hånda opp i munnen eller dyttet unna eller noe sånt. Legger armen hans sånn enda (han er 5 mnd) for nå har han en tendens til å skulle ha begge hender og flaske i munnen samtidig og han er veldig flink til å hjelpe til å få flasken ut av munnen før han er ferdig å spise;) En annen fordel jeg synes å ha merket meg er at lillegutt er litt roligere når han ligger sånn... Koser seg mer liksom... Jeg vet ikke... Men veldig bra tips:) Anbefales!
BabyV Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Her nekter gullet mitt på 3 mnd å ligge i fanget å spise. Og det har ho gjort siden ho var nyfødt. Bare legger seg bak og vræler. Men så snart ho får sitte i vippestolen fremfor oss så er alt greit. Da spiser hun. Men jeg prøver å venne henne til å ligge i fanget å spise så jeg skal teste trikset ditt i morgen... Er så slit når vi er på besøk og ho er sulten, da må hun ligge på gulvet og mates.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå