Gå til innhold

Skal dere ta bringebærkappsler og/eller smøre dere for å forhindre revning?


Leirha

Anbefalte innlegg

Hva skal dere gjøre? og når skla dere begynne?

Jeg tror jammen meg jeg skal prøve det meste, men er usikker på når begynne.

Eneste redselen min er for å revne, sysn det var så vondt sist..vondere enn ALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte å kjøpe sånn weleda olje og forsøke, fikk et ark med "bruksanvisning" av JM med tegninger hehehe.

Kanskje det står på pakken når de anbefaler å begynne?`Det gjelder kanskje også bringebærkapsler etc. Jeg har lest om det før, mulig det var rundt uke 34 man startet? Men hukommelsen er så som så for tiden, så jeg vil ikke garantere det altså.

 

Tenkte også å prøve modningsakupunktur. Min JM anbefalte Balderklinikken i Oslo, har gått der før, men ikke til det da. Hun mente de ville kunne best vurdere når man skulle starte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kapsler igår og er 33+4. Da sa dama på helsekostbutikken at de skulle tas de to siste mnd før fødsel, så for alle februarmammaer,er det bare å sette igang:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Weleda olje til underlivet, og drikker bringebærblad te og tar kappsler. Startet i uke 34.

 

Sist svangerskap brukte jeg jordnøtt olje. Vet ikke om det virket, men revnet ihvertfall ikke. Fikk og jordmor til å smøre underlivet med olje når babyen kom.

 

bringebærkappsler og bringebærblad te skal virke avslappende og stimulerende på bekkenmuskelaturen, noe som kan påvirke fødselen til å bli lettere å gå hurtigere. Gjenskaper også en hurtigere normalisering i underlivet etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående disse bringebærbladkapslene...

 

Husk at de kan fremkalle endel kynnere. Jeg har vært plaget av mye kynnere lenge nå, så jeg tør ikke ta de helt enda... Er 35+0 i dag.

Vil jo ikke fremprovosere noen fødsel allerede nå...

Ikke sikkert alle reagerer med kynnere, men greit å vite:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke gjøre noe jeg... Gjorde det ikke med førstemann heller, og fikk 2 små rifter = 4 sting... Satser på at jeg unngår det helt denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne med modningsakupunktur på torsdag (har termin 3. februar) og i følge akupunktøren skal jeg gå 1 gang pr. uke i uke 36 og 37 og deretter 1-2 ganger i de påfølgende ukene. Altså totalt ca. 5-6 ganger før termin. Prisen er kr. 300,- pr. gang. Jordmor på sykehuset anbefalte dette. En studie på sykehuset i Østfold viser at 83% slipper å gå over termin, har gjennomsnittlig 2 timer kortere fødsel og trenger mindre smertestillende. Verdt å prøve synes jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Weleda i forrige svangerskap og jaggu revna jeg ikke 4 + uansett. Trukke det har noe å si, egentlig. Men modningsakunpunktur har jeg lyst til å prøve. Tungt å gå over tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhørt meg om bringerbærblad med tre leger og en jordmor nå. Alle svarte det samme; at det har vært lite forskning på bringebærblad og at det ikke er påvist noen effekt av bruken av dette. Jordmor sa at det sikkert ikke var skadelig å ta det etter uke 36, mens to av legene frarådet å bruke det. Det skal også sies at en av de som frarådet det er svært interessert i bruken av urter i medisinsk sammenheng.

 

Men, det var ingen av de fire som mente at det var skadelig, kun effektløst. Jeg hadde selv tenkt å ta kapsler, men kommer til å droppe det. Teen derimot synes jeg er kjempegod, så den kommer jeg til å fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok både bringebærbladkapsler og smurte med jordnøttolje sist. Uansett revnet jeg til "karakteren" 2. Jeg tror ikke det har noen ting å bety - dessuten var legen min veldig skeptisk til å kaste seg på helsekostprodukter under svangerskapet. Men massasje av huden der nede er kanskje vettug - det vil kanskje skape bedre elastikk? Jeg skal uansett ikke benytte hverken kapsler eller olje denne gangen. Kanskje bare massere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...