Gå til innhold

Ble sendt hjem fra Ullevål i dag! Sinnsyk nedtur!!!!!


mamma :-)

Anbefalte innlegg

Var mentalt innstilt på å bli satt igang i dag kl 0930, men det var kaos på føden og ble sendt ut for å drikke kaffe en times tid.

Da jeg kom tilbake var det forsatt kaos....ventet og kom til slutt inn på føden. Fikk CTG og ventet på lege.....og ventet og ventet......etter over 2 timer med CTG kom legen.......og sa at det var kø av akutte fødsler,....(noe jeg tror heller var mangel på leger og jordmødre)En tvillingfødsel trenger lege og flere jordmødre og det hadde de ikke.

Hun snakket og snakket......bare bla bla for meg....

Jordmor og lege gikk ut og vi ventet igjen...........

Legen kom omsider inn igjen og ville sjekke åpning og livmorhals

Konklusjon; 4-5 cm åpning,moden men lang og trang livmorhals. Hun sa det var vanskelig å kjenne tvilling på hode. Rart for legen på Ullvål i går kjente godt hodet og klødde ham på hode.Jeg hadde så bra helse og babyene trivdes så godt i maven så jeg ble sendt hjem med beksjed om å komme tilbake 2.januar. Snakk om nedtur. Hadde lyst til å stor tute,men hodlt masken. Så i bakken og bare pakket tingene mine og reiste skuffet hjem. Jenten mine på 2 og 6 år var også veldig skuffet......Så tvillinggravide med bra helse blir ikke tatt hensyn til. Har jævlig harde og vonde kynnere.sover max 2-3 timer om natten. Får feber om kvelden og kan nesten ikke gå. Har krykker og mann som hjelper meg.Maven stor som en låvedør med strekkmerker som et verdenskart og nedtrykk mellom bena. Gruer meg som FAEN til mange kvelder og netter....kjenner tårene presse.......

Selvfølgelig bra for tvillinggutta at de får mer tid i maven men jeg er en sta jævel og når jeg sier jeg har vondt og ikke orker mer da mener jeg det. Lei av å høre hvor fordømt bra jeg ser ut og at det ser ut som om maven er en fake hollywood plastdings jeg har satt på meg selv. Jeg har vondt. FAEN!!! Sorry banning. Ikke likt meg men gravide har vel lov å "bruse" litt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff.Føler med deg.Har ingen problemer og forstå reaksjonen din.Helt utrolig at du ble nedpriotert samme dagen.Sender deg ihvertfall gode tanker og ønsker deg lykke til med fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Helt forferdelig at noen som er i din situasjon kan bli behandlet slik og sendt hjem. Det sier noe om den dårlige bemanningssituasjonen de er i. Det er vel også litt uheldig tidspunkt, kanskje lav bemanning pga.jula, men når det er sagt så blir det hele nokså umenneskelig spør du meg. Det høres ikke ut som om du har noen god helg i møte. Kunne de ikke ha tilbakekalt deg snarest, så fort det roer seg og ikke blir så mange akutte fødsler. Situasjonen på et s-hus har jo det med å endre seg raskt og plutselig roe seg fra å være kaotisk, slik at du iallefall kan få føde litt tidligere enn den aktuelle datoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Smeller i et stort FAEN sammen med deg - dette var for kjipt! Skjønner at du er sliten og mer enn klar for fødsel.... For de som ikke går gravide selv virker kanskje ikke 4 - 5 dager som en big deal, men for oss så kan det nesten virke uoverkommelig. Føler med deg! Hold ut, dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! Søte er dere!

Litt bedre humør i dag.

Men formen er slakk.....skulle ønske man kunne ta sovepiller. Har så manko på søvn.

Vondt å sitte,gå og ligge.....

Barna er hos mine foreldre noen dager....savner de men jeg er jo ikke mye mor om dagen.....orker knapt å smøre en skive brød.....

Stabber rundt som en gås....om kvelden er må jeg ha krykker.

Ringer sykehuset dagen før den 2.jan for forsikre meg om at jeg forsatt står på bli satt igang listen...kan prøve seg å sende meg hjem en gang til....da smeller det. Vet det er best å føde normalt, men det er da mange som har bra erfaring med å bli satt igang også....

Føler at de prøvde å skremme meg. Legen sa at det er mye værre å føde når man blir satt igang...... huff..hun blir satt rett på gangen hvis det viser seg at hun blir min lege den 2.jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, jeg. Må likevel humre litt, for akkurat sånn skjedde med meg da jeg skulle føde på Ullevål sist. Var der tidlig på morningen for å bli satt i gang og ble utsatt og utsatt og utsatt. Ble sendt hjem sent på ettermiddagen med lovnad om at det skulle bli bedre i morgen. Det er alltid fult på Ullevål. Glad jeg skal føde på Riksen som har halvparten så mange fødlser som Ullevål.

 

Lykke til da jenta, de kommer om sider skal du se ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei - forstår skuffelsen din veldig godt. Jeg er selv mentalt forberedt på et planlagt keisersnitt i januar, men med forbehold om at det kan bli utsatt dersom det blir for travelt på føden. Vet virkelig ikke hvordan jeg ville regert dersom jeg ble sendt hjem igjen. Den eneste trøsten jeg kan komme på oppi dette, er vel at du faktisk får den støtten og hjelpen du trenger underveis, når det er litt roligere på føden.

 

Men det nærmer seg nå da - bare tre dager igjen! Heldiggrisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare trekke frem en liten fordel til. For barna dine vil det jo være en fordel å være født i januar, fremfor i desember - med tanke på skolestart. Tror de er mer skolemodne som seksåringer enn femåringer.

 

Always look at the bright side og life...la la, la la, lalala...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er positiv jeg altså. Men du skulle sett datteren min på 2 år 3mnd. når vi sa at babyen ikke kunne komme for det var fullt på sykehuset. Hun fikk den geipen og hodet ned og sa "hoff, stakkars mamma...." Så søtt!

Jenta mi på 6 spurte om hvorfor jeg ikke kunne komme tilbake dagen etter for hun hadde gledet seg sånn.......

Nå har jeg vært oppe siden 5. Våknet at jeg nesten tisset på meg. Og har sikkert tisset 20 ganger siden da. sprenger skikkelig. og kraftige kynnere. Umulig å ligge. Da må jeg tisse hele tiden. Så da sitter jeg her på nett da............bare få dager til 2. jan.....hurra ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...