Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Hmmm,90,5 kg på kontroll nå,er tross alt 35+3 i dag,men kjenner jeg blir litt deprimert av at jeg veier så mye,noen som har erfaring av at disse kiloene detter av igjen? Sikkert noen som mener jeg er "dum" som klager over dette,men er hvordan jeg føler det,noen som har noen trøstens ord?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Det er flott at kroppen din er i stand til å bære fram et helt nytt menneske, og samtidig vedlikeholde seg selv så du ikke får helseproblemer fordi du har for lite reserver. Amming er langt mer energikrevende enn å gå gravid, så med mindre du stadig øker matinntaket, vil vekta gå nedover. Et sted å legge inn en innsats for å gå ned er når du trapper ned/slutter med amming. Har du da vent deg til å spise mye og kanskje også usunn mat, så vil du faktisk kunne gå opp igjen da. Både som gravid og som ammende er det en lur regel å tenke at alt du putter i deg er "byggestener" for babyen din - og du vil jo ikke at babyen skal bygges av melkesjokolade. Pass på at du får i deg mye allsidig næring, og spis for all del når du er sulten (da trenger babyen din det!). Har du god samvittighet for dette, kan du også trygt unne deg noen godsaker. Din egen kroppsfasong er rett og slett ikke så viktig akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå