Gå til innhold

Fikk ikke sett kjønnet, flere?

Barnkanskje? m liten prinsesse

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på UL julaften (ja, hehe.. er en av de som har skrevet litt og var småengselig i forkant,.. ;). Og den lille tassen sprellet som bare av det og alt var vel bortsett fra livmor som lå langt nede.. Det var såklart VELDIG godt å få konstantert. Koselig å se den lille.

Men kjønn fikk vi ikke vite, lillen lå med beina i kryss og var ikke snakk om kunne gjette seg til noe som helst. Ble litt skuffa, til tross for at jeg nettopp hadde klart å bestemme meg for å vite kjønn (kanskje nettopp derfor?)

Noen flere som ikke fikk sett?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136381203-fikk-ikke-sett-kj%C3%B8nnet-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi fikk ikke vite kjønnet sånn helt sikkert

bare 70% sikkert at det blir jente, men hun ville liksom ikke si det helt sikkert

men skal på ny ultralyd 16 januar fordi hun syntes kanskje at det var litt lite fostervann så det skulle hun skjekke for sikkerhetskyld og så skal de ta nye mål på nytt siden babyen lå i en stor krøll:)

så da får man kanskje vite kjønnet sikkert:))

Syns det er så betryggende med ultralyd jeg. Bare det at de kan kontrollere fostervann og se iallefall midlertidig at alt ser greit ut.. Blir spennende med ny Ul så nært fram i tid da:=) Kanskje jordmor kan si noe litt sikrere neste gang? Vet ikke om 70% hadde gjort meg mer sikker enn 50% iallefall.. ;)

Håper alt er greit neste Ul!

Hei

Skjedde det samme hos oss. Lå med bena i kryss under hele kontrollen den lille luringen=) Så det blir stor overraskelse i mai når han/hun kommer. Er egentlig ganske fornøyd med det nå. Var veldig skuffa med en gang... Men alt var bra på prøvene og jeg bærer på et friskt og sunt barn så jeg er veldig glad for det.

Hihi, er bare litt utålmodig av meg. Men delvis glad for å ha overraskelsen i behold en stund til.... Er bare sååå lenge å vente til slutten av mai. Hadde håpet at kjønn vile hjulpet meg å forstå det hele. Er fortsatt litt i sjokk tror jeg over at jeg er gravid.. ;)

Hei hei!

Jeg fikk heller ikke vite kjønn med sikkerhet på den ordinære ul, så jeg bestilte meg likså godt en privat 14 dager senere. Da fikk vi se ei lita tulle :)

Fikk mye mer utbytte av ul nr to.. for det første var jeg ikke nervøs ettersom vi fikk bekreftet at alt så fint til inne i magen sist, i tillegg til at hun hadde vokst ganske mye, så alt syntes tydeligere! Siden det var privat fikk vi lenger tid inne hos jordmor i tillegg til en lang remse med fine bilder, blant annet av ei lita som sutter på tommelen! Tar nysgjerrigheten overhånd kan jo det være et greit alternativ!

Annonse

for to år siden når jeg gikk gravid så ville ikke sambo vite det.. jeg var i grunnen utrolig klar for å vite.. men siden han ikek hadde lyst så syns jeg at han kunne få bestemme... når jeg hadde latt det synke inn at jeg ikek skulle vite kjønnet så var det i grunnen kjempe kjekt. var ekstra spennende når hun kom ut og vi fikk vite kjønnet..;)

denne gangen er det litt mer praktisk å vite det.. ettersom vi har en jente fra før av.. og hun har ALT i rosa..hihi..rosa vogn, pose, klær osv.... og vi får gutt denne gangen... så da må alt byttes ut. men må si at jeg hadde nok blitt ganske skuffet denne gangen siden jeg var innstilt på å vite kjønnet når jeg dro dit..det var jeg ikke sist så da var det liksom greit...

Gliser her jeg sitter og syns det er alletiders med andre som er like nysgjerrige som jeg er;) Dette er absolutt en mulighet dersom jeg ikke klarer å roe meg med "intetkjønn"!

Drømmer fælt om ei lita tulle... Hehe.. Og ikke minst litt mer spennende bilder enn bare uklart hode, fikk ikke engang av hele kroppen... Kan jeg spørre hvor du tok privat UL og hvor mye du betalte? Tror priser og sted i Oslo varierer litt. Sist jeg sjekka var det vel mellom 1000 og 1200kr..

Godt samboeren var med på å vite kjønnet denne gangen da. Må jo være kjekt dersom alt forrige gang var rosa;) Lurer veldig på om jeg klarer å leve med den lille hemmeligheten. Vi ville først ikke vite kjønn men fant etterhvert ut at det var litt praktisk og dermed har man jo disse forventingene. Var også min sambo som spesielt var imot å vite kjønn. Er sikkert enklere for dissa gutta.. hehe..

Lurer jo litt på hvordan den opplevelsen er, ikke nok med at man er overspent på å se babyen og om alt er bra, man skal i tillegg lure på om det er en maria eller thomas.. hehehe.. får bruke noen dager på å komme over "miniskuffelsen" min over hemmelighetskremmeriet så kanskje jeg klarer å se det på samme måte som du gjorde sist;)

TAkk for alle tanker frøkner!!!! Er så glad i disse forumene!!!!!

Var vanskelig å se siden nurket lå med navlestreng mellom bena og bena i kors og dessuten nektet å vise oss noe annet enn ryggen, men jordmor trodde det var ei jente.

Vi får se i mai. Ungen var i allefall i orden og jeg kjenner stadig bevegelser. :)

Ikke føler vi behov for å kjøpe inn ting som ikke kan brukes av begge kjønn heller. Jeg liker verken rosa eller lyseblått og har aldri skjønt hvorfor barn skal fargemerkes. Det eneste er at det hadde vært lettere å finne navn hvis vi hadde visst hva vi venter. Må vel uansett finne alternativer ifall navnet vi finner på ikke passer til ungen ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...