Gå til innhold

Hvor lenge prøvde dere før dere ble henvist til IVF?

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt siden juni 2006. Har en SA bak meg for 10-11 mnd siden. Hadde da forsøkt i 9 mnd. Så er jo over 1,5 år nå. Godt å endelig få hjelp. Begynner på medisiner i Februar.

Lykke til alle sammen :-)

Fortsetter under...

Etter 2 år, noen runder med Pergotime og lap, ble vi henvist videre til ivf. Det er greit at det finnes hjelp når man ikke klarer det selv. I januar er det 3 år siden jeg slutta med pilla, så tålmodigheten har blitt satt masse på prøve. 1. forsøk gikk desverre ikke bra, men fryseforsøket jeg skal i gang med i jan/feb, så går det bedre. :-)

Lykke til hønetuppa! Vi får holde sammen.

1,5 år med prøving, så gikk vi til almennlege og fikk henvisning til utredning. Utredningen tok ca et halvt år, så ble vi henvist til IVF, og fikk komme til etter ca 8 måneder. Nå har jeg hatt tre innsettinger, og dessverre ikke blitt gravid enda.

Men vi prøver videre :-)

For å gjøre en lang historie kort:

- August 06: Tok ut hormonspiral

- Oktober 06: Fikk diagnosen pcos

- November 06: Provera og dobbel Pergotime kur.

- Desember 06: Positiv EL test men ingen bolle i ovnen

- Januar 07: Trisekvens og enkel Pergotime kur ingen EL

- Mars 07: Trisekvens og dobbel Pergotime kur ingen EL

- Juni 07: Provera og dobbel Pergotime kur ingen EL Henvisning til Rikshospitalet sendt.

- Juli 07: begynte med akupunktur

- September 07: Uforklarlig blødning. EL av akupunktur? Satt på trippel Pergotime. Fortsat akupunktur. ingen EL dennegang heller

- Oktober 07: Første samtale på Riksen. Legen konkluderte med at vi skulle prøve icsi.

- November 07: Samtale ang icsi forsøk

- Desember 07: Kraftig og smertefull blødning. SA eller mens etter EL?

- 01 Januar 08: Første spraydag Regner med å ta ut egg i uke 6...

Annonse

Slutta på pillen januar 05

Prøvde i 6 mnd før vi var hos gynekolog (visste på forhånd at jeg har pcos og ingen mens/eggløsning). Gikk på flere pergotime kurer fra høst 05 til vår 06 ingen eggløsning. Ble henvist til IVF i juli 06, begynte på medisiner til 1. IVF nyttårsaften i fjor. Så nøyaktig 2 år fra pilleslutt til IVF.

Nå ett år etter vi begynte med IVF er jeg gravid i uke 15:-) Så tok oss nesten 3 år. Føler vi er veldig heldige selv om det har vært vanvittig tøft!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...