kate78 Skrevet 28. desember 2007 #1 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg har slitt med vondt bekken en måneds tid og har vært på og av på jobb frem til nå. legen anbefaler kortere dager og kanskje 100% sykemelding dersom jeg ikke blir bedre. Men mitt dilemma er at min arbeidsgiver antyder at det er like greit å bli 100% sykemeldt for å ikke vaære til belastning til mine kollegaer, og at det er lettere å få inn vikar på fuk dag en halv dag. Jeg spurte ho om vikar var mitt problem, men da sa ho selvf. ikke. Men det hørtes ikke sånn ut i mine ører. Så kom en kollega igår og sa til mig at jeg like godt kunne holde ,eg hjemme fordi jeg førte til at ho og andre fikk mer å gjjøre pga min tilstand. Du kan bare mene det men ingen kan pålegge meg å bli sykemeldt sa jeg til ho. Ja, men du er til belastning........osv. Diskusjonen ble lang. Jeg kan aldri tro at det er lov å presse noen til å bli sykemeldt. Jeg vil ikke bli fullt sykemeldt, og min arbeidsgiver vil heller ikke snakke om aktiv sykemelding eller tilretteleggings tilskudd for å dekke kostnaden av en vikar som jobber paralellt med meg.. Jeg er i 22 uke og vil ikke "gå her hjemme" resten av tida, men skjønner at jeg ikke kan jobbe fullt fremover. Men jeg trodde ikke jeg skulle bli pressa til å sykemelde meg 100%. Jeg vil jo så gjerne gå på jobb....... Sukk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136380738-50-eller-100-sykemeldt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 28. desember 2007 #2 Del Skrevet 28. desember 2007 Dersom du har en jobb hvor tilrettelegging og endring av arbeidsoppgaver kunne gjøre at du kunne klart å jobbe 50% vil jeg anbefale deg å snakke med sjefen om det.. Arbeidsgiver PLIKTER å tilrettelegge - snakk med NAV dersom sjefen ikke vil diskutere det med deg... INGEN kan presse deg til å bli sykemeldt - og jeg synes det er utrolig dårlig gjort at dine kollegaer kommer til deg og klager fordi de får mer å gjøre... Å skaffe vikar for deg er IKKE ditt problem - det er sjefen sitt problem så gjør det klart for de som klager...... Håper virkelig at du finner en ordning som gjør at du kan fortsette å jobbe.. Selv har jeg heldigvis en medgjørlig arbeidsgiver - jobber som sykepleier i hjemmetjenesten og har fått tilrettelegging slik at jeg kun er inne på kontor istedet for å dra ut til brukerne.. Har også plager med bekkenet og er nå sykemeldt 50%.. Er 16 + 3 så jeg har eeeenda lengre enn deg igjen, og jeg vil heller ikke sitte hjemme resten av tiden.. Det er jo kjempekjedelig - og jeg synes det er kjempekjekt å gå på jobb og se kollegaene mine hver dag - håper jeg klarer å holde ut i 50% resten av svangerskapet.. Lykke til!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136380738-50-eller-100-sykemeldt/#findComment-136380795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå