Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 og bør babyen sove med ull sokker utenpå føttene på pysjen?
BlåklokkaVest Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Tja, for meg er vel største forskjellen at sparkebuksen ikke har armer..... Til de nyfødte liker jeg faktisk best å bruke pysj som ikke har føtter, men har brot (kaller vi det i alle fall) nederst i buksekanten i stedet. Sparkebuksene og pysjene med føtter har babyen en tendens til å "klatre" i. De trekker beina opp under seg hele tiden, og dermed ut av beina på pysjen. Jeg bruker body (under), sokker og ullsokker til pysjen.
kløver Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 En sparkebukse er i utgangspunktet uten armer ja. Men det finnes tynne innedresser/kosedresser som har samme utforming som pysjer. Da må du bare selv bedømme om du synes den ser ut som pysj eller ikke. Ofte er kanskje de med fløyel på fine å bruke som klær når baby er våken. Jeg synes altfor mange kosedresser blir karakterisert som pysjer selv om de er fine nok til å brukes på dagen. Jeg har aldri hatt på mine barn noen klær under pysjen. Bein som sparkes ut av føttene løser man med å enten bruke akkurat passe stramme/løse frottéstrikker rundt leggene eller sokker utenpå eller inni pysjen. Små babyer sparker ikke av seg dyna, så det er ikke nødvendig med flere klær på. Som oftest har man ikke rommet så kaldt når man skal opp og amme flere ganger om natta...
BlåklokkaVest Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Se hva "kløver" skriver, for det er litt vesentlig å tenke på. Glemte å skrive det: Når jeg skriver at jeg bruker body under pysjen, og bommulssokker og ullsokker, så er det fordi vi har det ganske kaldt på rommet (ligger i sengen og ammer. Hadde ikke hatt det så kaldt hvis jeg skulle sittet oppe og ammet på rommet). Jeg blir veldig plaget med hodepine og forkjølelse hvis vi har det for varmt på rommet, og velger derfor å ha det ganske kjølig. Bruker gjerne lue på babyen også på kaldeste vinteren. Vi har vel rundt 17-18 grader på rommet tipper jeg? Det er ikke bra å kle på barna for mye. Du må nesten bare prøve deg fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå