Gå til innhold

Dere som er hos Hausken, eller også dere andre

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det med 3 IVF behadlinger.

1.Det står at det koster 44 000 for 3 behandlinger, hvor mye kommer uten om???

2. Om jeg skulle bli gravid på feks 1.forsøk og jeg får ett fullført svangerskap, hva skjer da med de 2 andre. Kan jeg ta disse på søsken forsøk??

3.Om ett forsøk bli avbrutt, blir det tellt som ett forsøk??

Fortsetter under...

Hei,

Var hos Hausken rett før jul. har ikek svar på alle spm dine men vet dette;

1. 15 000 kommer utenom til medisiner, det er en egenandel, NAV/staten dekker resten. Du kommer ikke opp til taket på 15 000 i egenandel på ett forsøk forstår jeg, men vanlig å komme rundt ca. 12 000 på ett forsøk. 44 000 er kun for behandlingene IVF, 2 000 ekstra hvis du skal ha ICSI.

2. Forstod at når du kommer til egguttak må du bestemme før uttak hvorvidt du vil betale 22 000 for kun ett forsøk, eller 44 000 for tre, dvs klaffer det på første forsøk får du ikke tilbakebetalt, da "vinner" Hausken 22 000 på et spart forsøk. Må du derimot ha to har du betalt full pris for begge, mens hvis du må ha tre, betaler du ikke for det siste. Om ett forsøk teller med alle fryseforsøk vet jeg ikke, slik er det iallefall på det offentlige.

3. Vet dessverre ikke.

Lykek til i vurderingen! :)

Så vidt jeg vet teller fryseforsøk som del av det forsøket du tok ut egg. Men tror du må betale ekstra per frys tipper en plass mellom 3-6000 iallefall det det er noen andre plasser. Hvis forsøket blir avbrutt tror jeg ikke det teller som et førsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...